Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain vahvimmat pärjää työttömänä

Vierailija
19.09.2020 |

Joo ei se työhakemusten teko vielä ole vaikeaa vaan se jatkuva odottelu ja hylkäämiset. Ihminen, joka haluaa töitä niin pistää aika paljon likoon, kun hakee sitä työtä, odottaa soittoa, saa soiton, jännittää haastattelua, käy haastattelussa, odottaa vähän lisää ja sitten kun tulee se ei kiitos viesti tai pahimmassa tapauksessa vaan ghostataan ja tätä kymmeniä ja kymmeniä kertoja. Voin kertoa, että työnhaku on vain vahvimmille. Täytyy olla tosi vahva ja itsetunto kunnossa, että tätä jaksaa. Sinua halveksitaan ja pidetään laiskana tai vajaana vaikka raadat niska limassa ja teet kaikkesi niiden töiden saamisen eteen vaikka se on suuremmaksi osaksi epäkiitollista hommaa ja luu jää useimmiten käteen. Nostan kyl hattua kaikille ketkä jaksaa tätä rumbaa👍

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinua on muka sanottu laiskaksi?

Vierailija
2/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitti varmaan, että ihmiset ympärillä ajattelee AP:n olevan laiska, koska ei ole saanut töitä. Itsekkin olen ollut työtön nyt melkein 2-vuotta, enkä vain ole saanut töitä. Paljon olen kuullut muilta ihmisiltä, että minun pitäisi ryhdistäytyä ja mennä töihin yms. Koko ajan olen tänä aikana koittanut niska limassa etsiä ja kysellyt, mutta ei ole valittu minua ikinä. Nyt päätin mennä koulun penkille, koska en jaksa enään tätä. Te-toimiston työttömille perustetut tilaisuudet ovat melkein vielä kamalempia, kuin itse työn haku. Siitäkin uhkaa tulla karenssi jos et mene paikanpäälle. Ne ovat alentavia ja olen joutunut ajamaan melkein 100km päähän yhteen tilaisuuteen, josta ei ollut mitään hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Hatunnosto kaikille työttömille !

Zinc

Vierailija
4/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo helppo röittömän osa ..

Zinc

Vierailija
5/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitti varmaan, että ihmiset ympärillä ajattelee AP:n olevan laiska, koska ei ole saanut töitä. Itsekkin olen ollut työtön nyt melkein 2-vuotta, enkä vain ole saanut töitä. Paljon olen kuullut muilta ihmisiltä, että minun pitäisi ryhdistäytyä ja mennä töihin yms. Koko ajan olen tänä aikana koittanut niska limassa etsiä ja kysellyt, mutta ei ole valittu minua ikinä. Nyt päätin mennä koulun penkille, koska en jaksa enään tätä. Te-toimiston työttömille perustetut tilaisuudet ovat melkein vielä kamalempia, kuin itse työn haku. Siitäkin uhkaa tulla karenssi jos et mene paikanpäälle. Ne ovat alentavia ja olen joutunut ajamaan melkein 100km päähän yhteen tilaisuuteen, josta ei ollut mitään hyötyä.

Just tätä tarkoitan. Ei sellainen ihminen ymmärrä kuka ei ikinä ole joutunut olemaan työttömänä mitä se oikeasti on. Luulevat, että on kiva olla toimeettomana ja se olisi oma tahto. Harvoin näin. Työttömänä ei saa koskaan myöskään olla rauhassa, kun aina joku on kysymyssa että joko on töitä ja työkkäri hengittää niskaan työtarjouksia joihin ei ole edes kokemusta. Töissä ollessa saa olla rauhassa. Ap

Vierailija
6/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt pari viikkoa työttömänä ja alkaa mieli olla maassa ja epätoivo iskeä. Enää en ihmettele jos on sellaisia ns elämäntapatyöttömiä jotka jotenkin lamaantuu sinne kotiin.

Ajattelen että jokainen työttömänä olon päivä huonontaa mahdollisuuksia saada töitä enää. Olen kuullut että herkemmin palkataan niitä jotka on jo töissä ja vaihtaa työpaikkaa, kuin niitä jotka on työttömänä. Nyt puhun siis korkeakoulutusta vaativasta asiantuntijatyöstä.

Vierailija
8/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
9/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntiä, varhaisjakelua, mäkkiin, lumitöitä... onko kaikki yritetty?

Ihan syvältähän nuo hommat on mutta kunhan kysyn. Jos on energinen tapaus voi yhdistää kaksi tai useampaa kakkahommaa ja jotenkin selvitä maksuista, kunnes löytää parempaa..

Vierailija
10/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi liikaa valita. Se on sama homma kuin parin valinnassa. Muuten jää ilman. Jos ei oo spesiaali yksilö.

Vierailija
11/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te välitätte niin paljon siitä mitä muut ihmiset ajattelevat teistä? Minä en välitä paskaakaan.

Vierailija
12/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan syvältähän nuo hommat on mutta kunhan kysyn. Jos on energinen tapaus voi yhdistää kaksi tai useampaa kakkahommaa ja jotenkin selvitä maksuista, kunnes löytää parempaa..

Joo, no, siinä voi samalla vetäistä uransa vessasta alas. Ei ihan hirveän hyvältä näytä jonku ekonomin cv:ssä mäkkärin hommat.

Vierailija
13/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te välitätte niin paljon siitä mitä muut ihmiset ajattelevat teistä? Minä en välitä paskaakaan.

Koska ihmiset ovat sellaisia. Me haemme hyväksyntää muilta ihmisiltä, edes jossain määrin. Vai väitätkö, että se ei tunnu pahalta kun ihmiset ajattelee sinusta pahasti. Minusta ainakin tuntuu. Tunnen myös hyvää oloa, jos ihmiset kehuu minua, tai huomaa hyviä asioita minussa. Hyvä sinulle, jos et millään tavalla välitä mitä muut ajattelvat sinusta. Niinhän sen pitäisikin olla, mutta niin se ei vain mene, ainakaan itselläni.

Vierailija
14/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no, siinä voi samalla vetäistä uransa vessasta alas. Ei ihan hirveän hyvältä näytä jonku ekonomin cv:ssä mäkkärin hommat.

Siinä oppis ekonomikin hyvin miten se homma toimii käytännöntasolla. Voit vaikka myöhemmin pystyttää oman pikaruokaketjun kun keksit jotain extraa siihen konseptiin. Eihän se varmasti kaikkia työnantajia miellyttäisi cv:ssä, mut kaikkia ei voi ikinä miellyttää.

Vierailija
15/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys näyttää CV:ssä vielä pahemmalta. 

Vierailija
16/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys näyttää CV:ssä vielä pahemmalta. 

Ei välttämättä näin. Tästä on ollut puhetta, ettei McJob välttämättä ole meriitti. Joskus ehkä oli. Luulen, että juuri nyt on monelle mahdotonta saada duunia vaikka ennen olisi onnistunut helpostikin ja koulutus olisi kunnossa.

Vierailija
17/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ihmiset ovat sellaisia. Me haemme hyväksyntää muilta ihmisiltä, edes jossain määrin. Vai väitätkö, että se ei tunnu pahalta kun ihmiset ajattelee sinusta pahasti. Minusta ainakin tuntuu. Tunnen myös hyvää oloa, jos ihmiset kehuu minua, tai huomaa hyviä asioita minussa. Hyvä sinulle, jos et millään tavalla välitä mitä muut ajattelvat sinusta. Niinhän sen pitäisikin olla, mutta niin se ei vain mene, ainakaan itselläni.

Heikon puhetta. NÖSSÖ

Vierailija
18/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäisihän sillä työllä Herran jestas tulla toimeen ilman, että teet kolmea työtä. Järki käteen nyt. Itsekin olen ottanut 12 000 opintolainaa yliopisto tutkintoani varten, joten haluan kyllä oman valtavan panostukseni myötä työn, jolla maksan tuon velan.

Vierailija
19/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuon aktiivimallin myötä voi lukea rivien välistä, että työttömät on laiskoja, jotka täytyy patistaa työnhakuun.

Vierailija
20/61 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pitäisihän sillä työllä Herran jestas tulla toimeen ilman, että teet kolmea työtä. Järki käteen nyt. Itsekin olen ottanut 12 000 opintolainaa yliopisto tutkintoani varten, joten haluan kyllä oman valtavan panostukseni myötä työn, jolla maksan tuon velan.

Niinhän sitä halutaan mut se todellisuus on usein jotain muuta kuin se mitä meille kerrotaan. Mut toivotaan että löydät oman alan duunia. Noi paskahommat on syvältä, kokemusta on..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme