Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu ilman lapsia :(

Vierailija
19.11.2013 |

Joulu on tulossa ja minua pelottaa ja ahdistaa koko asia, erosimme reilu vuosi sitten ja edellisen joulun olin lasteni kanssa, eihän se tuntunut samalle kun isä ei enää ollutkaan kotona, mutta olihan minulla lapset. Nyt lapset menevät isänsä ja tämän uuden puolison luokse ja minä ole YKSIN!! Minulla ei ole uutta puolisoa niinkuin entisellä miehelläni, eikä rakastavaa perhettä joiden luokse mennä, olen YKSIN!! Itkettää ajatuskin joulusta. Miten tästä joulusta voi selvitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota äkkilähtö etelään ja jätä joulu viettämättä. Hemmottele itseäsi lämmöllä ja auringolla.

Vierailija
2/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tosta ei sitten puutu enää kun rahat??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään miten käytännössä? Annanko ostamani lahjat lapsille mukaan isänsä luokse? Tuleeko heille pukkia? En edes tiedä missä he viettävät joulun? Jääkö ostamani lahjat isän luokse vai pidänkö oman joulun sitten meillä?

Vierailija
4/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:46"]

Niin tosta ei sitten puutu enää kun rahat??

[/quote]

Ei aloituksessa mainittu mitään rahoista. Ja säästyyhän ap:lla siinä rahaa kun ei tarvitse laittaa joulua ollenkaan.

Vierailija
5/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun ystävät ja sukulaiset on?

Vierailija
6/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:47"]

Ylipäätään miten käytännössä? Annanko ostamani lahjat lapsille mukaan isänsä luokse? Tuleeko heille pukkia? En edes tiedä missä he viettävät joulun? Jääkö ostamani lahjat isän luokse vai pidänkö oman joulun sitten meillä?

[/quote]

Teet ihan niinkuin itse haluat. Ei siitä mitään lakia ole.

Vierailija
7/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. En ole kokenut lapsetonta joulua, mutta yleensä tykkään yksinäisyydestä enkä muutenkaan sukujuhlajouluista ole koskaan nauttinut. Että tiedän mitä minä tekisin. Nauttisin täydestä sydämestä! Hommaisin ihania jouluruokia, suklaita, ei tarvitsisi mitään kompromisseja toisten nälän mukaan eikä minkään mukaan. Koristelisin ihanan joulukodin (tykkkään joulusta ja sen tunnelmasta, hiljaisuudesta). Katselisin jouluohjelmia ja kuuntelisin joulumusaa. Toivoisin kauheasti joskus saavani kokea tällaisen joulun yksin ja rauhassa. En tiedä miten se olisi mahdollista.

Vierailija
8/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä ohittaa elävää oppimateriaalia. Nyt sinulla on oivallinen tilanne asettua lastesi ja sen rakkaan entisen puolison asemaan, miltä tuntuu menettää yhteisasuminen ja arjen jakaminen.

Lepäät, luet kirjaa jne...

Vierailija
9/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäisin etukäteisaaton lasten kanssa, antaisin pari kivaa pakettia ja koristelisin kuusen ym. Sitten hyvillä mielin nätit joukamppeet laukkuun ja isän luo. Eiköhän isä hommaa sinne paketit sitten?

Vierailija
10/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat kirjoja,herkkuja ja pehmoiset kotivaatteet. Käyt saunassa tai jos ei ole saunaa teet hemmottelevia vartalonhoitoja itsellesi, panostat ihoon,hiuksiin jne. Jouluna tulee paljon ohjelmaa telkasta katselet sitä napostellen herkkuja, kynttilöitä palamaan ja nautit!

Jos olisin sinä menisin keskiyöllä kirkkoon laulamaan kauneimpia joululauluja. 

Vierailija
11/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa hikeä joulusta. Kai lapset tapaa muutenkin isäänsä ja olet heistä erossa. Ihan turhaa itsesääliä.

Vierailija
12/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista jos ei ihminen viihdy itsensä kanssa. Nykyään joulukaan ei ole Suomessa "suljettu", eli tekemistä kyllä löytyy jos ei halua olla itsekseen kotona.

Vierailija
13/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä yleensä teet, kun lapset ovat isällään. Joulu on vain yksi päivä muiden joukossa aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
14/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nauttisin: kuuntelisin joululauluja, kokkaisin itselleni ihanan jouluaterian, päälle suklaata ja punaviiniä, katselisin telkkarista Joulupukin kuumaa linjaa ja Lumiukkoa, kävisin joulusaunassa ja veisin hautausmaalle kävellen kynttilät. Ihanaa olisi tuollainenkin joulu. Ja tietysti soittaisin lapsille ja kyselisin mitä pukki toi :)

Vierailija
15/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti ja hemmottele itseäsi, kyse on vain yhdestä joulusta. Osta hyvää ruokaa ja viiniä, tee jalkakylpy, kuuntele musaa, katso leffa - ja ennen kaikkea ajattele, että saat lahjaksi omaa aikaa! Sitäkin kivempi on sitten nähdä lapset joulun jälkeen. Itse pitäisin lapsille oman joulun lahojoineen kaikkineen varmaan vasta lasten palattua, niin olisi ehkä sitten itselläkin, mitä odottaa.

Meillä oli vuosia tuo sama tilanne mieheni kanssa, kun hänen exänsä ei päästänyt lapsia miehelle koskaan jouluksi. Mies vietti siis käytännössä lähes 10 joulua ilman lapsiaan, kunnes pari lapsista päätti muuttaa luoksemme kokonaan.

Vierailija
16/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:05"]

Mä nauttisin: kuuntelisin joululauluja, kokkaisin itselleni ihanan jouluaterian, päälle suklaata ja punaviiniä, katselisin telkkarista Joulupukin kuumaa linjaa ja Lumiukkoa, kävisin joulusaunassa ja veisin hautausmaalle kävellen kynttilät. Ihanaa olisi tuollainenkin joulu. Ja tietysti soittaisin lapsille ja kyselisin mitä pukki toi :)

[/quote]

Tämä muuten hyvä, mutta en soittaisi lapsille vaan antaisin heidän keskittyä ihan täysillä jouluun siellä isän luona. Sitten vaikka joulupäivänä tai tapanina voitaisiin vaihtaa kuulumiset. Äidin surkea olo kuuluu niiin helposti äänensävyssä ja voi pahimmillaan saada lapset pahalle mielelle ja surullisiksi äidin puolesta. Ja sehän ei ole tarkoitus.

Vierailija
17/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 11:05"]

[/quote]

Tämä muuten hyvä, mutta en soittaisi lapsille vaan antaisin heidän keskittyä ihan täysillä jouluun siellä isän luona. Sitten vaikka joulupäivänä tai tapanina voitaisiin vaihtaa kuulumiset. Äidin surkea olo kuuluu niiin helposti äänensävyssä ja voi pahimmillaan saada lapset pahalle mielelle ja surullisiksi äidin puolesta. Ja sehän ei ole tarkoitus.

[/quote]

Niin no, puhuinkin itsestäni, tuskin olisin surkea kaikkien suklaiden ja joululahjakirjojen keskellä ;)

Vierailija
18/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna parasta on lukea kirjaa villasukat jalassa ja juoda hyvää sherryä tai portia, nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta. joulupäivänä teen yleensä pitkän kävelylenkin (toivottavasti) lumisessa maastossa. Lapset nyt ovat viimeinen asia, jota jouluuni kaipaan.

Vierailija
19/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Nauti nyt hyvä ihminen omasta ajasta.

Vierailija
20/25 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olin aikoinani aivan samassa tilanteessa kuin sinä. Joulu ensimmäistä kertaa yksin oli etukäteen ajateltuna raastava ajatus.

Kun olin aikani harmitellut tilannetta, päätin nauttia "joulusta". Elämä on usein niin kiireistä ja hektistä, että aikaa todelliselle rentoutumiselle ja akkujen laataamiselle ei tunnu löytyvän. Koska oli joulu, eikä kaupat olleet auki ja kaikki kaveritkin olisivat perheidensä kanssa, päätin pyhittää joulun ajan itselleni. Varustauduin jouluun lempiherkuillani (ei jouluruuilla) ja hyvillä elokuvilla ja kirjoilla. Kävin pitkillä, rauhallisilla lenkeillä tein muistaakseni jalkakylvyn tms. Oli kerrankin aikaa keskittyä omaan hyvinvointiin, nukkua juuri niin pitkään kuin itse halusi ja tehdä juuri sitä, mistä itse nauttii. Joulua vietimme lasten kanssa muistaakseni sitten jälkikäteen.

Loppujen lopuksi tuo joulu oli yksi elämäni parhaimmista. Ei joulun vieton vuoksi, vaan siksi, että sain ladattua akkuja ihan oikeasti.

Minun suositukseni sinulle on, että unohda joulu ja joulun vietto ja keskity itseesi. Vietätte lasten kanssa joulua joko etukäteen tai myöhemmin, mutta sen ajan kun olet yksin, ota siitä kaikki irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi