Olisiko se kauhea rikos jos väärentäisi ammattipaperit?
Kun en saa koskaan oppimisvaikeuksien takia hommattua ammattia enkä saa töitä Niin olisiko se väärin jos väärentäisi jotkut paperit ja saisi töitä?
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:35"]
Ei kai, jos vaikka lentäjän paperit väärennät, toki sitten osaat heti lentää?
[/quote]
En mä mitään tuollaista vaan ihan tavalliset merkonomin paperit yms.
Tuskin saat aikaiseksi uskottavia papereita jos et lahjattomuutesi takia mitään saa opiskeltua etkä löydä töitä. Kouluttamattomalle ja heikkolahjaiselle sopivat:
-torilla myyjänä olo
-kauppa-apulainen joka mättää hyllyyn tavaraa
-oman jäätelökioskin pito kesällä
-kissa-tai koirahoitolan pito, ulkoilutusapu
-laitosapulainen
Porvoossako näin tavataan toimia? Onko sinulta jäänyt monikin läksy lukematta, kun et tiedä, että kyseessä on rikos, josta myös seuraa rangasitus. Kun jäät kiinni rikoksesta, et saa enää töitä mistään ja saat kärsiä julkisesta häpeästä lopun ikääsi. Sitäkö haluat?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:36"]
Tuskin saat aikaiseksi uskottavia papereita jos et lahjattomuutesi takia mitään saa opiskeltua etkä löydä töitä. Kouluttamattomalle ja heikkolahjaiselle sopivat:
-torilla myyjänä olo
-kauppa-apulainen joka mättää hyllyyn tavaraa
-oman jäätelökioskin pito kesällä
-kissa-tai koirahoitolan pito, ulkoilutusapu
-laitosapulainen
[/quote]
Kun en pysty fyysisiä töitä tekemään lukuisten fyysisten sairauksieni takia.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:37"]
Porvoossako näin tavataan toimia? Onko sinulta jäänyt monikin läksy lukematta, kun et tiedä, että kyseessä on rikos, josta myös seuraa rangasitus. Kun jäät kiinni rikoksesta, et saa enää töitä mistään ja saat kärsiä julkisesta häpeästä lopun ikääsi. Sitäkö haluat?
[/quote]
No en mä saa nytkään töitä mistään.
Ei se iso rikos ole, jos siitä ei jää kiinni. Siitä tulee merkittävä rikos vasta sitten, jos siitä jää kiinni jossain vaiheessa. Vaikka paljastumisia on ollut (mm. valeopet jne) niin silti 99 prosenttia valetutkintolaisista ei edelleenkään jää kiinni. Eli melko hyvässä turvassa olet.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:40"]
Ei se iso rikos ole, jos siitä ei jää kiinni. Siitä tulee merkittävä rikos vasta sitten, jos siitä jää kiinni jossain vaiheessa. Vaikka paljastumisia on ollut (mm. valeopet jne) niin silti 99 prosenttia valetutkintolaisista ei edelleenkään jää kiinni. Eli melko hyvässä turvassa olet.
[/quote]
Höh, eipä mikään rikos ole ongelma ennen kuin siitä jää kiinni. Mutta isoja ongelmia voi tulla sitten kun jää vääristä papereista kiinni.
Olisi. Ensinnäkin myisit työnantajalle hommansa osaavaa ammattilaista, vaikket oikeasti osaa yhtään mitään. Toiseksi, mieti jos kampaajasi, lääkärisi, bussikuskisi, lentäjäsi, junankuljettajasi, asianajajasi, talosi rakentaja, autosi valmistaja, lapsesi opettaja olisi ammattitaidoton paperinväärentäjä.
Mutta en jaksa enää olla vain kotona jo yli 20v olen ollut työtön. Itsemurhako sitten ratkaisu?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:46"]
Mutta en jaksa enää olla vain kotona jo yli 20v olen ollut työtön. Itsemurhako sitten ratkaisu?
[/quote]
Onko vaihtoehdot tutkintopaperien väärentäminen ja itsemurha? Miten olisi vaikka oppisopimuskoulutus jollekin alalle?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:46"]
[/quote]
Onko vaihtoehdot tutkintopaperien väärentäminen ja itsemurha? Miten olisi vaikka oppisopimuskoulutus jollekin alalle?
[/quote]
No on en mä ole päässyt oppisopimuskoulutukseen vaikka olen työpaikkoja kysellyt joka paikasta.
Oletko käynyt työkkärissä/ammattioppilaitoksissa puhumassa tilanteestasi? Millaisia oppimisvaikeuksia sinulla on? Ilmeisesti olet myös masentunut, saatko siihen jo apua?
Vaikea kuvitella, että selviäisit niistä työtehtävistäkään, jos et selviä vaadittavista opinnoista.
Luulen että psykiatri voisi sinua auttaa tai psykologi (ei tosin paperin väärentämisessä).
Miten sinä jaksat vuodesta toiseen kuukaudesta toiseen avautua täällä oppimattomuudestasi. Luulen että olet helvetin rasittava ihminen, jauhat ja jauhat samaa tuubaa jatkuvasti. Vaihda levy.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 16:54"]
Oletko käynyt työkkärissä/ammattioppilaitoksissa puhumassa tilanteestasi? Millaisia oppimisvaikeuksia sinulla on? Ilmeisesti olet myös masentunut, saatko siihen jo apua?
Vaikea kuvitella, että selviäisit niistä työtehtävistäkään, jos et selviä vaadittavista opinnoista.
[/quote]
Olen käynyt ammattioppilaitoksessa ja yrittänyt useasti opiskella merkonomin tutkintoa ei onnistu. En pärjää kirjanpidossa,tietotekniikassa yms vaikka olen saanut tukiopetusta yms ja olen käynyt psykologilla jo 25v ei auta eikä mikään lääkityskään.
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:03"]
P R O V O
[/quote]
Ei valitettavasti ole.
Mitä työtä toivoisit sen paperin myötä saavasi?
[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 17:08"]
Mitä työtä toivoisit sen paperin myötä saavasi?
[/quote]
Jotain toimistoapulaisen töitä.
Tuota... Jos et pärjää jonkun aineen opinnoissa, miten ajattelit pärjätä siinä kyseisessä ammatissa? Harvemmin työelämä on mitenkään helpompaa kuin opiskelu, usein päinvastoin.
Ei kai, jos vaikka lentäjän paperit väärennät, toki sitten osaat heti lentää?