Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko olisit valmis käyttämään sairaaseen koiraan rahaa?

Vierailija
16.11.2013 |

Meillä tilanne että koiran toinen takajalka on tänään halvaantunut, ja sanottiin lääkärissä että koira saa yön yli kortisoonia siellä ja katsotaan jos huomiseen mennessä paranisi.. Siihen meni jo reilu 400€ ja kuulemma leikkaus maksaisi 3000€. Jos koira on vähän parempi huomenna voidaan jatkaa EHKÄ fysioterapialla joka on 5krt n. 300€.. Enkä tiedä riittääkö toi 5krt sitten.. Hirvee olo, en haluisi perheenjäsentäkään kuitenkaan menettää, mutta leikkaukseen ei ainakaan todella ole varaa!

Onko teillä joku raja mitä käyttää koiran sairauksiin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa en maksaisi euroakaan eikä kyse ole rahankäytöstä tai rahan määrästä, vaan siitä että koira kärsii. Se on kärsivä eläin ja sen pitää päästä kärsimyksistään. Piikkiä vaan ja henki pois.

Vierailija
2/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljonko se lopetuspiikki maksaa. Tasan sen verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin toisaalta ajattelen, mutta jos on olemassa mahdollisuus että toipuisi täysin tuosta? Onhan ihmisilläkin sairauksia ja niistä parannutaan?

Vierailija
4/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha koira ja miksi jalka on halvaantunut? Itse olisin valmis maksamaan aika paljon, luultavasti maksaisin ainakin tuon leikkauksen. Huomenna en tod. lopettaisi, anna aikaa jotta voit katsoa lähteekö toipumaan (ellei tietysti kärsi kauheasti, mutta eihän halvaantunut jalka sillä tavalla kipeä ole).

Vierailija
5/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin pentuun 500 euroa, mutta sain kasvattajalta takaisin puolet kun oli synnynnäinen vika. Ylärajaa en osaa sanoa, mutta jos ei ole varaa niin sitten ei ole.

Vierailija
6/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias siis kyseessä!

Vierailija
7/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 siis Ap, ja n. 500 meillä menee siis jo huomiseen mennessä ja todellakin halutaan vielä toinen mielipide eri lääkäriltä kysyä ennen päätöstä..

Vierailija
8/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollisuus parantua niin kaiken maksaisin mitä saisin kerättyä.. Möisin jotain ja kävisin pankistakin kysymässä lainaa :D noin nuori koirakin vielä.

Vierailija
9/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan eläimet ollaan valmiita lopettamaan heti jos tulee joku sairaus. Jopa sillon jos "muutto pienempään kämppään ja koira ei mahdu sinne" :D "Muuttunut elämäntilanne, jos ei kotia löydy niin joutuu piikille"

Vierailija
10/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koiran ennusteesta ja että joutuuko se kovinkin kärsimään. Oma perheeni on aina ollut vähävarainen mutta kun koirallemme on tullut pari isompaa leikkausta niin aina ne rahat on kaivettu vaikka kiven alta. Lainojen maksua lykätty tms. ja koira on nykyisin elämänsä kunnossa. Eli itse ajattelen niin että jos on vain mahdollisuus saada koira terveeksi ja sille vielä hyvä elämä niin maksaisin mutta koira ei tietenkään saa kärsiä. Mutta jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Kyllä sitä rahaa saa tiukan paikan tullen vaikka lainattua jostain.

Vierailija
11/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut koirani loukkaantumisesta pentuna pitkälti yli 2000, ja maksan vastakin, jos tiedän, että se auttaa.

Jos tulee sairaus/vamma, että kerrotaan, että ei ehkä selviä, sitten tarvii katsoa tilanne kokonaisuutena.

Eli hyvä, että käytätte sen toisella lääkärillä, jotta saatte varmuutta asiaanne.

Vierailija
12/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-50e max ja eläimen pitäminen elossa keinotekoisesti ei ole eläimen paras, vaan ihmisen oma. Miten käy jänikselle jolta menee jalka poikki ta halvaantuu, joku yö ja päästää pois kitumasta!

Vierailija
13/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuomitse jos päädytte lopetukseen. Onhan tuo leikkaus niin kallis ja toipuuko koira varmasti senkään jälkeen. Itse olisin valmis laittamaan. Nuoren koiran hoitoon kerralla noin tuhat euroa. Vanhaan koiraan en enää laittaisi kuin max 500 e. Koira on kuitenkin koira. Säästä rahasi siltä varulta jos itse sairastut.

Vierailija
14/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira siis ranskanbulldoggi joten ehkä puolessa välissä rodun keski-ikää.. Mä en tosiaan tiedä yhtään mitä tehdä, en ole oikein muutenkaan ehkä vielä sisäistänyt tapahtunutta..

Ap

Vierailija
15/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko nuori on kyllä...

Vierailija
16/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet valinnut sairaan rodun... Olisi kannattanut ainakin vakuutus ottaa.

Minä en pihistelisi nuoren koiran kanssa, mutta en tietenkään haluaisi koiraa kiusata turhilla operaatioilla.

Vierailija
17/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä sitten ole vakuutusta? Mä olen saanut vakuutuksesta takaisin kaikki, myös lopetuspiikin hinnan. Mulla tosin oli maatiaiskissa, onko koira jotenkin eri juttu?

Mutta itse kysymykseen, niin kauan kuin eläin ei kärsi, olen valmis maksamaan melkeinpä mitä vaan.

Vierailija
18/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä rodun olevan sairas, mielestäni siitä on nyt aika inhottavaa alkaa kettuilemaan.. :( itseäni muutenkin harmittaa..

Ap

Vierailija
19/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:32"]

Tiedän kyllä rodun olevan sairas, mielestäni siitä on nyt aika inhottavaa alkaa kettuilemaan.. :( itseäni muutenkin harmittaa..

Ap

[/quote]

Eikä teillä ole vakuutustakaan?

Vierailija
20/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:58"]

20-50e max ja eläimen pitäminen elossa keinotekoisesti ei ole eläimen paras, vaan ihmisen oma. Miten käy jänikselle jolta menee jalka poikki ta halvaantuu, joku yö ja päästää pois kitumasta!

[/quote]

Niin... Mitä sitä ihmisiäkään hoitamaan? Kuolo kyllä korjaa pois jos tuupertuu halvaantuneena jonnekin kadunvarteen, varmaan auto ajaa yli niin pääsee pois kitumasta.