Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliittinen kodittomuus

Vierailija
20.09.2020 |

Koen, että jokaisen puolueen kohdalla, minulle tärkeät asiat voi jakaa noin 50-50 sellaisiin, josta kyseinen puolue on samaa mieltä kanssani, ja sellaisiin joista ei ole. En koe että Suomessa on puoluetta joka ajaa asioitani, kukaan muu kokee sanoin?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustan pitää jakautua nämä city tytöt voivat lähteä. ja aatteelle uskolliset voivat jäädä heitä me olemme äänestäneet ja tulemme äänestämään. kunnallis vaaleista tulee tosi floppi kiitos tyttöjen sekoilulle kyllä hävettää olla selittelemässä heidän ministeri kiimaansa

Vierailija
22/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut tuon niin, että äänestän ihmistä, jota arvostan.

Äänestin aikoinaan mm Claes Anderssonia, vaikken ole kovin vasemmistolainen aatteiltani. Koen tärkeäksi sen, että ediskunnassa on fiksua väkeä.

Muuten toimisin noin ehkä itsekin, mutta koska meitä on rangaistu puoluepolitiikka-nimisellä hirviöllä, niin sen fiksun yksilön sijaan saatankin ajautua äänestämään jotain täystollikkaa kunhan se on oikeassa puolueessa. Ne fiksutkin taipuvat sen perhanan puoluekurin edessä.

Persuja äänestän niin pitkään kun he ovat ainoita, jotka haluavat lopettaa haíttamaahanmuuton.

Minäkin äänestäisin kyllä persuja jos maahamuutto olisi ainut asia joka kiinnostaa. Persut ovat kuitenkin varsinkin nykyään ihan liian oikeistopuolue joten ääneni saa joku muu puolue. Vaikka sillä huonompi maahamuuttolinha onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole meidän vika vaan nykyisten puolueiden. Tunnetusti kaikki ovat huonoja, valittavana on ainoastaan vähiten huono.

Vierailija
24/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut tuon niin, että äänestän ihmistä, jota arvostan.

Äänestin aikoinaan mm Claes Anderssonia, vaikken ole kovin vasemmistolainen aatteiltani. Koen tärkeäksi sen, että ediskunnassa on fiksua väkeä.

Muuten toimisin noin ehkä itsekin, mutta koska meitä on rangaistu puoluepolitiikka-nimisellä hirviöllä, niin sen fiksun yksilön sijaan saatankin ajautua äänestämään jotain täystollikkaa kunhan se on oikeassa puolueessa. Ne fiksutkin taipuvat sen perhanan puoluekurin edessä.

Persuja äänestän niin pitkään kun he ovat ainoita, jotka haluavat lopettaa haíttamaahanmuuton.

Minäkin äänestäisin kyllä persuja jos maahamuutto olisi ainut asia joka kiinnostaa. Persut ovat kuitenkin varsinkin nykyään ihan liian oikeistopuolue joten ääneni saa joku muu puolue. Vaikka sillä huonompi maahamuuttolinha onkin.

Kyllä minua kiinnostaa politiikka hyvinkin laajasti, mutta koska puoluepolitiikassa jokaisesta puolueesta löytyy myös itselleni epäkiinnostavia agendoja, niin joudun laittamaan agendat tärkeysjärjestykseen.

Haíttamaahanmuutto ei ole todellakaan ainoa syyni äänestää persuja, mutta ehdottomasti se tärkein.

Vierailija
25/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mikään puolue voi kaikilta osin vastata täydellisesti omia ajatuksiasi. Pitää vaan miettiä mitkä teemat ovat itselle ne kaikkein tärkeimmät ja äänestää sen mukaan. Itse kuulun puolueeseen, mutta samalla tavalla olen valinnut "poliittisen kotini" sen pohjalta mitkä ovat kärkiarvoni. En ole täysin samaa mieltä tietenkään kaikista linjoista puolueen kanssa.

Vierailija
26/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia. Toivoisin myös, että puolueet - esim. persut ja vihreät - suhtautuisivat toisiinsa avomielisemmin eivätkä arkkivihollisina. Itävallassa oikeistokonservatiivit ja vihreät ovat samassa hallituksessa. Tämä sopisi oikein hyvin minulle Suomessakin.

Vierailija
27/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja ajatuksia. Toivoisin myös, että puolueet - esim. persut ja vihreät - suhtautuisivat toisiinsa avomielisemmin eivätkä arkkivihollisina. Itävallassa oikeistokonservatiivit ja vihreät ovat samassa hallituksessa. Tämä sopisi oikein hyvin minulle Suomessakin.

Ongelma tuossakin on ennen kaikkea kuuma peruna haittama ahanmu utto.

Vierailija
28/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ison kysymyksen äärellä. Se, että ennen vaaleja on käytännössä jo päätetty, ettei persut ja vihreät samaan hallitukseen mene vaikka vaaleissa kävisi miten. Ei voida edes ajatella tyyliin että "no katsotaan sitten" vaan se on total no no...

Vierailija
29/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeistoliberaali, olen jopa joutunut RKP:ta äänestämään hädissäni. Haluan hyysäykselle stopin ja ihan sama ketä hyysätään. Koti, uskonto, isänmaa - ajattelu on vastenmielistä.

Vierailija
30/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä mainitsemasi kaksi puoluetta ovat ne joilla on toki molemmilla merkittävä kannatus, mutta myös melkoisen paljon vastustajia. Ei tarvi kuin lukea tämän palstan poliittisia provo avauksia niin ne ovat kaikki tyyliin vihreät sitä ja persut tätä nönnönnöö... vastakkainasettelu on melkoista!

Vierailija
31/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ison kysymyksen äärellä. Se, että ennen vaaleja on käytännössä jo päätetty, ettei persut ja vihreät samaan hallitukseen mene vaikka vaaleissa kävisi miten. Ei voida edes ajatella tyyliin että "no katsotaan sitten" vaan se on total no no...

Mitä yhteisiä kysymyksiä sinusta persuilla ja vihreillä on ajettavanaan?

Vierailija
32/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Persuissa tympii eniten se, että suurin osa paikallispoliitikoista on silkkoja idiootteja, äänekkäästi kolisevia tyhjiä tynnyreitä.

Muutama älykkö ei kokonaisuutta pelasta.

Kovin valikoivasti näytät valitsevan. Et selvästikään tiedä muiden puolueiden paikallispoliitikoista. Samanlaisia idiootteja nekin, useat jopa pahempia.

Vierailija
33/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Olen pienviljelijä-kommunistikodista, ollut teollisuustyöntekijä, toimihenkilö, nyt maanviljelijä.

Sekalainen taustani liippaa niin monia puolueita, että en tunne oikein mitään omakseni.

Polpot? ainoa rehellinen työ on riisinviljely ja syöpäläoiltä kuten rilillisiltä henkin pois.

Knutna nävar: Hallå där bonde

Vierailija
34/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajavat nytkin kolmen vanhan ison läänityksiä pois jos vain on valta jossain kunnassa tehdä niin (kysy espoon politiikoilta)

Vierailija
35/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- enemmän vasemmalla, kuin oikealla talouden suhteen, riistokapitalismi ei toimi, eikä kommunismikaan, lähinnä parhainta onnistumista on sosialistiset kapitalistimaat tai kapitalistiset sosialistimaat eli Pohjoismaat

-uskonnonvapaus ja uskontojen erottaminen selkeästi ykstyiseen elämänpiiriin, myös meille uskonnottomille ihmisarvo

- tasa-arvo sukupuolten, seks. suuntauksen, kielen, ihonvärin tai uskonnon puolesta tietysti, transnatsit taantumuksellisine asenteineen romukoppaan, kiintiövaatimukset esim. erivärisille ihmiselle romukoppaan, se tekee joka osaa pienessä maassa, myös valkoihoinen saa olla ylpeä valkoisesta kulttuuristaan

-pienen maan kannattaisi satsata kaikkeen luontoa säästävään, tuotantoja tehostaviin keksintöihin ja profiloitua johtavaksi maaksi ympäristötietoisuudessa (kuin aikoinaan oltiin kännykkämaailmassa), pienen maan hyviä puolia kannattaisi hyödyntää todenteolla (esim. koekaniinina olemisesta), eikä aina vain itkeä pieniä markkinoita

-yritystuet maksettava takaisin, varsinkin jos lopettaa täysin kannattavia yrityksiä Suomessa

-ma- hanmuutto on ajateltava uudestaan, on suosittava lähiseutujen ihmisten tänne muuttoa (Baltian maat, Ukraina, Valko-Venäjä, Venäjä), kun taas totaalisesti eri kulttuureista ja uskonnoista tulevia olisi pyrittävä auttamaan pääsääntöisesti heidän omassa ympäristössään (näinhän tehtiinkin ennen, mutta oikeisto narisi jatkuvasti kehitysavusta, siinä olikin ongelmia, mutta kyllä se on parempi kuin tämä kokoomuksen-persujen 'tuodaan tänne 50000 irakilaista)

-kansalaispalkka edelleen pohdinnan alaiseksi, ihmisten nöyryyttäminen milloin missäkin jonossa pois, suurin osa esim. aivan varmasti haluaisi töitä, jos niitä vain on, mutta paljon on tässä mietittävää

-ja oikeasti: suomalaisten lihominen olisi saatava loppumaan, mutta ei millään tympeällä terveysnatsismilla, vaan ehkä enemmän norjalaistyyppisellä 'lähdetäänpä tästä hiihtolenkille ja otetaan votkahörpyt termarista siinä samalla', ei vahtaamista ja kyttäämistä vaan yhdessätekemistä ja kannustamista

- ja tästä tullaan tähän: lapsille suunnattua mainontaa tulisi tarkastella todella kriittisesti 

- henkirikoksista ja fyysiseen koskemattomuuteen liittyvät tuomiot pitäisi olla ehdottomia ja elinkautinen elinkautiseksi, lisäksi vankeinhoidon voisi myydä vaikka Venäjälle kuin aikoinaan orpolapset myytiin huutolaisiksi: se saa, joka pienimmällä rahalla hoitaa.

-huumeet: kovien huumeiden glorifioiminen pitäisi saada loppumaan, tämä liittyy kahteen edelliseen kohtaan, olisi mietittävä tarkasti sitä, että miten estetään rikollisten hyötyminen julkisuudesta, nykytoimet eivät tunnu olevan riittäviä

jne jne eli osa mielipiteistä on selkeästi vasemmistolaisia, osa lipeää enemmän oikealle tai on ajateltu, että ne ovat enemmän oikeistolaista ajattelua - itse en usko tähän, vasemmisto ei vain tunnusta tai tunnista konservatismia 

Vierailija
36/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi ps-viher kamppailu on suurelta osin teatteria... paitsi stadin vihreiden osalta. Ne on hulluudessaan tosissaan.

Vierailija
37/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyykö perussuomalaiset trannssukupuolisia naisia?

Tai eihän sitä tarvitse kertoa?

Vierailija
38/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajavat nytkin kolmen vanhan ison läänityksiä pois jos vain on valta jossain kunnassa tehdä niin (kysy espoon politiikoilta)

Asiakysymyksiä ei ole ainuttakaan yhteistä vai mikä on esim. Persujen koulutuspolitiikka?

Vierailija
39/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyykö perussuomalaiset trannssukupuolisia naisia?

Tai eihän sitä tarvitse kertoa?

Kysy Sebastian Tynkkyseltä

Vierailija
40/48 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minäkin olen poliittisesti koditon. Äänestin aiemmin neljää eri puoluetta ja nyt on homma nähty. En saanut kertaakaan mitään vastineeksi. Pidän politiikkaa pelkkänä pelleilynä. En äänestä enää ikinä. Hyvä fiilis kuitenkin. Luonteelleni ei sovi mihinkään poliittiseen liikkeeseen sitoutuminen. Olen erittäin tyytyväinen nyt. Tulipa sekin pelleily nähtyä. Evvk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä