Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työn ohella opiskella eri alaa kuin millä on töissä?

Vierailija
20.09.2020 |

Olen peruskoulupohjalla töissä johon ei ole tutkintoa. Haluaisin opiskella toisen asteen koulutuksen työn ohella eri alalle.

Olen ymmärtänyt, että ammattikoulutuksissa ei ole etämahdollisuutta/teoriamahdollisuutta vaan enemmänkin työssä oppimista. Eli opiskellakseni joutuisin jättämään työni ja etsimään uuden alan työpaikan oppisopimuksella?

En haluaisi omasta työstäni pois, haluaisin vain keskiasteen koulutuksen itsetuntoni vuoksi ja varmuuden vuoksi että jos tulee vaikka yt:t tai muuta niin olisi enemmän pelimerkkejä.

Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta että opiskelee työn ohella muuta alaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, mutta järkevää on opiskella alallesi pätevä tutkinto oppisopimuksella.

Vierailija
2/4 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista työn ohessa, mutta joudut tn. ottamaan jonkin verran vapaata lähiopetuspäiviä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, mutta järkevää on opiskella alallesi pätevä tutkinto oppisopimuksella.

Mun alalle ei ole sellaista, johan kerroin.

Vierailija
4/4 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista työn ohessa, mutta joudut tn. ottamaan jonkin verran vapaata lähiopetuspäiviä varten.

Okei. Mitenkä ne harjoittelut sitten kun ne pitäisi tehdä sillä alalla jonne opiskelisin, mutta olen töissä jo muualla.

Ovatko ne harjoittelut pakollisia?

Jos on, kauanko ne kestää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi