Poliisi haukkui läskiksi
Jo on aikoihin eletty kun poliisi haukkuu läskiksi. Onkohan pääsykokeet ajantasalla vai miten tällaisia poliiseja voi virassa olla?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b2203723-f6c4-449d-b7f3-eaf2be4cc32a
Kommentit (85)
Sitä saa mitä tilaa. Luultavasti teinijonne oli itsekin käyttänyt yhtä tyylikästä kieltä, joten vähintään kohtuullista, että poliisi laittaa himpun verran takaisin samalla mitalla. Minkään ammattikunnan edustajan ei tarvitse yksipuolisesti ottaa vastaan törkeää kielenkäyttöä ja poliisit kuulevat sitä tasan tarkkaan miljoona kertaa enemmän kuin monet muut. Juntti saa junttia palvelua ja siitä on turha inistä.
Opettakaa nuorisonne käyttäytymään ihmisten lailla. Minun sympatiani ovat poliisien puolella.
Ketään ei saa nimitellä. Ei mene ihmisellä hyvin, jos niin tekee.
On kyllä todella uskomatonta että aikuisen poliisin pitää nuorta haukkua läskiksi. En voi käsittää tätä mitenkään. Miten poliisi voi toimia näin? Ei herranjumala voi olla mahdollista.
Miksi sitten nuori kriminaali saisi varastaa sähköä?
Miksi poliisi ei saa sanoa totuutta?
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella uskomatonta että aikuisen poliisin pitää nuorta haukkua läskiksi. En voi käsittää tätä mitenkään. Miten poliisi voi toimia näin? Ei herranjumala voi olla mahdollista.
Et ole itse tehnyt koskaan yhtään virhettä elämässä? Poliisilla on keittänyt yli jonnen häiritessä työntekoa, se on selvä.
Sain videolta vaikutelman, että poliisi uhkaili ja haukkui viereen päästyään normaalia hiljaisemmalla äänellä. Selvästi tiesi, ettei sanomisiaan kannata kailottaa kovaan ääneen niin, että muutkin kuulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole itse tehnyt koskaan yhtään virhettä elämässä? Poliisilla on keittänyt yli jonnen häiritessä työntekoa, se on selvä.
Voi kuule, virheitä olen varmasti tehnyt. Mutta virantoimituksessa olevan poliisin ei kuulu ketään haukkua läskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sain videolta vaikutelman, että poliisi uhkaili ja haukkui viereen päästyään normaalia hiljaisemmalla äänellä. Selvästi tiesi, ettei sanomisiaan kannata kailottaa kovaan ääneen niin, että muutkin kuulevat.
Kyllä. Todella käsittämätön uhkailu ja painostus. Eihän tällaisen kokemuksen jälkeen nuori voi koskaan luottaa enää poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, virheitä olen varmasti tehnyt. Mutta virantoimituksessa olevan poliisin ei kuulu ketään haukkua läskiksi.
Eli odotat poliisilta täydellisen virheetöntä suoritusta. Ok. Varmaan sitten ainoa ammattiryhmä, jolle ei virheitä sallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli odotat poliisilta täydellisen virheetöntä suoritusta. Ok. Varmaan sitten ainoa ammattiryhmä, jolle ei virheitä sallita.
Ei virheitä sallita muillekaan. Niistä tulee varoitus tai pahemmassa tapauksessa potkut. Ja jos netissä leviää tapauksesta video, niin tasan tarkkaan ihmiset kritisoivat.
Edelleen korostaisin, että jutun pääpointti ei ole läskiksi haukkuminen - jonka jo itsessäänkin pitäisi olla peruste vähintään konstaapelin työsuhteen purkamiselle - vaan paljon vakavampi rikos eli uhkailu perusteettomalla kiinniotolla ja väkivallalla. Poliisihan uhkailee nuoria etälamauttimella ja käsiraudoilla ilman minkäänlaista perustetta, ja sanallisesti uhkailee laittomalla kiinniotolla. Kyseessä on aivan ilmiselvästi virkavelvollisuuden rikkominen ja laiton uhkaus, jotka ovat rikoksia. Kyseinen konstaapeli on pantava viralta ja tuomittava rikoksista.
Eli jos on ylipainoinen saa varastaa sähköä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se valtuutus joka poliisille on annettu viran puolesta ei todellakaan oikeuta tämänkaltaisiin virheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas Hämeen poliisi.
No mutta, ehkä tapaus menee Itä-Suomeen ratkaistavaksi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Miksi läski on haukkumasana jos on kuitenkin ihan jees olla läski ja kehopositiivinen?
Koska sitä käytetään loukkaamistarkoituksessa. On olemassa neutraalimpia sanojakin.
Hämeen poliisilaitos on mätäomenakori
Tämä tapaus tuntuu todella uskomattomalta. En olisi voinut kuvitella että aikuinen ihminen, saati poliisi syyllistyy tällaiseen.
On kyllä käsittämätön tapaus että poliisi noin toimii. Toivottavasti tulee seuraamuksia.
Mitähän rikosta se kuvaaja oli tekemässä?