Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki 30+ miehet on niin "juntteja"?

Vierailija
15.11.2013 |

Juntti on tässä nyt trendikkään vastakohta, koska en keksinyt muuta sanaa.

Näin tänään kaksi n. 25v nuortamiestä ja ne oli niin kuumia trendikkäissä vaatteissaan! Kuin suoraan jostain musiikkivideosta. Sitten rupesin miettimään kaikkia tuntemiani yli 3-kymppisiä (itse olen sen ikäinen), että miltä he näyttävät. Niin ankeita dressmantyyppejä kaikki kuin olla ja voi!

Miksi yli 30v miehet ei uskalla pukautua nuorekkaasti? Miksi pitää vetää se vetoketjuneulepaita ja markettifarkut päälle, kun 30 napsahtaa mittariin? Ja ne kengät. Kai niitä kenkiä nyt muitakin on kuin ne Eccon nahkakävelykengät?

Ja naiset muka tätejä 3-kymppisinä... Pikkuisen ryhtiä miehet hei!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:52"]

Minun mieheni tykkää pukeutua hyvin. Tuo aina työmatkoiltaan minullekin vaatteita. Suomessa on vain aika tylsiä miesten vaatteita. Eikä töihinkään oikein voi laittaa kuin mustan, harmaan tai tummansinisen puvun. Esim. Italiassa taas miesten pukujakin löytyy kaikissa väreissä.

[/quote]

Ehkei kuitenkaan kaikissa töissä tartte jotain tylsää pukua tai bleiseria kantaa? Edellinen työpaikkani yksityisessä konsulttifirmassa oli hyvä esimerkki. Suurin osa työntekijöistä maleksi farkuissa. Ja hyvä niin. Mikään ei ole typerämmän näköistä kuin ylipukeutuminen tai 50-luvun jenkkiläinen hiusmalli miehillä :D

Vierailija
42/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi sitten kertoa, mikä on kolmekymppiselle sopiva tyyli?

Itsellä tänään casual fridayn kunniaksi ollut Ralph Laurenin pikeepaita, punasävyiset chinot ja tummanruskeat derbyt, eli ne paljon parjatut nahkakengät. Pitäisikö nyt sitten kuitenkin vaihtaa Lacosten tennareihin, Jack&Jonesin printti-t-paitaan ja KoneHelsingin farkkuihin etten näyttäisi vanhalta ukolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:51"]

Juntti on tässä nyt trendikkään vastakohta, koska en keksinyt muuta sanaa.

Näin tänään kaksi n. 25v nuortamiestä ja ne oli niin kuumia trendikkäissä vaatteissaan! Kuin suoraan jostain musiikkivideosta. Sitten rupesin miettimään kaikkia tuntemiani yli 3-kymppisiä (itse olen sen ikäinen), että miltä he näyttävät. Niin ankeita dressmantyyppejä kaikki kuin olla ja voi!

Miksi yli 30v miehet ei uskalla pukautua nuorekkaasti? Miksi pitää vetää se vetoketjuneulepaita ja markettifarkut päälle, kun 30 napsahtaa mittariin? Ja ne kengät. Kai niitä kenkiä nyt muitakin on kuin ne Eccon nahkakävelykengät?

Ja naiset muka tätejä 3-kymppisinä... Pikkuisen ryhtiä miehet hei!

[/quote]

Nooh varmaan johtuu Aspergeristasi. Antisosiaalisilla ihmisillä on yleensä tapana narsistien tavoin pitää ainoastaan itseään jotenkin ylivertaisena ja korvaamattoman erinomaisena. Sinusta taas huokuu keskinkertaisuus ja typeryys kauaksi. Eipä ihme, että olet nettimaailmassa lähes ympäri vuorokauden.

Vierailija
44/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 02:02"]

Aloittaja voisi sitten kertoa, mikä on kolmekymppiselle sopiva tyyli?

Itsellä tänään casual fridayn kunniaksi ollut Ralph Laurenin pikeepaita, punasävyiset chinot ja tummanruskeat derbyt, eli ne paljon parjatut nahkakengät. Pitäisikö nyt sitten kuitenkin vaihtaa Lacosten tennareihin, Jack&Jonesin printti-t-paitaan ja KoneHelsingin farkkuihin etten näyttäisi vanhalta ukolta?

[/quote]

Turhaan yrität idiootilta järkeä etsiä.

Vierailija
45/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:31"]

Trendivaatteita pitävä antaa itsestään aina vähän yksinkertaisen vaikutelman, oli sitten mies tai nainen. Ikään kuin omaa makua tai tyyliä (oli sitten junttityyli tai mikä tahansa) ei olisi lainkaan, vaan vaatteet ostetaan sen mukaan miltä sillä hetkellä "kuuluu" näyttää. Tykkäsi niistä itse oikeasti tai ei. Laumasieluista käyttäytymistä. Oikeat miehet kuitenkin pukeutuvat kuten haluavat, eivätkä sen mukaan mitä muut siitä mahdollisesti ajattelevat.

[/quote]

Miten se junttityyli on jotenkin omempi kuin trendityyli? Trendityyli voi myös kertoa siitä, että haluaa näyttää siedettävältä ja kivalta, muttei niin kamalasti välitä niistä vaatteista, että jaksaisi metsästää jotain mukahienoja erikoisuuksia. Suurin osa meistä ei ole niin kamalan erikoisia lumihiutaleita, joten samat vaatteet käyvät, mitä muillakin on päällä.

[/quote]

Junttityylistä en tiedä, mutta omanlainen tyyli on sellainen, että hyväkuntoista ja itseä miellyttävää vaatetta voi pitää hyvillä mielin viidenkin vuoden kuluttua, huolimatta siitä että se on ehkä trendipukeutujien mielestä silloin jo junttimaista (pelkästään siksi ettei se ole enää päivän muotia).

Sedu Koskinen on mielestäni hyvä esimerkki juntista trendipukeutujasta. Hän näyttää vuodesta toiseen siltä kuin olisi kävelyt vaatekauppaan uusin GQ kainalossa ja ilmoittanut myyjälle (avaten lehden), että mä haluan tuollaiset kuteet sen kummempaa miettimättä omaa makuaan.

Vierailija
46/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 02:20"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:31"]

Trendivaatteita pitävä antaa itsestään aina vähän yksinkertaisen vaikutelman, oli sitten mies tai nainen. Ikään kuin omaa makua tai tyyliä (oli sitten junttityyli tai mikä tahansa) ei olisi lainkaan, vaan vaatteet ostetaan sen mukaan miltä sillä hetkellä "kuuluu" näyttää. Tykkäsi niistä itse oikeasti tai ei. Laumasieluista käyttäytymistä. Oikeat miehet kuitenkin pukeutuvat kuten haluavat, eivätkä sen mukaan mitä muut siitä mahdollisesti ajattelevat.

[/quote]

Miten se junttityyli on jotenkin omempi kuin trendityyli? Trendityyli voi myös kertoa siitä, että haluaa näyttää siedettävältä ja kivalta, muttei niin kamalasti välitä niistä vaatteista, että jaksaisi metsästää jotain mukahienoja erikoisuuksia. Suurin osa meistä ei ole niin kamalan erikoisia lumihiutaleita, joten samat vaatteet käyvät, mitä muillakin on päällä.

[/quote]

Junttityylistä en tiedä, mutta omanlainen tyyli on sellainen, että hyväkuntoista ja itseä miellyttävää vaatetta voi pitää hyvillä mielin viidenkin vuoden kuluttua, huolimatta siitä että se on ehkä trendipukeutujien mielestä silloin jo junttimaista (pelkästään siksi ettei se ole enää päivän muotia).

Sedu Koskinen on mielestäni hyvä esimerkki juntista trendipukeutujasta. Hän näyttää vuodesta toiseen siltä kuin olisi kävelyt vaatekauppaan uusin GQ kainalossa ja ilmoittanut myyjälle (avaten lehden), että mä haluan tuollaiset kuteet sen kummempaa miettimättä omaa makuaan.

[/quote]

Toi onkin ihan eri juttu, kun vanha papparainen yrittää olla trendikäs. Lähinnä noloa.

Vierailija
47/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:25"]

Mulle kelpais tällainen

http://us.cdn281.fansshare.com/photos/sneakers/mens-fashion-common-mens-adidas-orginials-ar-sneakers-fashion-592201131.jpg

[/quote]

48-vuotias mieheni suosii tuollaista tyyliä. Mitäköhän siitä nyt pitäisi ajatella?

Vierailija
48/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne vaatteilla koreilee, tosirumat jopa tukalla.

Aika pinnallista ja turhamaista panostaa pukeutumiseen.

t. mies

Vierailija
49/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 03:13"]

Toi onkin ihan eri juttu, kun vanha papparainen yrittää olla trendikäs. Lähinnä noloa.

[/quote]Trendikkyyden yrittäminen on aina noloa, myös nuorilla.

Jos jolakin jollakin on viimeiset muotituulahdukset päällä, niin ensimmäisenä tulee mieleen että mikähän toi luulee olevansa. Naurettavaa ja mihille supernaurettavaa.

Vierailija
50/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kolmekymppinen asiantuntjiatyössä oleva mies voi käyttää mitään lenkkareita ja camo-housuja. Siksi ehkä se pikkutakki, suorat housut ja nahkakengät.

Itsellä on ainakin ihan italialaista pikkutakkia, farkkua ja nahkakenkiä. Opiskelijana pystyi sitten käyttämään mitä lystää ja olemaan "trendikäs". Usein naisilla on kammottavan huono maku ja ymmärrys mitä miesten vaatteisiin tulee..

Vierailija
51/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 07:22"]

No ei kolmekymppinen asiantuntjiatyössä oleva mies voi käyttää mitään lenkkareita ja camo-housuja. Siksi ehkä se pikkutakki, suorat housut ja nahkakengät.

[/quote]

Juuri näin.

Itse taas olen ihastellut miestäni ja hänen työkavereitaan (n. 35 v miehiä). He näyttävät oikeasti aikuisilta, tyylikkäiltä miehiltä. Ei miltään trendipelleiltä. Tyypillinen vaatetus on siistit nahkakengät, farkut tai sammarit (ei pilli- tai porkkanamallia), kauluspaita (tai rentoina päivinä pikeepaita), neuletakki tai neulepaita (tiukempina päivinä pikkutakki).

Minusta näyttää hyvältä! 

Vierailija
52/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun päälle kolmenkympin uskaltaa olla ihan oma itsensä. Puen mitä huvittaa ja haistatan pitkät paskat joillekin nirppanokka trendipelleille. Aivan sama mitä muut pukeutumisestani ajattelee, en moiselle uhraa ajatustakaan.

Vierailija
53/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, eli äidit ja vaimothan ne miehet puettava myös tosi usein, eikä niitä edes aina kiinnosta itse valita niitä kuteita, tai sitten riidan välttämiseksi pukeutuvat siihen anopin ostamaan neuleeseen. 

Ihan sama mulle loppupeleissä mitä päällä on, en mä minkään mannekiinin tai henkarin kanssa alkaisi seurustelemaan kuitenkaan.

Vierailija
54/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuskin se kolmekymppinen asiantuntija on aina töissä? Ei kai kukaan himmaile vapaa-ajallaan työvaatteissa, jos töissä on tietty pukukoodi.

Ihan hyvin se kolmekymppinen asiantuntijakin voi vapaa-ajallaan pitää vähän nuorekkaampia ja rennompia vaatteita. Ellei sitten tosiaan halua näyttää edellä nähdyltä Keijolta.

Vierailija
55/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 03:23"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:25"]

Mulle kelpais tällainen

http://us.cdn281.fansshare.com/photos/sneakers/mens-fashion-common-mens-adidas-orginials-ar-sneakers-fashion-592201131.jpg

[/quote]

48-vuotias mieheni suosii tuollaista tyyliä. Mitäköhän siitä nyt pitäisi ajatella?

[/quote]

Ei voi olla suomalainen mies.

Vierailija
56/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 10:01"]

[/quote]

Tuskin se kolmekymppinen asiantuntija on aina töissä? Ei kai kukaan himmaile vapaa-ajallaan työvaatteissa, jos töissä on tietty pukukoodi.

Ihan hyvin se kolmekymppinen asiantuntijakin voi vapaa-ajallaan pitää vähän nuorekkaampia ja rennompia vaatteita. Ellei sitten tosiaan halua näyttää edellä nähdyltä Keijolta.

[/quote]

Kaikkia kun ei tosiaan kiinnosta näyttääkö "Keijolta" tai kenties "Veijolta"  vaan laitetaan ylle mikä tuntuu mukavalta ja mistä vaatteesta itse tykkää.

Sellaisiakin ihmisiä kun on jotka ei isommin piittaa mitä muut ajattelee omasta pukeutumisesta ja antavat nipottajien ihan rauhassa narista vaikkapa täällä tai jossain samanhenkisten seurassa toisten pukeutumisesta.

Vierailija
57/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:56"]

Hyi saatana, oon aina vihannut niitä vetoketjuneuleita, luulin olevani ainoa. En ymmärrä mikä niissä kuvottaa!?

[/quote]

Et voi olla tosissas.

Vierailija
58/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä ne minun tuntemat 30-40 v "asiantuntijatöissä" olevat ovat hyvin pitkälti aina töissä tai sitten kotona tai lasten kanssa vaikka pihalla. Kotona mieheni pitää collegehousuja, t-paitaa ja hupparia tai yöpukua. Ei tarvitse trendivaatteita. Ulkona on joku urheilullinen ulkoiluasu.

Jos joskus lähtee kavereiden kanssa viihteelle, niin päälle laitetaan ne vähän siistimmät työvaatteet (siis pikkutakki). Sukujuhlatkin vedetään niillä työvaatteilla. Olisi hassua juhliin tai baarireissullekaan laittaa tennarit ja porkkanahousut kun muut vastaavasti on siistimmissä vaatteissa. Eihän kaikkiin ravintoloihin edes pääse tennareissa.

t.32

Vierailija
59/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että mammat kuolaa cheekin perään, kun oma mies pukeutuu keijosti :)

Vierailija
60/67 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun mieheni laittaa siistiä päälle, se johtuu minun suuresta painostuksestani ja mäkätyksestäni. Mies lähtisi vaikka kylään öljyiset verskat jalassa. Muutenkin sillä on töissä tulenpitävä työtoppahaalari, ja kun se tulee kotiin, se vaihtaa päälle metsurivaatteet tai öljytahraiset remppakuteet tai hikiset urheiluvetimet (lähtee siis joko metsätöihin tai autoa rassaamaan tai urheilemaan). Jos lähdemme esim. kauppareissulle, kiellän ehdottomasti häntä tulemaan mukaan, ellei vaihda vaatteita, kun kerran olemme menossa ihmisten ilmoille. Silloin hän suosiolla vetäisee farkut jalkaansa ja jonkun mukavan paidan. Tavallisesti se on joku pitkähihainen tai unelmanpehmeää kangasta oleva vetoketjupaita. Minä en merkeistä mitään ymmärrä, mutta sen tiedän, että vaateostokset ovat olleet kalliita (minun hommani on seurata perheen pankkitilejä, ettei tule tiliylityksiä). Juhlissa hän käyttää siistiä pukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan