Tunnistatko opettajan olemuksesta ?
Onko opettajissa joitain samoja piirteitä, tarkoitan siis työpaikan ulkopuolella..?
Kommentit (14)
Opettajissa lienee keskivertoa enemmän sellaisia Marimekon tunikoihin ja El Naturalistan kenkiin pukeutuvia isoja puuhelmiä suosivia vähän pyyleviä hymyileviä kikkarapäitä, mutta toisaalta tunnen myös jakkupukuopettajan ja verkkariopettajan. Toki työ varmasti muovaa luonnetta sellaiseksi, että ihmisten kanssa tulee helposti toimeen ja erilaisten asioiden organisointi sujuu vaivatta.
Kannattaa huomata myös Desigual. Vaatteet pongaa usein, mutta paljastavinta on kova ääni paikallisliikenteessä. Vaatteissa kivaa, pirtsakkaa ja värikästä, ns. omaperäistä. Neulovat tauotta mutta puhe ei katkea. Monet luokanopettajat pukeutuvat lapsiksi, ts. pörröpaitaa, hassua hiuskoristetta, pantaa ja voi niin vekkulin vitsikästä käsilaukkua. t. traumatisoitunut.
Opettaja miehen tunnistaa hiukan nuhjuisesta ulkomuodosta, johon kuuluvat edullisen hintaluokan kauluspaidat ja poolot.
Traumatisoituneen kuvaus on ihan mahtava. Tunnistan heti pari tuttua opea.
Hmm... Nyt kun mietin, niin en ole kenelläkään töissä nähnyt Desigualia tai El Naturalistaa. Marimekko-tyyppejä on yksi kolmestakymmenestä. Neulojia pari-kolme. Kaikenlaisia tyyppejä löytyy - harmaasta hiirulaisesta tatuoituun prätkämimmiin ja kaikkea siltä väliltä. Asiaa jokaisella on hirveästi, ja mielipiteensä pitää aina päästä sanomaan :D.
Heh, muhun nuo kuvaukset eivät ainakaan sovi kyllä yhtään :D Tosin eipä mua kauhean usein opettajaksi luullakaan, aina harvakseltaan baarissa joku toteaa mun olevan opettaja. Ehkä olen lähempänä sitä jakkupukuopettajaa sitten, vaikken ihan jakkupukuihmisiäkään ole. Tiedä sitten minkälaista opettajaa tarkoittavat.. :D Useimmiten mua luullaan todella nuoreksi, mikä taas on hassussa ristiriidassa opettajaksi luulemisen kanssa.
3
Voi hyvänen aika. Olettekos te ihan terveitä?
Jos menee risteilylle, jossa on Turun yrittäjänaiset ja Paraisten Oay, niin erottaa kyllä, kumpaan kukakin kuuluu.
Tää on mielenkiintoinen kysymys. Mulle aina välillä sanotaan, että olen opettaja vaikken ole. Mikähän mussa saa sen vaikutelman aikaan?
Tätini on opettaja, mieheni on opettaja, kaksi serkkuani aviopuolisoineen ovat opettajia. Eipä tuo päällepäin näy; yhtä hyvin voisivat olla lääkäreitä tai vaikka insinöörejä.
Mua taas ei koskaan arvata opeks, vaikka olen.
Hmm itse olen terveydenhuollodda töissä ja siellä kyllä usein erottaa jos potilaana on opettaja.
No kertokaa nyt mistä sen opettajan tunnistaa.
Mistä ne yrittäjänaiset ja opettajat sitten erotti? Jos oli mies niin ei kuulunut yrittäjänaisiin vai?