Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja äidin synttärimenun suunnitteluun!

Vierailija
18.11.2013 |

Äidilläni on kesällä 60-vuotisjuhlat ja ruokapuoli on mun vastuulla. Olen intohimoinen kokki, mutta nyt mulla lyö ihan tyhjää. Mun pitäis joku alustava menu suunnitella jo nyt, koska mennään ensi viikolla kattomaan juhlatilaa ja jostain kumman syystä, pitää jo nyt tietää, että otetaanko juhlapaikan astiat vai ei. No tämän tietääkseni mun pitää suunnilleen tietää, mitä tarjoan. 

Vieraita tulee n. 100. Bileet on kesäkuussa. 10 vuotta sitten synttäreillä oli tarjolla jotain lihaa, perunoita, salaatteja, kasviksia ja kakkua. Eli aika perusjuttua. Samoja ei tietenkään voi tarjota ;) 

Mulla pyörii mielessä kaksi vaihtoehtoa Joko soppa ja salaatti + leipä ja sitten aavistuksen runsaampi kahvipöytä tai sitten runsaampi  suolainen noutopöytä, mutta ei välttämättä lämmintä ruokaa ja vähän vaatimattomampi kahvipöytä. Olen teemaihminen, joten jonkinlainen punainen lanka saisi kulkea molemmissa vaihtoehdoissa. 

Olen avoin kaikille näkemyksille ja ideoille. Kiitos, jos innostut omasi jakamaan :) 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään ruokalajeja tule vielä mieleen, mutta voisiko menun punaisena lankana olla äitisi elinvuosikymmenet? Siis jokaiselta vuosikymmeneltä jotain yleisiä suosikkeja, tai sitten ehkä pelkästään syntymävuosikymmenen mukaan?

Vierailija
2/4 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän 50-luvulla syötiin? Täytyypä tutkia asiaa tarkemmin. Vaikka epäilen äitini olevan hieman modernimman linjan ihminen. Mutta voisihan siitä jotain kehitellä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tietty kalaa ja uusia perunoita, silliä, mansikkakakku, juustotarjotin?

Vierailija
4/4 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:18"]

Kesällä tietty kalaa ja uusia perunoita, silliä, mansikkakakku, juustotarjotin?

[/quote]

+ hyvää viiniä ja jos meinaatte ottaa alkomahoolia niin runsas suolainen pöytä olisi hyvä. Kinkku/lohikierteet ja jotain naposteltavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan