Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokeillut joskus huumeita?

Vierailija
16.11.2013 |

Jos olet niin mitä ?

käytätkö edelleen? tai miksi olet lopettanut käytön ? 

jos oli pelkkä kokeilu; mitkä fiilikset jäi käteen ? 

Ja viimeisenä, miten suhtautuisit jos oma lapsesi jäisi kiinni huumausaineiden kokeilusta? 

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoruudessani polttanut pilveä ja muutaman kerran syönyt lääkkeitä.

Lopetin, kun raskautta yrittäessäni. Olisin syvästi järkyttynyt, jos lapseni käyttäisi ja ottaisin heti yhteyttä viranomaistahoihin, en tiedä mihinkä, mutta selvittäisin. Olisin jopa valmis antamaan lapseni sijaishoitoon (ko se nimi on) mikäli tilanne sitä vaatisi. Sattuu sydämeen, kun ajattelenkin, minkä huolen toilailluillani aiheutin vanhemmileni.

Vierailija
2/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut. Jos lapseni jäisi kiinni moisesta, niin juttelisin hänen kanssaan siitä että miksi hän päätyi kokeilemaan huumeita ja millainen kokemus se oli, ja meinaako hän käyttää huumeita vielä. Kieltäisin häntä tekemästä sitä enää, toisen kerran jos jäisi kiinni niin sitten olisi järeämmät keinot edessä. Olisin toki pettynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttelen pilveä viikottain 2-4krt (asun ulkomailla, jossa se on laillista) ja olen kerran kokeillut kokaiinia. Se ei tuntunut miltään, mutta olin kyllä kännissä kun kokeilin. Ei tee mieli kokeilla, koska en halua itseäni tahallani vahingoittaa ja tosiaan pilvikin tuntuu enemmän kuin se kokkeli.

Lapsia ei ole, mutta yrittäisin ymmärtää kokeilunhalun, olisin pettynyt ja pitäisin huolen, että huumeiden käyttö loppuu.

Vierailija
4/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poltellut pilveä, amfetamiinia, ekstaasia, lakkaa ja kokeillut kokaiinia.

Lopetin käytön koska tuli käytettyä jo liian usein ja se rupes vaikuttamaan jo elämääni. Esim menetin työn, en syönyt moneen päivään mitään ja laihduin kuukaudessa jo 15kg

En oo siis mikään riippuvainen ollut mutta oli vain vaikea hetki elämässä ja huumeet vei vähän ninku ajatukset muualle ja tuli semmonen ei vois vähempää kiinnostaa fiilis ja se autto pahaan oloon hetkeksi. Ja käytin myös muutamana päivänä viikossa. Pääasiallisesti silloin ku olin jossain bilettämässä.. Kokaiinia kokeilin vain mutta se ei tehonnu mitenkään (oli varmaan niin sekotettua).. Nii ja pilveä polttelin että saisin unta.. Enkä suosittele kenellekkään koska laskut oli ainaki mulla niin horveet että tärisin enkä pystyny kävelemään ja oli niin huono olo että parikertaa ajattelin että en selvii tästä..

Jos oma muksu jäis kiinni nii sais kyl semmoset selkäsaunat!!

Vierailija
5/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvee/kukkaa,amfetamiinii,ekstaasia,subutex, jotain lääkkeitä. ei ollut vain kokeilua. lopetin käytön koska vuosia oli vierähtänyt liikaa ja tulin raskaaksi. Jos lapseni jäisi joskus kiinni niin tosiaankin saisi selkäsaunan ja puhuttelun

Vierailija
6/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin pilveä ensimmäistä kertaa 16-vuotiaana ja olen siitä asti poltellut silloin tällöin, nykyään suunnilleen pari kertaa vuodessa. Olen nyt 33-vuotias. Raskaana ollessa ja imettäessä en tietenkään ole polttanut.

Vierailija
7/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltellut joskus ala-ikäisenä ja kokeillut amfetamiinia. Amfetamiinista tuli upea olo. Joskus oli bentsojen (pääasiassa) liikakäyttöä. Lopetin koska tajusin käyttäväni niitä pahaan olooni. Nykyään käytän siihen terapiaa :) Huumeisiin ei ole tarve enää koskea. Pilvi on mun mielestä ihan ok, sama mulle jos joku haluaa poltella mutta mua alkaa vaan pyörryttämään ja alan voida pahoin.

Vierailija
8/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 19:47"]

Poltellut joskus ala-ikäisenä ja kokeillut amfetamiinia. Amfetamiinista tuli upea olo. Joskus oli bentsojen (pääasiassa) liikakäyttöä. Lopetin koska tajusin käyttäväni niitä pahaan olooni. Nykyään käytän siihen terapiaa :) Huumeisiin ei ole tarve enää koskea. Pilvi on mun mielestä ihan ok, sama mulle jos joku haluaa poltella mutta mua alkaa vaan pyörryttämään ja alan voida pahoin.

[/quote] 

Siis, pääasiassa Xanorin liikakäyttöä.

Vierailija
9/83 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon polttanut ja poltan edelleen pilveä, hyvin satunnaisesti. olen käyttänyt ekstaasia myöskin satunnaisesti ja voisin käyttää uudelleen, mutta koska kaverini jolta niitä hommasin ei enää tuo suomeen naksuja en oo uskaltanu tuntemattomilta ostaa (kun ei oo takeita mitä essoksi väitetty pilleri sisältää) niin olen ilman. mulla ei ole lapsia, mutta jos olisi ja jäisi kiinni huumeista en suuttuisi mutta kertoisin vaaroista.

Vierailija
10/83 |
19.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen 16 vuotias, käyn salilla, opiskelen liiketaloutta ja asun lastensuojelulaitoksessa. Noin 3 vuotta olen käyttänyt aineita ja niihin kuuluu kannabis, benzodiatsepiinit, ekstaasi, LSD, DXM, sieniä ja sen semmosii. Aloitin kannabiksella ja rakastuin heti.. tykkäsin vaan olla semmosessa olotilassa että mietin asioita ja meen ''matkalle''. Menetin paljon kavereita koska huumeitten käyttö paheni ja paheni ja vajosin kokoaika huonompaan kaveripiiriin jne. Minulla on todettu tarkkaavaisuus häiriö, impulssiivisuutta, masennusta ja keskittymisvaikeuksia. Olen vasta viime aikoina miettinyt miksi helvetissä käytän aineita ja yleensä mulla teki/tekee mieli kun on tylsää. Psykedeeleillä ruokin aivojani että menen periaatteessa matkalle/retkelle. Se on todella vaikeeta sanoa ei, kun joku tarjoaa huumeita, koska se on vähän niinkuin menisin vuoristorataan eikä ikinä tiedä mihin seuraava matka johtaa. Kun jouduin laitokseen lihoin 30kg vuodessa koska aloin käymään salilla ja syömään enemmän kuin välipala päivässä (mitä ennen söin). Toivon että minulle voitaisiin määrätä jokin mielialalääke tähän tylsyyteen. Joka päivä joudun miettimään mitä vittua minun täytyy tehdä enkä tykkää ratketa huumeisiin. Aina täytyy olla menoa ja jos ei oo nii tuntuu etten vaan kestä. Mutta ei tätä kaikkea voitu estää koska olen aina ollut kiinnostunut asioista mitkä on melkein mahdoton ihmisen selittää, kuten avaruus ja ihmisen ajatukset ja mistä syntyvät nämä ajatukset. Onko kenelläkään kokemusta että käyttäisi aineita tylsyyteen?? Kiitän jos luitte :)

Vierailija
11/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt minkäänlaisia laittomia aineita, vaikka teininä olin niistä kiinnostunut ja varmaan olisin kokeillutkin, jos olisi eteen tullut. Mutta ei tuolla mailla mitään huumeita silloin liikkunut, onneksi minulle. Tupakkaa opettelin  polttamaan, kun muutin pois kotoa lukion jälkeen, ja siihen jäinkin sitten tosi tiukasti nalkkiin. Alkoholia käytän harvoin ja niukalti. Minulle olisi suuri järkytys, jos oma lapseni jäisi kiinni mistä tahansa huumeista. Olen koettanut häntä kasvattaa huumekielteiseksi ja opettaa myös alkoholikulttuuria sellaiseksi, että lasillinen juhlissa riittää ja joskus voi ottaa saunaoluen tai -siiderin.

Vierailija
12/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä numero 24, haluaisin täsmentää vielä sen verran, että olin siis 23-vuotias kun kokeilin ensimmäisen kerran mitään laittomia päihteitä ja tein sen harkiten, kun olin ensin etsinyt tietoa ja nähnyt lähipiirissäni, että huumeita on tosiaan muunlaisiakin kuin se heroiini. Alkoholiakin join ensimmäisen kerran vasta 18-vuotiaana.

Vierailija
13/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 11:09"]

En ole koskaan käyttänyt minkäänlaisia laittomia aineita, vaikka teininä olin niistä kiinnostunut ja varmaan olisin kokeillutkin, jos olisi eteen tullut. Mutta ei tuolla mailla mitään huumeita silloin liikkunut, onneksi minulle. Tupakkaa opettelin  polttamaan, kun muutin pois kotoa lukion jälkeen, ja siihen jäinkin sitten tosi tiukasti nalkkiin. Alkoholia käytän harvoin ja niukalti. Minulle olisi suuri järkytys, jos oma lapseni jäisi kiinni mistä tahansa huumeista. Olen koettanut häntä kasvattaa huumekielteiseksi ja opettaa myös alkoholikulttuuria sellaiseksi, että lasillinen juhlissa riittää ja joskus voi ottaa saunaoluen tai -siiderin.

[/quote]

Miksi haluat evätä lapseltasi mahdollisuuden tutustua erilaisiin tajunnantiloihin? Puhumattakaan psykedeelien avaamasta maailmasta.

Vierailija
14/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilveä ja ekstaasia. Molemmat oikein kivoja satunnaisessa viihdekäytössä. 

Vierailija
15/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pidemmällä ulkomaanreissulla 20-vuotiaana ja siellä tuli kokeiltua pilveä pariin otteeseen. Sen jälkeen en ole pössytellyt ja vahvemmat huumeet eivät kiinnosta.

Vierailija
16/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilveä, sieniä, LSD, amfetamiini, kokkeli, ekstasi, ketamiini, ja... varmaan muitakin. En muista. Muusikkopiireissä tuli tarjottua, sienet ja LSD omaa uteliaisuutta. En enää käytä. Ei sovi elämäntilanteeseen, kun olen nyt äiti. Todella hauskaa oli, pitää myöntää. Nyt pidän hauskaa eri tavoilla ts laillisesti

Vierailija
17/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:14"]Pilveä, sieniä, LSD, amfetamiini, kokkeli, ekstasi, ketamiini, ja... varmaan muitakin. En muista. Muusikkopiireissä tuli tarjottua, sienet ja LSD omaa uteliaisuutta. En enää käytä. Ei sovi elämäntilanteeseen, kun olen nyt äiti. Todella hauskaa oli, pitää myöntää. Nyt pidän hauskaa eri tavoilla ts laillisesti

[/quote]

Ja kakarat sais arestia. Don't do as I do, do as I say

Vierailija
18/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen monta kuvitusta moneen lehteen olen tehnyt kannabiksen vaikutuksen alaisena. 

Ainuisena lapset tekee omat valintansa mitä tekee mut eihän päihteilyt olekkaan lasten juttuja

Vierailija
19/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, täällä oikein ylpeinä luetellaan mitä kaikkea on tullut testattua ja käytettyä enemmän ja vähemmän. Tuo yksi oikein kruunaa kaiken kertomalla miten haluaa itse tarjota joskus lapselleen parit tripit ja pössytellä yhdessä pilveä. No, ehkä se mieli muuttuu sitten kun se oma vauva on siinä ja miettii asioita uudemman kerran. Mitäs jos sen rakkaan lapsen psyyke ja aivot eivätkään kestä niitä pikku matkoja ja jää ikuiselle reissulle? Tai miksi niitä sitten kutsuttekaan. No, eikai siinä mitään, on ainakin "turvallisessa" ympäristössä kokeiltu kamaa. Minulla oli kaveri, joka teininä poltteli pilveä. Hän kovasti vakuutteli silloin, että todellakin antaa lastensa sitten kokeilla ainakin pilveä. Nyt hänellä on alle kouluikäinen poika ja kysyin asiasta häneltä. Onneksi vastasi (siis lapsen kannalta) ettei missään nimessä halua, että hänen lapsensa kokeilee ikinä mitään aineita.

En ole itse kokeillut koskaan huumeita enkä kokeile ja olen myös täysin huumevastainen. Minua kuvottavat aivonsa pilvellä mössänneet tyypit ja sellaiset, jotka tunkevat itseensä kemikaaleja, joilla "laajennetaan tajuntaa". Surullista ja vastenmielistä. Teen myös parhaani, että lapseni tulevat ajattelemaan huumeiden käytöstä, myös kannabiksesta, että se on vaarallista, addiktoivaa ja mieleltään sairaiden ihmisten hommaa. Pitänee näyttää jotain surkeiden narkkien kuvia netistä, jotta pelottelu menee perille.

Vierailija
20/83 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 14:47"]

Pitänee näyttää jotain surkeiden narkkien kuvia netistä, jotta pelottelu menee perille.

[/quote]

Pelottelu ja tiedon vääristely on toki hyväksi havaittu tapa nostaa huume kysymys pöydälle.

Ketju on lukittu.