Sossu ja Visa
Huomaako sossu jos maksan Visa-laskun (800 euroa) käteisellä tiskin yli?
Kommentit (7)
Myyn persettä ja tarvitsen Visaa että saan tilattua ulkomailta oikeaa pingviininkynsiliukuvoidetta.
Entä alkuperäinen kysymys?
Eikä huomaa, jos maksat laskun pankin tiskillä. Maksat vielä varuiksi pankissa, jossa sulla ei ole tiliä. Ei niillä ole aikaa soitella joka pankkiin ja kysellä, onko tämä henkilö asioinut heidän kassapalvelussaan. ;) Mä olen tosin aikoinaan paskan taloudellisen tilanteen aikana siirtänyt käteisen tilille ja maksanut laskun, niin että se tiliotteella näkyy. Sitten laitoin hakemukseen selvityksen, että mistä rahat on tullut ja mihin mennyt, sekä pyytänyt jättämään pois laskelmasta. Ja tämä onnistui. Tosin en myynyt persettä saadakseni rahaa;)
Kyllä ne siellä sossussa ihan ihmisiä on. Itse ilmoitin aina jokaisen ylimääräisen lantin ja ne sain pitää ylimääräisenä rahana. Mä selvitin, mistä ne on tullut ja mitä niillä on ostettu (esim. mummolta saatu 50 euroa, jolla ostettu lapselle käytetty polkupyörä). Ei noita "liikoja rahoja" usein ollut, ei varmaan ihan jatkuvalla syötöllä olis katsottu sormien läpi.
Mutta näkeehän ne visatililtä, että se lasku on maksettu, vaikka ne ei näe maksajaa. Vai etkö ole ilmoittanut visatiliäsi sossuun?
Jokatapauksessa, myy enemmän, hae sossusta vähemmän.
Ei sossu saa pankista tietoja. Jos visa-laskun maksaa tiskillä käteisiellä, niin ei siitä mitään tietoja pankkitilille tule.
Suomessa on pankkisalaisuus. Sossu ei voi soittaa pankkiin ja kysyä mitään.
Jos sun on mahdollista maksaa vielä lasku esim. neljässä osassa, niin maksa sitä tililtä ja käytä käteistä elelyyn.
Ei visaa voi maksaa noin =D ja miksi sossun rahoja tarvitset jos noin paljon löytyy käteisenä?