Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko olisit valmis käyttämään sairaaseen koiraan rahaa?

Vierailija
16.11.2013 |

Meillä tilanne että koiran toinen takajalka on tänään halvaantunut, ja sanottiin lääkärissä että koira saa yön yli kortisoonia siellä ja katsotaan jos huomiseen mennessä paranisi.. Siihen meni jo reilu 400€ ja kuulemma leikkaus maksaisi 3000€. Jos koira on vähän parempi huomenna voidaan jatkaa EHKÄ fysioterapialla joka on 5krt n. 300€.. Enkä tiedä riittääkö toi 5krt sitten.. Hirvee olo, en haluisi perheenjäsentäkään kuitenkaan menettää, mutta leikkaukseen ei ainakaan todella ole varaa!

Onko teillä joku raja mitä käyttää koiran sairauksiin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh en huomannut toista kysymystä tuossa ikää kysyttäessä! Ei tietoa mistä johtuu, röntgenissä ei näy mitään, mutta epäilys välilevytyrästä mulla itsellä, koska koiran veljellä oli sellainen.. Ja tämä veli on ainakin jo paljon paremmassa kunnossa nyt muutaman viikon jälkeen kun käytetty ahkeraan fysioterapiassa ja levännyt kopissa..

Ap

Vierailija
22/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 20:32"]

Tiedän kyllä rodun olevan sairas, mielestäni siitä on nyt aika inhottavaa alkaa kettuilemaan.. :( itseäni muutenkin harmittaa..

Ap

[/quote]

Eikä teillä ole vakuutustakaan?

[/quote]

ei, noloa myöntää :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi tuhansia euroja koiraani. Ensinnäkin tuskin se koira ikinä kunnolla kuntoon tulisi ainakaan varmuudella ja saattaisi sairastua uudestaan saman tien. Rahatilanteesta riippuen olisin valmis käyttämään muutaman satasen tai nuoreen koiraan ehkä vähän enemmänkin. Olen muutenkin sitä mieltä että puolikuntoisen koiran elämä ei ole koiranelämää eikä sellaista elämää kannata pitkittää.

Vierailija
24/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koiraa, mutta jos kissalleni tapahtuisi jotain, niin olisin valmis maksamaan vaikka 10 000 euroa, jos se auttaisi kissaani.

Vierailija
25/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koiraa, vaan vanha maatiaiskissa. Mutta koska minulla on runsaasti ylimääräistä (perittyä) rahaa, maksaisin ilomielin useampia tuhansia euroja, jos kissa sillä paranisi. Eläinlääkärin suositus kuitenkin ratkaisisi - jos hän olisi sitä mieltä että hoidot vain pitkittäisivät eläimen kärsimystä, uskoisin että lopettaminen olisi paras ratkaisu.

Vierailija
26/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuommoisesta halvaantumisesta voi jäädä kroonisia hermokipuja, joita koirasta ei välttämättä huomaa kun eivät osaa puhua. 4 vuotta on saanut kuitenkin elää. Elämä loppuu jokatapauksessa joskus ja koirasi ei sitä osaa pelätä eikä siitä (lopetuksesta) kärsi.

Vierailija
27/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuommoisesta halvaantumisesta voi jäädä kroonisia hermokipuja, joita koirasta ei välttämättä huomaa kun eivät osaa puhua. 4 vuotta on saanut kuitenkin elää. Elämä loppuu jokatapauksessa joskus ja koirasi ei sitä osaa pelätä eikä siitä (lopetuksesta) kärsi.

Vierailija
28/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. noista kroonisista hermokivuista täytyykin huomenna kysyä eläinlääkäriltä, en mä sellaisestakaan koiran halua kärsivän! Inhottavaa kun tuli tällänen äkillinen sairaus ilman varoituksia, kun on niin paljon eri mielipiteitä joka hetki! Mutta totuus on, että kyse on sellaisesta tilanteesta, että oli se päätös kumpi tahansa, erittäin rankkaa tulee olemaan.. Todennäköisin on lopetus, koska koira pitäisi pitää häkissä 5 viikkoa hoidettavana, ja sekin tuntuu inhottavalta koiraa kohtaan, eikä mahdollista ajatella että yllättäen jompi kumpi meistä jäisi koiran kanssa kotiinkaan noin pitkäksi paranemisajaksi. Ei vaan ole mahdollista.. :( + että loppuelämän pitäisi vahtia ettei se hypi mihinkään, tai joudu kulkemaan missään rappusissa..

Ap

Vierailija
29/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä käyttäisi tuollaista rahasummaa koiraan, kissaan, kilpikonnaan tms. lemmikkieläimeen.

Pääsisi oma koira jahtaamaan puluja koirien taivaaseen.

Vierailija
30/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten niin moni jo vastanneista, harkitsisin koiran iän ja kärsimyksen määrän mukaan. Raha ei tässä ratkaisisi, vaan koiran hyvinvointi. Usein kalliit leikkaukset ovat myös koiralle erittäin raskaita. Ja onko elämä leikkauksen jälkeen vielä onnellisen koiran elämää? Raha ei tässä ratkaisisi, tuo raha kaivetaan mistä vain, jos leikkaus on muuten oikea ratkaisu.

Olen sitä mieltä, että kun eläimen ottaa, niin sitoutuu sen hoitamaan (ja lääkärimaksut maksamaan) oli tilanne mikä tahansa.

Vierailija
31/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, ymmärrän pointtisi, ja jos tietäisin varmaksi että esim se leikkaus toimisi ja koira tulisi siitä täysin terveeksi, en epäröisi sitäkään rahaa laittaa. Mutta ei siitä ole mitään takuita. Ja tuo välilevytyrä uusiutuu helposti, jonka vuoksi olisikin loppuelämä  vahdittava ettei se hypi koskaan sängylle/sohvalle yms tai kulje rappusia. Mitenköhän siinäkin onnistuu kun töissä on käytävä. Vaikka mä sen oppimaan saisinkin, yksin ollessa kapinoisi varmasti. Enkä mä rupee sitä häkkiinkään sulkemaan n. 9 tunniksi joka päivä.. Tää on se suurin syy miksi alan kallistumaan piikin kannalle.. :/

Vierailija
32/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas 32 unohti mainita olevansa Ap

Vierailija
33/33 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rakas cavalier kingcharlesin spanieli. Menehtyi vain 6-vuotiaana tuntemattomasta syystä. Ehdittiin juuri lääkäriin asti, kuoli siellä tutkimuspöydälle. En suosittele rotukoiria kenellekään. Kauhea tuska koiralle sairastella jatkuvasti ja hirveä huoli itsellä rakkaan perheenjäsenen puolesta. Eikä ole mitään halpaa touhua tuo lääkärissä ravaaminen.

Toivottavasti saat koirasi kuntoon. Tiedän sen hädän mikä sinulla on.