Olisiko teille ok, jos asuisitte kumppaninne kanssa ja hänen sisaruksensa (kaks teiniä ja yksi ekan luokan aloittanut) tulisivat kyläilemään ihan milloin lystäävät
Tilanne on tämä. Olemme asuneet puolisoni kanssa n. 3 kuukautta yhdessä hänen omistamassaan omakotitalossa ja hänen kolme veljeä tulevat melkein ihan milloin lystäävät meidän kotiin milloin mitäkin tekemään, syömään kaapit tyhjäksi (minä maksan ruat) tai porsastelemaan huvikseen ja pelaamaan videopelejä. Puolisoni käy töissä eikä ole aina paikalla, kun nämä tulevat eikä aina tiedäkkään heidän tulostaan.
Olen tosi helposti ahdistuva persoona enkä pysty olemaan juuri oma itseni vieraiden läsnä ollessa ja minua ahdistaa ja uuvuttaa juuri tälläiset yllätys kyläilyt tai, jos vieraat ovat pidempään kuin 2 tuntia. Hän on tietoinen asiasta ja ymmärtää.
Tänään tuli mittani kuitenkin täyteen, kun nuorempi veljistä tuli tänään aamulla äitinsä kyydillä vissiin eikä minulle ollut kerrottu mitään. Eilen tuli kaksi teiniä yöksi. Söivät heti leipäkaapin tyhjäksi, myös minun gluteenittomat leivät ja olen 7. vk raskaana. Minulla ei ole autoa, joten en pysty käymään kaupassa, joten aamupalaksi vedin sitten vain riisiä. Äsken alkoivat valittamaan nälkää, kun ei ole leipää tai valmis pizzaa kaapissa. Minun tekemä ruoka ei kelpaa.
Äsken tulin siivoamasta heidän leivän murujaan keittiön pöydältä ja lattialta meidän makkariin ja parahduinn itkemään uupumustani ja vihaani.
Puolisoni piti olla kotona tänään, mutta tuli yks kiireinen työkeikka aamulla, eikä ole kotona. Olen siis ihan yksin.
N22
Kommentit (66)
Hei Ikis!
Unohdit mainita että mies on 35-v.
Mieti kun palaat sen tulevan vauvanne kanssa synnäriltä. Verta vuotavana, väsyneenä ja rinnat kipeinä. Vauva itkee ja herättelee, et saa nukuttua. Tämä sisarusparvi ehkä vielä kavereineen päättää tulla teille viettämään peli-iltaa. Sotkevat ja syövät. Sinä haluaisit vaan olla rauhassa perheen kesken omassa kodissasi, mutta et voi mitään. Vai voitko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provon peruskaava:
Pöyristyttävä tilanne. Ap torppaa pyytää näennäisesti neuvoja, mutta torppaa kaikki ehdotukset selityksillä, jotka käyvät koko ajan typerämmiksi.
Sivulla kolme ap alkaa sekaantua sadussaan, logiikka pettää lopullisesti.
Silti louskuttaminen jatkuu vielä viiden sivun verran.
En ole mielestäni torpannut yhtäkään neuvoa. Omaa asuntoa olenkin tässä jo etsimässä kotipaikkakunnaltani.
No hyvä. Tuo on varmasti paras ratkaisu. Kaikkea hyvää sulle ja syntyvälle vauvalle.
Minulla on epävakaa persoonallisuus.
Siksi keksin näitä provoja päivät pitkät.
Yrittäkää ymmärtää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että miehesi ymmärtää. Mitä hän on konkreettisesti sanonut? Onko valmis muuttamaan tilannetta? Miksi noiden sisarusten teillä pitää jatkuvasti roikkua? Miksi eivät viihdy kotonaan?
Puhuttiin tästä asiasta ensimmäistä kertaa noin 2 kk sitten, kun mulle tuli paniikkikohtaus illan aikana. Puoliso pyyteli anteeksi ja sanoi ymmärtävänsä. Ei muuta. Eivät vissiin viihdy kotonaan, koska siellä on sääntöjä ja puolisoni antaa heidän käytännössä tehdä ihan mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on epävakaa persoonallisuus.
Siksi keksin näitä provoja päivät pitkät.
Yrittäkää ymmärtää.Ap
Älä viitsi kirjoitella minuna. Tämä on ihan toden totta, jos sinulla ei ole oikeaa sanottavaa, voit ystävällisesti poistua.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Hei Ikis!
Unohdit mainita että mies on 35-v.
Hän on 23.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, että miehesi ymmärtää. Mitä hän on konkreettisesti sanonut? Onko valmis muuttamaan tilannetta? Miksi noiden sisarusten teillä pitää jatkuvasti roikkua? Miksi eivät viihdy kotonaan?
Puhuttiin tästä asiasta ensimmäistä kertaa noin 2 kk sitten, kun mulle tuli paniikkikohtaus illan aikana. Puoliso pyyteli anteeksi ja sanoi ymmärtävänsä. Ei muuta. Eivät vissiin viihdy kotonaan, koska siellä on sääntöjä ja puolisoni antaa heidän käytännössä tehdä ihan mitä huvittaa.
Onko siis vanhemmille ok, että lapset viettävät teillä aikaa kokonaan ilman sääntöjä? En nimittäin äitinä tykkäisi tuollaisesta, vaikka muuten olisikin kiva että aikuinen isoveli viettää aikaa sisarustensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, että kannattaa ennen lapsenne syntymää sopia jotkut yhteiset kasvatusperiaatteet. Antaako miehesi myös oman lapsenne tehdä mitä huvittaa?
Jos miehesi oikeasti ymmärtää, niin hän ei sallisi tuollaista.
Heh, käyt vaan Porvoossa kaupassa ja taas pelittää
Vierailija kirjoitti:
Onko siis vanhemmille ok, että lapset viettävät teillä aikaa kokonaan ilman sääntöjä? En nimittäin äitinä tykkäisi tuollaisesta, vaikka muuten olisikin kiva että aikuinen isoveli viettää aikaa sisarustensa kanssa.
Tuota en ole hoksannut kysyä, mutta kai se on, kun ainakin nuorempi veljistä aina kertoo äidilleen, kun tulee hakemaan tai me viemme miten mukavaa oli isoveljen luona ja saivat taas pelata videopelejä ja syödä kovasti. Äiti ei muuta kuin naurahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en ole hoksannut kysyä, mutta kai se on, kun ainakin nuorempi veljistä aina kertoo äidilleen, kun tulee hakemaan tai me viemme miten mukavaa oli isoveljen luona ja saivat taas pelata videopelejä ja syödä kovasti. Äiti ei muuta kuin naurahtaa.
Jos asiat ovat siinä pisteessä, että etsit omaa asuntoa, niin tilannetta ei enää ainakaan pahenna jos juttelet kahden kesken miehesi äidin kanssa. Hän saattaa hyvin olla siinä luulossa, että peleistä ja syömisestä huolimatta teillä on joitakin sääntöjä ja että vierailut tapahtuvat teidän ehdoillanne.
Vierailija kirjoitti:
No polje sinne kaupalle fillarilla vai miten olet ne ruuat tähän asti käynys ostamassa. Raskausviikkoja peräti 7 kpl - no voi voi.
Niin olen tähän asti tehnyt, en enää vain jaksa aamupahoinvointieni jälkeen lähteä pyöräilemään ja palata 3kg painavat kauppakassit olalla hikiotassa. Jos alan poikien syönnin tahtiin käymään aina kaupassa niin ajan itseni vararikkoon. Maksan siis kaikki ruuat ja laskut.
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Jos asiat ovat siinä pisteessä, että etsit omaa asuntoa, niin tilannetta ei enää ainakaan pahenna jos juttelet kahden kesken miehesi äidin kanssa. Hän saattaa hyvin olla siinä luulossa, että peleistä ja syömisestä huolimatta teillä on joitakin sääntöjä ja että vierailut tapahtuvat teidän ehdoillanne.
Pitääpi jutella. Epäilen ettei tilanteeseen tule muutosta, koska onhan se tosiasia, että meidän kodissamme määräämme minä ja puolisoni.
Aloittaja
Miksi ihmeessä sinun pitäisi maksaa myös heidän ruokansa?
Mies voi maksaa ruoat, jotka hän VIE sisaruksilleen näiden kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinun pitäisi maksaa myös heidän ruokansa?
Mies voi maksaa ruoat, jotka hän VIE sisaruksilleen näiden kotiin.
Miksi ihmeessä? Lasten vanhempien kuuluu huolehtia lastensa ruoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääpi jutella. Epäilen ettei tilanteeseen tule muutosta, koska onhan se tosiasia, että meidän kodissamme määräämme minä ja puolisoni.
Aloittaja
Niin, nimenomaan. Alkakaa nyt sitten määräämään.
No polje sinne kaupalle fillarilla vai miten olet ne ruuat tähän asti käynys ostamassa. Raskausviikkoja peräti 7 kpl - no voi voi.