Vaativa työyhteisö, vastuuta tarjottiin
Minulle tarjottiin mahdollisuutta ottaa henkilöstön johtamistehtäviä työpaikalla. Työyhteisö on riitaisa ja olen itse enemmänkin ei-pidettyjen joukossa, kun en lähde mukaan klikkeihin ym. Asia pitäisi päättää parin viikon kuluessa, mutta epäilyttää kyllä. Työyhteisössä on voimakastahtoisia persoonia ja vääntöä lähes kaikesta. Laitanko pääni pölkylle ja otan haasteen vastaan, vai säilytänkö edes nykyisen mielenrauhani ja olen rivimiehenä? Miten itse toimisit?
Kommentit (5)
Mieti, mitä haluat uraltasi. Jos esimiestyö kiinnostaa ja olet henkisesti vahva ihminen, niin siitä vaan. Opit kyllä, onko esimiehenä olo sinun juttusi ua esimieskokemus auttaa jatkossa uusien paikkojen löytämisessä. Jos taas mieluummin jatkat rivimiehenä, sekin on ihan hyvä valinta.
Kunnon korvausta vastaan voisin suostua. Enemmän siis kuin muutama satku lisää palkkaan.
Vain jos saa kunnon palkan likapyykistä.
5 vuotta esimiestehtävissä kärsineenä sanoisin että etsi uutta työpaikkaa. Esimies on aina väärässä, pomot tekee aina huonoja päätöksiä eikä ymmärrä rivimiehen ongelmista mitään ja suosii toista työkaveria. Valituksen määrä on vakio, aina on kjoku jota ei kuunneltu/ ymmärretty/ kunnioitettu tai pidetty ja lopputuloksena kaikesta valituksesta muutut itse kyyniseksi. Ei kivaa eikä helppoa
Edelliselle sanoisin, että ei esimiehenä ole helppoa, jos tehtävät ovat ihmisten johtamaminen... Siis sehän on ihan paskaa duunia yleensä. Harvassa työyhteisössä on loikoisaa ja rentoa meininkiä, jossa akat ei tappele vallasta, tai vallan suomista eduista... Nykyään tulostavoitteet ja henkilökunnan määrän vähyys suhteessa työnmäärään ja raskauteen, ja aina muuttuvat olosuhteet tekevät sen, että stressi, kiire ja paineet tekevät työyhteisöistä aika riitaisia. Sitten niitä riitaisia työyhteisöjä pitäisi johtaakin, piiskata parempiin ja tehokkaampiin tuloksiin jne.
Kuka koskaan on väittänytkään, että henkilöstöjohtaminen on leppoisaa ja mukavaa duunia? Mutta yleensä poimoilla onkin asia kompensoitu paremmilla eduilla kuten palkanmäärässä, työsuhde autoilla, kännyköillä, bonuksilla tmv.
Ja kannattaisi muistaa, että niillä rivimiehillä on "ihan paskat palkat" mutta silti joutuvat siellä riitaisassa työyhteisössä ja muuttuvissa olosuhteissa tekemään duunia. Ja tänäpäivänä paiskimaan aika paljon ja kovassa työtahdissa. Joten kunnioitusta puolin sun toisin toisen työtä ja työmäärää kohtaan, kiitos.