Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen uskovainen. Kysyttävää?

Vierailija
16.11.2013 |

Minä olen uskovainen. Aikoinani uskoon tullut luterilainen. Teillä on varmasti paljon kysyttävää uskon asioista, joten kysykää. Olkaa epävarmoja, olkaa vihamielisiä, olkaa myötämielisiä. Raivotkaa minua vastaan, vihatkaa minua, koska olen uskovainen. Tai - jos niin haluatte - olkaa samaa mieltä tai olkaa epävarmoja. Vastaan kysymyksiin alkaen 16.11.2013 puoleltapäivin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan, että jos kieltää Jeesuksen ihmisten edessä, joutuu kadotukseen. Uskon Jeesukseen, mutta olen usein miettinyt, että jos tulee uskovaisten vainot ja joku osoittaisi aseella minun lastani ja sanoisi, että kiellä Jeesus tai ammun... Kai nyt jokainen täysjärkinen äiti kieltäisi Jeesuksen? Joutuisinko siis helvettiin? Eikö asiaa voisi vaan pyytää anteeksi? Jos ei ehdi pyytää, ennenkuin kuolee, niin sittenkö joutuu kadotukseen? Entä jos sydämessään ei kuitenkaan kiellä, vaan kieltää sen sanallisesti pakon edessä? Että tällaista ääriesimerkkiä mietiskelen.

Vierailija
22/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos usko on se mikä tekee sinut paremmaksi ihmiseksi, eikä se kiihoita sinua tuomitsemaan tai terrorisoimaan muita, niin onneksi olkoon. Olet löytänyt sen mitä sinä tarvitset elääksesi elämääsi eteenpäin. Toivon sinulle onnea ja menestystä elämässä.

t Ateisti, mutta ei tuomitsija tai haukkuja tai solvaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:31"]

Onko sinusta oikein, että uskovainen kaverini laittoi minun kanssani välit poikki sen takia, että puolustan homoja ja tunnustin, että minulla on kamala uskonkriisi, enkä tiedä enää, olenko uskovainen sanan varsinaisessa merkityksessä.

[/quote]

Ei ole. Kaverisi teki väärin. Minulla on työkavereinani useita lesboja. Tulen oikein hyvin toimeen heidän kanssaan työpaikalla. He hoitavat työnsä todella hyvin.  En kuitenkaan kaveeraa heidän kanssaan vapaa-ajalla, mutta en myöskään vihaa heitä.

[/quote]

Ei hänkään varmaan minua vihaa. Hän ei vaan halua enää kaveerata minun kanssani vapaa-ajallaan. Ei esim enää tule kylään eikä kysele kuulumisia.

Vierailija
24/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:47"]

Ohhoh :D

Oot sitten päättänyt alkaa marttyyriksi jo eläissäsi: "Olkaa epävarmoja, olkaa vihamielisiä, olkaa myötämielisiä. Raivotkaa minua vastaan, vihatkaa minua, koska olen uskovainen"

Saat ottaa tuon ihan juuri niin kuin sinusta parhaalle tuntuu, mua ei todellisuudessa kiinnosta pätkääkään oletko uskovainen. 

Uskovaisia tosin tuntuu kiinnostavan se, olenko minä. Ja mä en kerro.

[/quote]

Jos et kerro, ei sitä sinulta kukaan vaadikaan. Kiitos kuitenkin vihastasi - sitähän minä pyysinkin!

Ap.

Vierailija
25/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sitten päättänyt alkaa marttyyriksi jo eläissäsi: "Olkaa epävarmoja, olkaa vihamielisiä, olkaa myötämielisiä. Raivotkaa minua vastaan, vihatkaa minua, koska olen uskovainen"

Saat ottaa tuon ihan juuri niin kuin sinusta parhaalle tuntuu, mua ei todellisuudessa kiinnosta pätkääkään oletko uskovainen. 

[/quote]

Jos et kerro, ei sitä sinulta kukaan vaadikaan. Kiitos kuitenkin vihastasi - sitähän minä pyysinkin!

Ap.

Vierailija
26/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kuvitellaan sitä että uskovien vainot olisivat olleet sitä että uskottomat ihmiset heitä vainosivat. Ei se ollut niin vaan heitä vainosi katollinen kirkko. Ne oli niitä uskovien omia harhaoppisuus riitoja.

Joten ei kristinuskossa ole järjen hiventäkään eikä kukaan täysjärkinen sitä suosittele kellekään.

Vierailija
27/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on satua: evoluutioteoria vai Raamattu luomiskertomuksineen?

Vierailija
28/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:58"]

[/quote]

Ap.

[/quote]

Viha on niin vahva tunne, etten haaskaa sitä kaiken maailman tuntemattomiin itsensä ylentäjiin. 

Vierailija
29/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:54"]

Raamatussa sanotaan, että jos kieltää Jeesuksen ihmisten edessä, joutuu kadotukseen. Uskon Jeesukseen, mutta olen usein miettinyt, että jos tulee uskovaisten vainot ja joku osoittaisi aseella minun lastani ja sanoisi, että kiellä Jeesus tai ammun... Kai nyt jokainen täysjärkinen äiti kieltäisi Jeesuksen? Joutuisinko siis helvettiin? Eikö asiaa voisi vaan pyytää anteeksi? Jos ei ehdi pyytää, ennenkuin kuolee, niin sittenkö joutuu kadotukseen? Entä jos sydämessään ei kuitenkaan kiellä, vaan kieltää sen sanallisesti pakon edessä? Että tällaista ääriesimerkkiä mietiskelen.

[/quote]

Esitit vaikean tilanteen. Tähän minulla ei ole suoraa vastausta olemassa, ja myönnän sen nöyrästi. Kaikkia vastauksia ei Jumala ole ihmisille kertonut. Joskus Hän jättää ihmisen epätietoisuuden tilaan, enkä tiedä miksi. En tiedä, ja se vaivaa minua itseänikin.

Ap.

Vierailija
30/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 01:07"]

Kumpi on satua: evoluutioteoria vai Raamattu luomiskertomuksineen?

[/quote]

Minä olen jo ptkään uskonut Raamatun luomiskertomukseen. Olen lukenut sekä evoluutioon uskovien että luomiseen uskovien kirjalijoiden kirjoja, kymmeniä, ja päätynyt luomisen kannalle.

Evoluutio  ei mahdollista kehitystä, teologian kannalta katsottuna siis, vaan vaatii kertakaikkisen syntiinlankeemuksen kahden ihmisen osalta.

Ap.

Ap.

Vierailija
31/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:58"]

[/quote]

Ap.

[/quote]

Viha on niin vahva tunne, etten haaskaa sitä kaiken maailman tuntemattomiin itsensä ylentäjiin. 

[/quote]

Säälin sinua, ihmistä, joka ylentää itsensä, ja samalla rukoilen Jumalaa, että tulisit uskoon.  Jos palvot Saatanaa... mieti uusiksi, haluatko olla häviäjän puolella.

Ap.

Vierailija
32/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nohnoh, älkääs nyt kun toinen on niin tosissaan... :)

Vierailija
33/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:55"]

Jos usko on se mikä tekee sinut paremmaksi ihmiseksi, eikä se kiihoita sinua tuomitsemaan tai terrorisoimaan muita, niin onneksi olkoon. Olet löytänyt sen mitä sinä tarvitset elääksesi elämääsi eteenpäin. Toivon sinulle onnea ja menestystä elämässä.

t Ateisti, mutta ei tuomitsija tai haukkuja tai solvaaja.

[/quote]

Kiitos.  Olet ehkä enemmänkin humanisti kuin todellinen piinkova ateisti. Minä olen uskovainen - hihhuli, jos joku haluaa asian niin ilmaista, mutta uskon, että Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle merkittävän  ihmisarvon jo  pelkästään sillä, että on suonut ihmisen syntyä tähän maailmaan. Ihmisten pahoja tekoja, ennen kaikkea omiaan,  uskovainen voi tuomita, mutta ei ihmisiä. Sen kieltää jo Jumalan sanakin.

Ap.

Vierailija
34/34 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö ei-uskovaisia syntisinä joiden kanssa ei voi ystävystyä käännyttämättä heitä?