Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyksissä synnyttäneet?

Vierailija
17.11.2013 |

Varsinkin viime aikoina Tyksissä synnyttäneiden kokemuksia kaipailen. Salit, huoneet, tilat ruoka jne... Itsellä täynnä 37+0 ja väkisinkin alkaa ajatella synnytystä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa osasto 5 ja synnytyssalin toiminnasta. Olin käynyt pelkopolilla eikä mua tai mun kipujani uskottu. Luomuna jouduin synnyttämään kun kukaan ei viitsinyt edes kohdunsuuta tarkistaa kunnes sanoin et on pakko ponnistaa, ei voi olla kätilö sanoi.. No olin sit jo 10cm auki. Osastolla 7 oli ihana henkilökunta, paria tympeempää vanhempaa tapausta lukuunottamatta, nuoret oli tosi mukavia ja auttavaisia.

Vierailija
2/16 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vaikeaa ja pitkää synnytystä takana. Jos ei olisi ollut sellaisia tsempparikätilöitä, niin en tiedä mitä olisi tapahtunut. Epiduraalia jouduin odottamaan kauan ekalla kerralla, mutta selittivät että tuli 2 hätäsektiota ja lääkärin oli pakko mennä niihin.

Kätilöt tekivät kaikkensa että jaksoin. Kärräsivät vielä miehellekin pedin viereen kun 16h tuli täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Tyksissä esikoista synnyttäessäni todella epämiellyttävä ja pessimistinen, masentava kätilö. Onneksi hänen työvuoronsa loppui ja vauva syntyi mukavan kätilön avustuksella.

Kuopuksen syntyessä olin yksin suurimman osan ajasta, mies oli esikoisen kanssa ja osastolla oli kiire. Olin olevinaan "kokenut" kun sain sentään toista lastani jo. Ehdin jo pelätä, että synnytän vauvan yksin. Epiduraalia en saanut, ei ehditty antaa, anestesialääkäri oli varattu.

Ruoka oli minusta ihan karseaa. En syönyt sairaalassa juuri mitään.

Vierailija
4/16 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia lääkäri- tai kätilöopiskelijoiden mukanaolosta synnytyksessä?

Vierailija
5/16 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 00:41"]

Onko kellään kokemuksia lääkäri- tai kätilöopiskelijoiden mukanaolosta synnytyksessä?

[/quote]

On, ekassa synnytyksessä oli lääkisopiskelijoita pakollisessa harjoittelussa tai missä lie tutustumisessa synnytysosastolla, ja synnytykset olivat heidän ensimmäisensä. Opiskelijat olivat todella nuoria, eka tai toka vuoden eli n.19-vuotiaita. Kellään ei ollut mitään osaamista kohdata synnyttäjää, ja heidän läsnäolonsa todella häiritsi ja nolotti minua. Kas kun eivät purkkaa jauhaneet siellä, asenne oli juuri sellaista. Eivät olleet siis mitään gynen harjoittelijoita, vaan perusopiskelijoita. En ottaisi enää enkä ottanutkaan toisessa synnytyksessä. Sanoin, että koen että ekassa synnytyksessä olen jo osallistunut riittävästi opetukseen...

Joku loppuvaiheen kätilöopiskelija voisi olla oikeasti hyödyksi, mutta ei kyllä nämä.

Vierailija
6/16 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta perseestä.

Vierailija
7/16 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta osastolla on pääosin ystävällistä, tosin yksi tapaus oli sellainen että olin onnellinen ettei ollut minun huoneeni reviiriä... synnytyssalikätilöitä olen kohdannut n. 5 ja heistä kaikki oli ok. Yksi aivan mahtavan upea, sellainen supertsemppaava lämminhenkinen ihminen, kaksi asiallista ja ihan ookoota, yksi vähän lyhytsanaisempi mutta ok myös. Ei siis "perseestä" mielestäni.

Vierailija
8/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutama viikko takaperin synnytin tyksissä ja en voi muuta kun kehua! Kätilö synnytyksessä aivan ihana ja osastolla kaikki kätilöt ja hoitajat tosi kivoja. Synnytyssali oli mun mielestä ihan kiva, en tiedä millainen sen siten pitäisi olla? Mulle oli yks ja hailee siinä vaiheessa miltä mun ympärillä näytti. Vietin yli viikon sairaalassa ja yhtä yötä lukuunottamatta sain olla yksin huoneessa (tietysti ihan tuurista kiinni). Apua sai pyydettäessä ja välillä kävi kätilö kurkkaamassa huoneessa. Kannattaa mennä avoimin mielin ja tsemppiä synnytykseen! :)

Vierailija
9/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Muita Tyksissä synnyttäneitä?

Vierailija
10/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin vuosi sitten. Hyvä kokemus, kivat kätilöt, ei valittamista ruoissa tai huoneissa tms. Ainoa miinus oli ettei lakanoita vaihsettu vaan ne piti itse vaihtaa (mulla äitini vaihtoi), toki pari päiväähän siellä ollaan vaan mutta kyllä synnyttänyt aika äkkiä ne lakany sotkee. Kätilöitä on pakko vielä kehua, olin raskausaikana siellä vuodelevossakin ja jokaikinen oli todella mukava ja empaattinen.

Vierailija
11/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin myös vuosi sitten ja ihmeitä he siellä tekevät, oikeasti pelastavat henkiä. Käsittämätöntä miten toiset moittivat ruokaa, lakanoita tms mitätöntä. Silloin kun on oikea hätä ja kuolemanpelko, olen saanut tyksissä parhaimman mahdollisen hoidon ja sen vuoksi olemme nyt elävä, onnellinen perhe. 

Vierailija
12/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään!

Vierailija
13/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Tyksissä kesällä 2011 ja keväällä 2013. Kätilöt ovat olleet aivan ihanat, ja minulla on ollut olo että minua todella kuunnellaan, ja että toiveitani kunnioitetaan. Molempien kanssa kätilöt ovat tehneet sisätutkimuksen kun olen sanonut että tuntuu siltä että jotain tapahtuu, olen saanut epiduraalin mahdollisimman nopeasti heti kun olen sitä pyytänyt jne... Tosin eka synnytys kesti 5h ja toinen 6,5h, jos olisi pidemmät oltu olisin ehkä ehtinyt hermostumaan kätilöihin, tai onnistunut hermostuttamaan kätilöitä =D

Osaston henkilökunnasta en valitettavasti piitannut yhtä paljon, tai sitten heille vaan saatui huono päivä tai jotain. Antibioottejani unohtelivat, ja piti itse muistaa niitä pyytää (kohtutulehdus ekan synnytyksen jälkeen) jne.... Toisen kanssa lähdinkin heti seuraavana päivänä kotiin =)

Vierailija
14/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahdot tietää? Keittoruoka oli ainakin tosi hyvää ja ruokaa sai muutaman tunnin välein, ettei ehtinyt tulla nälkä. Synnytys kesti niin monta tuntia, että kätilöitä oli 6 eri naista ja olivat pikein ystävällisiä. Epiduraalia jouduin odottamaan 5 tuntia, mikä oli aivan liian pitkä aika, mutta samaan aikaan oli monta synnyttäjää. Nuori mies lääkäri ei osannut epiduraalia oikein pistää ja sen laittaminen sattui todella paljon. Vierustoverilla taisi olla sama lääkäri epiduraalia laittamassa, koska hänellä oli ensimmäinen laitettu väärään paikkaan ja hän oli aika huonossa kunnossa. Osaston hoitajat olivat ihan mukavia, yhtä keski-ikäistä lyhyt hiuksista elämäänsä kyllästynyttä. Hän oli todella tyly ja muutama muukin on sanonut samaa. Kaikenkaikkiaan ihan ok kokemus, älä turhia jännitä, kyllä sinusta huolta pidetään.

Vierailija
15/16 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt Tyksissä kaksi kertaa ja olen saanut molemmilla kerroilla hyvää hoitoa ja kohtelua. Kätilöt ovat olleet lähes poikkeuksetta joko todella ihania tai vähintään ammattimaisia (yhden kanssa ei kemiat natsanneet kauhean hyvin, mutta asiallinen oli hänkin ja noudatti myös toiveitani). Olen saanut aina juuri ne kivunlievitykset, joita olen toivonut. Sen sijaan yhdestä lastenlääkäristä osastolta on erittäin huonot kokemukset, ja samoin synnytyslääkärit vaikuttavat stressaantuneilta ja ovat olleet vähän tympeitä.

Osastolla minulle on sattunut tosi kivat hoitajat (kätilöitä kai hekin) ja kun kummallakin kerralla olen hormoneissani ollut tosi itkuinen, minua on kohdeltu tosi nätisti ja on monta kertaa varmisteltu vointia ja mielialaa.

Huoneet ovat kolmen hengen huoneita, ja molemmilla kerroilla meillä on ollut huoneessa kaksi henkilöä, eli keskimmäinen sänky on ollut vapaana. On ollut ihan kiva jutella huonekaverin kanssa, vaikka onhan siinä häiriötäkin toki kun ei saa ihan yksikseen vauvan kanssa olla. Tokalla kerralla oli rennompaa ja juttu luisti paremmin kuin esikoisen kanssa kun olin enemmän hermona.

Ruokaa tulee koko ajan ja väliaikoinakin saa hakea mehua, leipää ja jugurtteja jääkaapista niin paljon kuin haluaa.

Vieraita ei saa tulla kuin isovanhemmat nykyään huom - joten omat sisaruksesi ja ystävät voit tavata vain osaston ulkopuolella esim. hisseillä... Ja mies + vauvan sisarukset saavat vierailla vapaasti.

Vessat ovat käytävällä ja ne ovat pieniä, ahtaita ja usein haisevia veristen siteiden takia.. Siteitä saa talon puolesta, samoin ihastuttavia verkkopikkareita, joissa iso side pysyy.

Jollain ihmeellisellä tavalla melkein tulee ikävä tuota paikkaa kun muistelen. En aio enää synnyttää, joten kohdallani paikka on tosiaan muisto vain, mutta ei ollenkaan ikävä sellainen kaikesta itkemisestä ja homman graaviudesta huolimatta.

Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
16/16 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän