Pian 8-vuotta täyttävä käyttää jo dödöä?
Mitä mieltä: tutun piakkoin 8 vuotta täyttävä tyttö käyttää jo dödöä?
Kommentit (22)
Siis minulla vuoden vanhempi tyttö, ja ei ole pieneen mieleen tullutkaan, että dödöä rupeisi käyttään. Ja tämä kyseessä oleva tyttö käy meillä usein, ja todellakaan mikään hiki ei haise yms. Kuvitteleekohan äiti, että murrosikä alkaa jo 7-vuotiaana? Käyttänyt dödöä jo muutaman kuukauden. Nyt siis vielä tyttö 7 vuotta.
No, mun tyttö8v käyttää apteekista ostettavaa dödöä koska urheilee paljon ja hikoilee. Mikä tässä on sairasta?
Mun mielestä on outoa. IEn koskaan oo kuullut vastaavasta. Miellän dödön käytön vasta murrosikään. Oma tyttäreni alkoi sitä ihmetellä, kun tyttö oli yökylässä ja oli dödö mukana. Ei kukaan kaverinsa ainakaan käytä vielä. Ja tämä tyttö siis 7-vuotias. Itse en lapselleni mitään ylimääräisiä kosmetiikkatuotteita iholle laita. Mitä lapsen hikoilu haittaa?
Ap
Niin se pointti varmaan oli että ei ton ikäisen hiki vielä haise, tavallisesti ainakaan :)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:04"]
Siis minulla vuoden vanhempi tyttö, ja ei ole pieneen mieleen tullutkaan, että dödöä rupeisi käyttään. Ja tämä kyseessä oleva tyttö käy meillä usein, ja todellakaan mikään hiki ei haise yms. Kuvitteleekohan äiti, että murrosikä alkaa jo 7-vuotiaana? Käyttänyt dödöä jo muutaman kuukauden. Nyt siis vielä tyttö 7 vuotta.
[/quote]
Mikä idiootti sä olet? Oletko kuullut että murrosikä alkaa ihmisillä eri ikäisenä..? Ja ei kait se hiki haise, jos käyttää dödöä..? Kukkuu.. Nooh, provohan tää nyt oli taas..
No jos se hiki haisee, googlaa vähän. Niin minäkin tein kun 8v alkoi haista pahalle.
Siis että murrosikä alkaa 7-vuotiaana jollain...?!?!?!?
Jos hiki tuossa iässä alkaa jo haista, niin erikoista on. Sitten siihen haisemiseen voi olla ihan joku muu syy. Ja tää tyttö käy meillä usein, ja voin kertoa, et koskaan ennen dödön aloittamistakaan en oo siihen kiinnittäny huomiota, että hiki haisisi...Äiti vaan ilmeisesti keksinyt, että hankitaanpas tytölle dödö, kun murkkuikäkin jo lähestyy...:)
Ap
Jaa sairasta? Mun mielestä on paljon ikävämpää, kun kakarat haisee järkyttävälle hielle, eikä niiden vanhemmat tee asian eteen yhtään mitään :-/
Mun pojista vanhempi alkoi käyttämään dödöä 7-vuotiaana ja nuorempi, nyt 8-vuotias, haiskahtaa jo välillä vähän kamalalle, mutta vielä on pärjätty pelkällä peseytymiseltä. Sit kun ei enää peseytyminen riitä, siirtyy nuorempikin dödön käyttöön.
Mut kun ei oo tämä typy haissut pahalle...
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:13"]
Jos hiki tuossa iässä alkaa jo haista, niin erikoista on. Sitten siihen haisemiseen voi olla ihan joku muu syy. Ja tää tyttö käy meillä usein, ja voin kertoa, et koskaan ennen dödön aloittamistakaan en oo siihen kiinnittäny huomiota, että hiki haisisi...Äiti vaan ilmeisesti keksinyt, että hankitaanpas tytölle dödö, kun murkkuikäkin jo lähestyy...:)
Ap
[/quote]
Siis missä tynnyrissä sä olet kasvanut..? Tytöillä saattaa alkaa menkatkin jo 8 vuotiaana.. Niin ihan hyvin voi hiki haista myös.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:13"]
Ap
[/quote]
Taidat olla niitä joille on lusikalla annettu. Hikirauhaset saattaa alkaa toimia toisilla lapsilla jo paljon ennen ns.murrosikää. Varsinkin lapsilla jotka urheilee tosissaan. Olisiko sinusta parempi antaa näiden lasten haista? Siitähän saisi sun kullanmurusi oivan kiusaamisen aiheen. Minä en todellakaan ostanut huvikseni dödöä 8 vuotiaalle ja ostin sen syystäkin apteekista.
Minulla on 8- vuotias tytär, jolle juuri ostin ekan dödön. Itsekin vähän yllätyin, että hiki alkoi haista jo noin nuorena. En itse muista minkä ikäisenä sain oman ekan dödöni.
En kuitenkaan halua hänen haisevan hieltä, se on epämiellyttävää muillekin tytöstä itsestään puhumattakaan. Lapset kehittyvät eri tahtia, joten sinun ei kannattaisi tuomita tyttäresi kaverin äitiä :(
Mun tyttö 11v harrastaa urheilua mutta ei ainakaan minun mielestä haise.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:16"]
Mut kun ei oo tämä typy haissut pahalle...
Ap
[/quote]
No miksi sitä pitäisin niin kauan odotella, että kaikki lähistöllä olevat ihmiset huomaavat karmeen lemun? Eiks riitä että kotona on tämä haju havaittu, tehostettu hygieniaa, ostettu dödö ja karkoitettu haju?
Mulla tytär 9v (tammikuussa 10) haisee välillä todella järkylle hielle. Ostin hänelle dödön varmaan pari vuotta sitten, käyttää stä vaihtelevasti. Tuossa iässähän hormonitoiminta alkaa jo käynnistyä, joten hiki voi todellakin haista. Tänä aamuna esim. suihkunraikkaana haisi vielä hielle. Miksi ei voisi käyttää dödöä, jos sitä tarvii?
Siis mikä ihmeen lasten haistelija ap on? :D
Siis 8-vuotiaana kuukautiset? Mahtaa vaihdevuodetkinkin alkaa sitten alle kolmekymppisenä. Ei ihan normia varmaan tuokaan.
En kyllä koskaan ole huomannut, että 7-vuotias haisisi hielle? Jotain hygieniafriikkejä taas liikkeellä...
Poikamme on 9 v. Moni hänen luokkakaverinsa haisee PAHASTI pistävälle hielle. Myös meidän pojalla on dödö, mutta ei oikein muista käyttää sitä.
Sairasta.