Meillä päiväkodin täti pyysi tuomaan lapsen aikaisemmin!
Yrittäjäpuolisoni vie lapsen päiväkotiin noin klo:9.00:ksi (rauhainen aamu, syövät yhdessä aamupalan), minä menen klo: 7.30:een ja haen sitten lapsen jo klo: 15.15. Poika on 2-vuotias. Nukkuu hyvin päiväunet päiväkodissa.
Vasukeskustelussa täti pyysi tuomaan lapsen aikaisemmin, jotta pääsisi jo aamusta tarhan rytmiin! Hämmästyin niin, että en osannut edes kommentoida. Pitäisikö kysy päiväkodin johtajan tai muiden tätien mielipide?
Kommentit (6)
Ysiltä on aamupiirit jo pidetty ja lapset jakautuneet ryhmiin/pareihin ja aloittaneet päivän leikit. Siihen on hankala tulla uuden.
Meillä myös kokeiltiin päiväkotitätin aloitteesta aikaisempaa tulemista. Toimi. Lapsi tuli klo 8.00 muiden kanssa aamupalalle, eikä klo 9.00 kuten aiemmin. Lapsi jotenkin vaistosi ja huomasi että muutkin lapset tulevat samaan aikaan kuin hän, eikä hän tule kesken kaiken, kun muut lapset jo touhuavat keskenään ja lapsi tuli siihen ulkopuolelta, keskelle muiden touhuja. Hain lapsen sitten aikaisemmin, kunnes lapsi oli isompi.
Ei meidän pk:ssa ennen yhdeksää ala mikään. Miettisin kyllä tarkkaan, ennenkuin suostuisin.
Ei meidän päiväkodissakaan mikään varsinainen toiminta ala ennen yhdeksää ja useat lapset tulevat vasta noihin aikoihin hoitoon. Oma lapseni on aina mennyt hoitoon vasta kello 9, enkä varmasti veisi 2-vuotiasta hoitoon aikaisemmin kuin on pakko.
Minä en ainakaan pitäisi 2-vuotiasta päiväkodissa yhtään pidempään kuin on välttämätöntä. Olisi hyvä kuulla kunnon perustelut, miksi tuo aika ei käy. Onko heillä joku aamutuokio silloin juuri kesken tms. Tällöin voisi miettiä hieman aikaisempaa tai myöhäisempää lapsenvientiaikaa.
Minäpä hoidin lapseni itse kotona. No problem. Suosittelen lämpimästi