Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sairauslomalle rv 30?

Vierailija
18.11.2013 |

Millä syillä muut on jääneet sairaslomalle suht aikaisilla viikoilla?

Minulta taisi irrota limatulppa tänään ja huomenna neuvola. Mietin, että mahtaako sairauslomaa napsahtaa huomenna. Muita oireita ollut jo pidemmän aikaa, selkäkipuja ja ennakoivia supistuksia useamman viikon.

Seisomatyö alkaa ottaa jo aika koville ja kiireisimpinä päivinä selkä ja jalat huutavat hoosiannaa..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se limatulpan irtoaminen kerro mitään. Lapsi voi syntyä päivä tai kuukausi sen jälkeen.

Vierailija
2/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä huolettaakin, vaikka pysyisi vielä kuukauden sisällä, on viikkoja silti aika vähän

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä huolettaa? Se lapsi voi olla limatulpan irtoamisesta vaikka sen kaksi kuukautta siellä mahassa. Se kun ei kerro mitään, valmistaa vaan kehoa synnytykseen. Minulla oli viikolta 25 supistuksia PALJON, ja lapsi syntyi viikolla 37 käynnistettynä. Kerro kaikki oireet ja pelot neuvolassa ja keskustele heidän kanssa mikä paras ratkaisu. Voitko vaihtaa työnkuvaa sellaiseen, että ei tarvitse niin paljon tehdä seisoma työtä?

Vierailija
4/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaa mahdollinen ennenaikainen synnytys ja oma jaksaminen.

Työnkuvan vaihto ei firman pienuuden takia ole mahdollista. Töissä ollaan yleensä yksin, joten nostot ja seisominen kuuluvat asiaan. Taukoja pidetään silloin kun ehditään.

ap

Vierailija
5/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa olisit jo oikeutettu varhennettuun äitiyspäivärahaan jos olet kovin huolissasi mutta tilanne ei vaadi sairauslomaa.

Vierailija
6/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien kanssa jäin pois työelämästä hieman etukäteen supistusten vuoksi. Kannattaa kuunnella omaa kehoaan. Mieluummin jäät töistä pois etuajassa kuin saat vauvan ennenaikaisesti.

Vierailija
7/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin muistaakseni rv22 aikoihin. Lähihoitajana vanhusten hoitokodissa, paljon nostoja, siirtoja yms. Selkä pamahti niin totaalisen lukkoon jonka lisäksi sellaiset  liitoskivut että liikkuminen erittäin hankalaa, jalka ei enää ottanut alle yms.

Vierailija
8/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvolasta, älä täältä :) Ei täällä kukaan osaa sanoa sun tilannetta, luulevat vain tietävänsä. Jos th katsoo, että on syytä huoleen, hän määrää sut lääkärin tutkittavaksi tai äippäpolille. Ja äitiyspolille voit soittaa jo tänään ja kysyä asiasta.

Vierailija
9/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin ekassa raskaudessa 24. viikolla voimakkaiden liitoskipujen takia. Mulla ei jalat liikkuneet kuin käsiä apuna käyttäen.

Vierailija
10/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koet, ettet jaksa oikein enää olla töissä, kerro se neuvolassa. Sano, että työ on melko raskasta, eikä siellä oikein voi ottaa rauhallisemmin tai pitää taukoja. Aika herkästi tuossa vaiheessa jo määrätään pois töistä, jos on mitään ongelmia ja raskas työ. Silloin äitiyslomasi vaan alkaa vähän etuajassa.

Vierailija
11/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen on naisen maailma. Mikä on limatulppa, tai haluankohan minä sittenkään tietää.

Vierailija
12/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin sinuna sairaslomalle. Ei kannata ottaa riskiä. Kerro työstäsi ja tuntemuksistasi neuvolassa. Jaksamisia :)

Vierailija
13/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:48"]

Mielenkiintoinen on naisen maailma. Mikä on limatulppa, tai haluankohan minä sittenkään tietää.

[/quote]

Limatulppa kehittyy kohdunsuulle raskauden aikana. Se estää bakteerien pääsyn synnytyskanavaan.

Vierailija
14/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:48"]

[/quote]

Limatulppa kehittyy kohdunsuulle raskauden aikana. Se estää bakteerien pääsyn synnytyskanavaan.

[/quote]

Ja irtoaa yleensä ennakoiden synnytystä

Vierailija
15/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut saaneet neuvolasta sairaslomaa? Meilläpäin vain sanovat, että jos tuntuu, ettei voi olla töissä, pitää mennä työterveyteen.

Vierailija
16/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen saanut neuvolasta sairaslomaa, eikä tarvinnut työterveyteen mennä! En ole edes moista asiaa ajatellut! 

Vierailija
17/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään syy sairaslomaan.

Vierailija
18/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:15"]

Tuossa vaiheessa olisit jo oikeutettu varhennettuun äitiyspäivärahaan jos olet kovin huolissasi mutta tilanne ei vaadi sairauslomaa.

[/quote]

Varhennettua äitiyslomaa ei MISSÄÄN nimessä kannata ottaa, alkupää syö siitä lopusta vaan viikkoja, siitä ajasta kun sulla on se pieni ihme siinä.

Vierailija
19/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 13:15"]

[/quote]

Varhennettua äitiyslomaa ei MISSÄÄN nimessä kannata ottaa, alkupää syö siitä lopusta vaan viikkoja, siitä ajasta kun sulla on se pieni ihme siinä.

[/quote]

Samaa mieltä. Sitten syö sisältä kun pitää viedä tosi pienenä vauva hoitoon, kun jäi liian aikaisin töistä kotiin löllimään. Itse oon henkkoht sitä mieltä että jos täytyy täällä arpoa että pitäiskö ottaa saikkua vai ei, niin ei ole oikeasti sen saikun tarpeessa. Jos tarttee jäädä sairaslomalle, niin kyllä sen tietää arpomattakin. Musta kuulostaa siltä, että et vain jaksa odottaa äippälomaa ja töissä olo kyllästyttää. Se on aika yleistä tossa vaiheessa.

Vierailija
20/22 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 14:39"]

Tottakai olen saanut neuvolasta sairaslomaa, eikä tarvinnut työterveyteen mennä! En ole edes moista asiaa ajatellut! 

[/quote

Työterveys ei mulla halunnut ottaa odotusajan vaivoihin mitään kantaa, ja ne käski mennä neuvolaan