Olen 47v enkä osaa uida
Onko täällä muita aikuisia, jotka eivät osaa uida?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit välttämään koulun uimaopetuksen?
Ei meillä sellaista montaa kertaa ollut. Uimahalli oli 50km päässä ja siellä käytiin koulusta ani harvoin.
Armeijassa sinun on pakko ollut uida se 200m!
Miteä teet etelän lomilla, jos et pysty menemään mereen etkä altaaseen. Köllötätkö hikisenä koko päivän aurinkotuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen niin en ole käynyt armeijaa.
Mene johonkin monitoimialtaaseen ja opettele kellumaan selällään. Jos jännität, ei onnistu.
Mutta jos olet aivan rentona ja laita kämmenet ylöspäin, alat kellua.
Juuh, olen 41v ja uimataito on keskivertoa heikompi, ehkä juuri ja juuri pysyn pinnalla 30m matkan. Kiitos kuuluu vanhemmilleni, jotka veivät isosiskon uimakouluun (hän osaa uida tosi hyvin), mutta minua ei jaksettu enää viedä.
Vierailija kirjoitti:
Miteä teet etelän lomilla, jos et pysty menemään mereen etkä altaaseen. Köllötätkö hikisenä koko päivän aurinkotuolissa.
En mä käy etelän lomilla, kun ei ole sellaiseen varaa.
Kaverin äiti 60v. Meinasi hukkua lapsena ja sai kammon.
Mikset mene aikuisten uimakouluun?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen uimaopetuksen? Kun mentiin koulussa uimahalliin, niin ei siellä mitään opetettu vaan käskettiin vain kakarat altaaseen ja opettaja jappasteli siinä reunalla. Armeijassakin todettiin että uimataidottomat odottelee tuolla ja heille järjestetään sitten opetusta myöhemmin, ei järjestetty.
Ei-uimakandi kirjoitti:
Juuh, olen 41v ja uimataito on keskivertoa heikompi, ehkä juuri ja juuri pysyn pinnalla 30m matkan. Kiitos kuuluu vanhemmilleni, jotka veivät isosiskon uimakouluun (hän osaa uida tosi hyvin), mutta minua ei jaksettu enää viedä.
Eikö Suomi ole täynnä järviä? Me opeteltiin itse uimaan sisarusten kanssa. Käsipohjasta kaikki voi alkaa..
Ei-uimakandi kirjoitti:
Itse et tietenkäön 41v ikään mennessä ole vastuussa mistään? Kaikki on lapsuuden syytä.
Vierailija kirjoitti:
Nope.
Vierailija kirjoitti:
Ei-uimakandi kirjoitti:
Eikö Suomi ole täynnä järviä? Me opeteltiin itse uimaan sisarusten kanssa. Käsipohjasta kaikki voi alkaa..
Mä asuin sellaisessa kunnassa, jossa oli pari pientä tekojärveä ja nekin oli kotoa todella kaukana eikä meillä ollut autoa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä käy etelän lomilla, kun ei ole sellaiseen varaa.
Aruballa ollessasi kyllä kerroit olleesi uimassa.
Aikuisillekin on uimakouluja. Koskaan ei ole liian myöhäistä opetella uimaan. Se on taito, joka kannattaa opetella. Se voi pelastaa hengen - omasi tai toisen.
Oon ap:n kans samaa ikäluokkaa, enkä osaa uida. Joskus miettinyt aikuisten uimakoulua, mutta ällöttää uimahallit ja tuskin kävisin, vaikka osaisinkin uida. En käy missään rantalomilla eikä vapaa-aikaan muutenkaan kuulu vesistöt millään lailla.
Ei siinä, hyvää liikuntaahan se olisi.
Mikä ongelma se uimataidottomuus on? En osaa uida, siispä en mene syvään veteen hukkumaan, yksinkertaista.
Uimaan oppiminen vaatii vanhemmilta vaivannäköä. Ei uimataidottomuus ole lapsen vika.