Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetystä lopettelen ja vauva valvoskeli viime yön..

Vierailija
17.11.2013 |

Vauvalla ikää hieman yli 9kk, imettänyt oon 5-7krt/pv, viime aikoina vähentänyt viiteen ja eilen vaan kolme kertaa. Korviketta sekoitan lisäksi ruokaan, sekä annan nokkamukista ruokien yhteydessä. Pulloa ei ole huolinut koskaan. Viime yönä tosiaan valvoskeli, parin tunnin välein jotain ihmeäninää ja piti ottaa viereenkin nukkumaan mutta ei auttanut. Johtuu ilmeisesti tissin kaipuusta, vaikkei yöllä ole syönyt enää kahteen kuukauteen?

Jatkaisitko näin? Aamupuuron jälkeen oon antanut rintamaitoa ja nyt ennen päikkyjä. Seuraavan kerran ajattelin imettää sitten iltapuuron jälkeen. Eilen tosin oli jo niin suuttunut, ettei iltapuuro maistunut, sekin kai johti huonoihin uniin? Missä vaiheessa jätän toisen aamuimetyksen pois? Onko se niin, että viikon kannattaa aina pitää samana imetyskerrat, että rinnat ehtii mukaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää menee kyllä ihan persiilleen tää mun yritys, viime yö valvottiin jälleen eikä vauva suostunut syömään päivällistä ollenkaan, eikä sitten edes iltapuuroa, imi maitoa vaan. :( Pakkohan sitä on antaa, mutta ei pelkkä rintamaito pidä nälkää ja tosiaan heräili melkein tunnin välein viime yönä. Ahdistaa todella paljon enkä tiedä, mitä tekisin. Aamupuuroakaan ei suostunut nyt syömään, vain rinnasta ja kun heräsi viideltä jo niin on nyt jo eka unilla. Tämä menee kyllä niin päin honkia, että onko ainoa vaihtoehto kadota pariksi päiväksi ja jättää lapsi isänsä kanssa kotiin?

Vierailija
2/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin aikoinani imetyksen niin että en antanut rintaa kuin silloin kun vauva halusi. Alkaa kuitenkin tuonkin ikäsitä jo kiinnostaa muu maailma niin paljon että ei se tissillä oleminen kauheasti kiinnosta jos itse saa päättää. Viimeinen kk taisi mennä niin että ainoa imetys oli aamulla sängyssä kun vauva heräsi, sitten kun oppi kävelemään niin lähti niin kiireellä pois sieltä ettei enää muistanut kaivata aamuimetystä. Maito annettiin nokkamukista ruualla, sellaisesta Tupperin silikoninokkaisesta, se oli hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä ei oireesi johdu imetyshormoneista, mahtaako olla että synnytyksen jälkeinen masennus on jäänyt huomaamatta? Lisäksi huonosti nukkuminen vaikuttaa.

Vierailija
4/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä esikoinen teki hampaita yöllä ja valvoskeli.

Vierailija
5/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:28"]

no meillä esikoinen teki hampaita yöllä ja valvoskeli.

[/quote]

9kk iässähän on se levoton kausi muutenkin, kaikki konttaamisen ja seisomisen oppimiset yms häiritsee ja villitsee. Meillä esikoinen alkoi yöllä oikein huutaa eikä meinannut rauhoittua millään. 

Vierailija
6/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhde paranee sillä että lähdet viikon lomalle. Siinä se lapsi vierottuu, siellä lomalla pumpaat pahimmat pois, kyllä se maidontulo viikossa loppuu. Mies saa vastuun lapsestaan ja sinä lepäät 9kk:n imetyskiukut pois...

veikkaan ettö mies ilahtuu jälleennäkemisestäsi ja näkee taas parisuhteen kauneuden, toki viikon sijaan 2-3 viikkoa olisi parempi aikaväli, mutta tähän ei välttämättä ole mahdollisuuksia...(?)

Vierailija
7/13 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 10:40"]

parisuhde paranee sillä että lähdet viikon lomalle. Siinä se lapsi vierottuu, siellä lomalla pumpaat pahimmat pois, kyllä se maidontulo viikossa loppuu. Mies saa vastuun lapsestaan ja sinä lepäät 9kk:n imetyskiukut pois...

veikkaan ettö mies ilahtuu jälleennäkemisestäsi ja näkee taas parisuhteen kauneuden, toki viikon sijaan 2-3 viikkoa olisi parempi aikaväli, mutta tähän ei välttämättä ole mahdollisuuksia...(?)

[/quote]

Jos saisin itse päättää, niin tekisin juuri näin! Mutta mies on sellaisessa hommassa, ettei viikoksi voi lähteä mitenkään. Viikonloppu on ainoa vaihtoehto mutta pelkään vaan ettei se riitä.

Annettiin illalla särkylääke, kun ei suostunut mitään syömään, mutta siltikin valvotti. Jos olisi ollut hampaidentulosta kyse, niin... Tai eihän näistä kyllä koskaan tiedä.

Ihana kun vastailette, ei tunne olevansa tässä niin yksin. Isoin ongelma on kyllä se, ettei vauva huoli tuttipulloa joten ne ruoan yhteydessä hörpityt korvikemäärät ei vaan ole riittävät.

Masennukseen en usko, kun ihan tismalleen sama olo oli kuin esikoisen jälkeen, koko imetysajan ihan sumussa ja kun imetys loppui ja menkat alkoi, niin olo normalisoitui ihan kokonaan. Esikoisen vieroitin 9,5kk ikäisenä ollessaan, mutta hän joikin silloin tällöin tuttipullosta joten vieroitus oli helppoa.

Eli en lähde lisäämään imetyskertoja uudestaan?

Vierailija
8/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei oo lopettanu imetystä? Vai onko kaikkien lopettaneiden vauvat juoneet pullosta?

Annoin eilen rintamaitoa 4 kertaa ja nyt  nukkui koko yön heräämättä. Jatkan nyt tällä neljällä imetyksellä ainakin viikon. Edelleen kokemuksia ja vinkkejä imetyksen lopetuksesta otetaan vastaan!

Vierailija
9/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks lopetat jo nyt? Jatkaisin imetystä vauvantahtisesti ja 1 v synttäreiden tienoilla kokeilisin uudestaan, lapsikin silloin paljon kypsempi asiaan. Nyt aika pieni vielä tohon selvästi!

Vierailija
10/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksi haluat väkisin lopettaa noin varhain?

Vierailija
11/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi korviketta? Tuleeko maitoa vähän? 

Vierailija
12/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 07:05"]

Miks lopetat jo nyt? Jatkaisin imetystä vauvantahtisesti ja 1 v synttäreiden tienoilla kokeilisin uudestaan, lapsikin silloin paljon kypsempi asiaan. Nyt aika pieni vielä tohon selvästi!

[/quote]

Sen takia, että imetyshormonit saa minut ihan eri ihmiseksi kuin olen, ihan kuin olisi pahat pms-oireet päällä kokoajan. En osaa iloita mistään, äksyilen ja koen ahdistusta (ihan sama tapahtui esikoisen kanssa ja kaksi viikkoa imetyksen lopetuksen jälkeen olin entiselläni). Oon sinnitellyt tähän asti ja alkaa olla jo parisuhde koetuksella mun olon takia, niin pakko lopettaa. Perheelleni parempi ratkaisu ja uskon, että vauvakin hyötyy siitä että vanhemmat voivat hyvin.

ap

Vierailija
13/13 |
18.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 07:18"]

Miksi korviketta? Tuleeko maitoa vähän? 

[/quote]

Tuutia olen antanut, NAN ei kelvannut ollenkaan enkä muita ole kokeillut. Maitoa tulee hyvin, sillä ollaan pärjätty tänne asti kun eihän vauva ole huolinut pulloa koko imetysaikana. Lopettamisen syyt oon kertonut tuossa aikaisemmassa viestissä.