Miksei Finnair tee niitä "vain ilmassa" -lentoja?
Ausseissahan oli keksitty nämä 7h vain ilmassa lennot, eli vähän sama idea kuin risteilyssä. Pääsee nauttimaan lentomatkailusta.
Finskin kannattaisi kokeilla samaa. Kunhan ei maksaisi liikaa.
Ainakin itse kaipaan lentomatkustamista, juuri niitä pidempiä lentoja paremmilla konetyypeillä ja palvelulla.
Se fiilis kun kävelet koneeseen. Asettaudut ja järjestelet paikkasi. Saat ekan juoman eteesi. Hyvää viiniä ruoan kanssa. Alat katsoa leffaa ruudultasi. Koko lennon aika on vain sinua varten, kännykät on kiinni, kukaan ei voi ajatellakaan saavansa sinua kiinni, ei tarvitse olla ketään eikä mitään varten, olet vain sinä. Ja se upea hetki kun kone kiihdyttää ja juuri se hetki kun se irtoaa maasta.
Viimeksi lentänyt helmikuussa (ja itse asiassa mun tän vuoden muutama lento on olleet aika ikäviä kokemuksia), ja niin todella olen kaivannut sitä. No, nythän toki voisi lentää johonkin ,mutta ei millä hinnalla tahansa ja suurin osa maailmasta edelleen kiinni. Noista kaukolentojen fiiliksistä ei pääse nauttimaan.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Lentomatkustamisen eksotiikka kuihtuu kyllä nopeasti. Miksi kukaan haluaisi tieten tähden istumaan ahtaaseen putkeen vailla jalkatilaa, syömään minikokoisia kulahtaneita muoviroska-aterioita, ja pissimään haisevassa, ahtaassa kopissa? Autenttisuuden takaamiseksi noille lennoille voisi laittaa myös +x tunnin myöhästymisen (tarkan ajan voisi joka kerta vaikka arpoa), tietyn prosentin matkalaukut heitettäisiin vaikka Ämmässuon rekkaan tavarahihnan sijasta, ja kaiuttimista voisi soittaa vauvan itkua, jos oikeata vauvaa ei saada koneeseen.
Ei kai kukaan lennä ilokseen, ellei sitten puhuta bisnesluokasta tai pikkukoneista...?
Pienkoneilla lentäminen ei ole yhtään mukavaa.
Ap
Maailmanhistorian päättömin keksintö, lento ei minnekään. Koneessa istuminen on yhtä tuskaa, miksi kukaan sitä kaipaisi. Matkustella vois enemmän jos pääsisi teleporttaamalla suoraan kohteeseen ilman jonotuksia asemalla, turvatarkastuksia, asemalla vaeltamista ja ajan tappamista, tuntien istumista ahtaassa putkessa.
Käyväthän ihmiset autollakin vain ajelulla. Miksei lentokoneellakin.
Plus jonkinlainen lukitus niihin selkänojiin, ettei niitä saa kaadettua takanaistuvan syliin!