Olen niin kateellinen kaikille nuorille kauniille hyvävartaloisille naisille että se tuhoaa elämänlaatuni
Kieriskelen jatkuvasti joko itsesäälissä tai vihassa tämän asian takia. Mitäköhän joku terapeutti tähän sanoisi neuvoksi?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Hyvävartaloisilla instabeibeilla on useinkin silarit ja peppuimplantit,
hiusten pidennykset, mesolangat, laminaattihampaat , huulitäytteet ja tekoripset. Olisitko onnellinen, jos noilla uudistaisit ulkonäkösi ? Vai
häiritsisikö se, että saat huomiota noiden feikkijuttujen vuoksi, et oman persoonasi vuoksi ?
En missään nimessä halua parantaa noilla keinoilla ulkonäköäni, meinasin lähteä sille tielle mutta onneksi tulin järkiini ja nykyään vastustan kaikkia luonnottomia keinoja syvästi. Ap
Saahan sitä olla kateellinen. Kateus on inhimillinen piirre ja kuuluu ihmisyyteen. Veikkaan, että sinulla saattaa kuitenkin olla moni asia myös paremmin kuin näillä nuorilla timmeillä misukoilla ja he kadehtisivat sinua niiden johdosta. Ei ehkä lohduta, mutta silti.
Kauneus ja hyvä vartalo ovat myös tietyssä määrin suhteellisia käsitteitä ja makuasioita. Joku tykkää anorektisen laihasta huippumallivartalosta, toiselle ihanne on lihaksikas kroppa isolla persiillä ja kolmannelle jotain muuta. Samoin kauneuskäsityksiä on niin monia, että ei jaksa edes alkaa luetella.
Sulla taitaa olla aika paljonkin negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Sellainen lasi puolityhjä -tyyppi. Ainakin tämän ketjun viesteistä päätellen. Mahtaako sua mikään auttaa. Tulet olemaan kateellinen ja negatiivinen varmaan loppuun asti, todennäköisesti nämä piirteet vain vahvistuvat iän myötä. Kai olisi parasta, jos pystyisi itsensä hyväksymään sellaisena kuin on, mutta eihän kaikki siihen pysty. Ja jos olisin yhtä negatiivinen kuin sinä, en ehkä minäkään pystyisi.
Itsekin olen normaalipainoinen, mutta harteikas ja laatikkopyllyinen ja se rumin osa on roukkuva nahkani etenkin vatsan alueella, mutta myös rintani roikkuvat surkean näköisinä. Ei juuri laihdutus auta, pikemminkin vain korostavat noita vikoja. Mutta turha noita on liikaa surkutella.
Omia tunteita tai tarkemmin sanottuna ajatuksia ja asenteita voi muuttaa, mutta se saattaa olla aika vaikeaa ilman apua. Kukaan ei ole täydellinen vaikka siltä ensi silmäykseltä ehä näyttää, ja kauneimmallakin ihmisellä voi olla tyytymättömyyttä omaa kehoa kihtaa. Ajattele vaikka kaikkia alun perin kauniita näyttelijöitä, jotka ovat „korjanneet“ piirteitään tuhansien eurojen leikkauksilla!
Omin avuin voisit kokeilla vaikka sellaista, että ajattelet kehosi hyviä puolia, muita kuin ulkonäköön liittyviä: se on terve, voimakas, taitava, kantaa sinua uskollisesti päivästä toiseen...
Toinen mahdollisuus olisi, että aloittaisit harrastuksen jossa kehosi kehittyy itsellesi miellyttävään suuntaan: Joogalla notkeammaksi, tanssissa motorisesti taitavammaksi, juoksemalla kestävämmäksi. Liikunnan jälkeinen hyvä olo tuntuu koko kehossa ja hyvältä tuntuvasta kehosta on helpompi pitää. Samalla saat ajatuksia siirrettyä pois ulkonäkökeskeisyydestä.
Mindfulness on hyvä keino opetella hyväksymään itsensä sellaisena kuin on ja hyväksyä myös negatiiviset ajatukset, kuten vaikka tuon kateuden. Suosittelen kokeilemaan.
Treenaamalla saa muodokkaan pepun ja reidet.. rintoihin ei muu kuin kirurgia vaikuta mut ei kaikki miehetkään mistään isoista tisseistä tykkää. Itekki oon vähän tälläinen tasapaksu nainen.. ei vyötäröä esim mut pidän itseäni ihan kauniina silti..
T: N38
Vierailija kirjoitti:
Omia tunteita tai tarkemmin sanottuna ajatuksia ja asenteita voi muuttaa, mutta se saattaa olla aika vaikeaa ilman apua. Kukaan ei ole täydellinen vaikka siltä ensi silmäykseltä ehä näyttää, ja kauneimmallakin ihmisellä voi olla tyytymättömyyttä omaa kehoa kihtaa. Ajattele vaikka kaikkia alun perin kauniita näyttelijöitä, jotka ovat „korjanneet“ piirteitään tuhansien eurojen leikkauksilla!
Omin avuin voisit kokeilla vaikka sellaista, että ajattelet kehosi hyviä puolia, muita kuin ulkonäköön liittyviä: se on terve, voimakas, taitava, kantaa sinua uskollisesti päivästä toiseen...
Toinen mahdollisuus olisi, että aloittaisit harrastuksen jossa kehosi kehittyy itsellesi miellyttävään suuntaan: Joogalla notkeammaksi, tanssissa motorisesti taitavammaksi, juoksemalla kestävämmäksi. Liikunnan jälkeinen hyvä olo tuntuu koko kehossa ja hyvältä tuntuvasta kehosta on helpompi pitää. Samalla saat ajatuksia siirrettyä pois ulkonäkökeskeisyydestä.
Mindfulness on hyvä keino opetella hyväksymään itsensä sellaisena kuin on ja hyväksyä myös negatiiviset ajatukset, kuten vaikka tuon kateuden. Suosittelen kokeilemaan.
Minulla ei tämänhetkisessä työ- ja perhetilanteessa ole mahdollisuutta alkaa vapaasti itseeni keskittyen aloittaa uusia harrastuksia. Liikun kyllä runsaasti ja joku voisi pitää vartaloani jopa urheilullisena. Mutta juurikin rinnat ja perseen malli ovat sellaiset ettei vartalosta saa hyvää millään luonnollisella keinolla. Ap
Näin yli 50 vuotiaana joskus haikailen sitä aikaa takaisin, mutta en osaa olla kateellinen nuorille. Hanki elämä, niin se auttaa. Nuoruudessa on omat jutut ja nyt toiset jutut. En tiedä miksi jotkut eivät koskaan ole tyytyväisiä ulkonäköönsä? Olen paksuuntunut vuosien myötä, mutta ei se minun maatani kaada. Haluan nauttia myös ruuasta. Usein ihmiset projosoi ongelmia johonkin, mikä oikeasti ei ole se ongelman ydin.
Vierailija kirjoitti:
Treenaamalla saa muodokkaan pepun ja reidet.. rintoihin ei muu kuin kirurgia vaikuta mut ei kaikki miehetkään mistään isoista tisseistä tykkää. Itekki oon vähän tälläinen tasapaksu nainen.. ei vyötäröä esim mut pidän itseäni ihan kauniina silti..
T: N38
Kuule, kaikkia perseitä ei hyvännäköiseksi saa millään treenillä, tai ei ainakaan maksa vaivaa käyttää tuntikausia viikossa siihen että perse aavistuksen kiinteämmäksi muuttuisi. Olen sitäkin kokeillut kyllä tietenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla aika paljonkin negatiivisia ajatuksia ja tunteita. Sellainen lasi puolityhjä -tyyppi. Ainakin tämän ketjun viesteistä päätellen. Mahtaako sua mikään auttaa. Tulet olemaan kateellinen ja negatiivinen varmaan loppuun asti, todennäköisesti nämä piirteet vain vahvistuvat iän myötä. Kai olisi parasta, jos pystyisi itsensä hyväksymään sellaisena kuin on, mutta eihän kaikki siihen pysty. Ja jos olisin yhtä negatiivinen kuin sinä, en ehkä minäkään pystyisi.
En ole ap, mutta vastaan nyt tähän. Mitä tulee ulkonäköön ja itsen hyväksymiseen jotkut eivät tosiaan tule koskaan hyväksymään itseään, mitta syynä ei välttämättä ole se, että he olisivat paskoja ja negatiiviisia ihmisiä. Todellinen syy on se, että kaikilla ei vaan valitettavasti ole samat eväät ja lähtökohdat itsen hyväksymiseen, henkisesti saati fyysisesti. Kummalla luulet olevan enemmän töitä tehtävänä itsen hyväksymisen suhteen: jollainen lyhytjalkaisella, pötkylävartaloisella, lattaperäisellä, kolmiotissisellä pallinaamalla vai jollakulla vaikkapa Kate Uptonin näköisellä naisella?
Vierailija kirjoitti:
Niin outoa, että näissä keskusteluissa lääkkeeksi tarjotaan aina laihduttamista. Eivät kaikki rumavartaloiset ole lihavia tai kaikki lihavat rumavartaloisia. Vartalon rumuudessa tai kauneudessa on kyse luuston rakenteesta, mittasuhteista ja siitä miten rasva jakautuu, ei suoranaisesti painosta. Miten tätä on niin vaikea tajuta? Itsenkin olen aina ollut hoikka tai normaalipainoinen ja silti vartaloni on erittäin ruma, eikä siitä kaunista saa, vaikka miten laihduttaisin tai kuntoilisin, koska mittasuhteet on keturallaan ja kunnollisia rintoja ei ole.
Minä puolestani olen aina ollut melko hyväkroppainen mutta kasvoista auttamattoman ruma. Useimmat miehet pitävät kasvoja tärkeämpänä kuin vartaloa, joten ei ole kauheasti ollut vientiä ikinä.
Minä en ole kateellinen itseäni nuoremmille ja kauniimmille naisille, vaan oikeastaan iloitsen kaikesta kauniista mitä näen oli se sitten ihminen, ruusukimppu tai maisema. Nuori kaunis ihminen on ilo silmälle ja sellaisen näkeminen tuo minulle mielihyvää.
En ole kateellinen myöskään esim. jonkun kauniista talosta tai puutarhasta, kun niiden näkeminen tuo iloa minulle paljon enemmän kuin rappeutuneen rikkaruohojen vallassa olevan rötiskön näkeminen.
Ajattele, että kaikki kaunis maailmassa on sinua varten, jotta se tuottaisi iloa juuri sinulle.
Ketä varten ja miksi haluaisit olla kauniimpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta vastaan nyt tähän. Mitä tulee ulkonäköön ja itsen hyväksymiseen jotkut eivät tosiaan tule koskaan hyväksymään itseään, mitta syynä ei välttämättä ole se, että he olisivat paskoja ja negatiiviisia ihmisiä. Todellinen syy on se, että kaikilla ei vaan valitettavasti ole samat eväät ja lähtökohdat itsen hyväksymiseen, henkisesti saati fyysisesti. Kummalla luulet olevan enemmän töitä tehtävänä itsen hyväksymisen suhteen: jollainen lyhytjalkaisella, pötkylävartaloisella, lattaperäisellä, kolmiotissisellä pallinaamalla vai jollakulla vaikkapa Kate Uptonin näköisellä naisella?
Tämä, juurikin tämä!!!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Mutta Kate Uptonilla on melko tasapaksu kroppa, vaikka toki kasvoista kaunis onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ketä varten ja miksi haluaisit olla kauniimpi?
Kauniimpi on aina arvokkaampi ja parempi ja saa osakseen kehuja, huomiota ja ihailua. Ja oikeastaan aivan mitä tahansa etuja helpommin kuin rumat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan oikeassa. Mutta Kate Uptonilla on melko tasapaksu kroppa, vaikka toki kasvoista kaunis onkin.
Kate Upton olikin vain esimerkki, ja hyvä sellainen. Onkohan Katen helpompi oppia hyväksymään tuo hienoinen vartalonsa tasapaksuus, kun minun nuo kaikki viestissäni mainitsemani viat? Onko todella niin, että minä olen vain negatiivinen paskiainen, vai pääseekö Kate vähemmällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Lisäksi kaunis ihminen saa lapsesta pitäen myönteistä palautetta ulkonäöstään, ja häneen suhtaudutaan muutenkin myönteisemmin kuin rumaan. Toki sellaiselle itsensä hyväksyminen on helpompaa kuin rumalle, jonka ulkonäköä haukutaan.
Tämä. Olen niin kateellinen naisille, joilla on kauniin muotoinen takapuoli ja lantion kaari. Itse olen tasapaksu pötkylä eikä laihduttaminen tekisi tästä ruhosta yhtään parempaa, ehkä jopa päin vastoin..