Olen 47v enkä osaa uida
Onko täällä muita aikuisia, jotka eivät osaa uida?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma se uimataidottomuus on? En osaa uida, siispä en mene syvään veteen hukkumaan, yksinkertaista.
Jos voit vältellä tässä tuhansien järvien maassa aina vesille menoa. Useimmat ei. Ja onhan se rajoittavaa ettei hellepäivänäkään voi virkistyä uimalla.
Lapsetkin jäävät uimataidottomiksi kun vanhemmat ei pysty toimimaan valvojina kun on itsellään vaara hukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma se uimataidottomuus on? En osaa uida, siispä en mene syvään veteen hukkumaan, yksinkertaista.
Jos voit vältellä tässä tuhansien järvien maassa aina vesille menoa. Useimmat ei. Ja onhan se rajoittavaa ettei hellepäivänäkään voi virkistyä uimalla.
Lapsetkin jäävät uimataidottomiksi kun vanhemmat ei pysty toimimaan valvojina kun on itsellään vaara hukkua.
Molemmat lapseni on uimamaistereita. On olemassa uimakouluja ettei tarvitse itse opettaa uimaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa sinun on pakko ollut uida se 200m!
Mielenkiintoista...ehkäpä ajat ovat muuttuneet, mutta minä en 90-luvun alussa armeijassa ollessani 8kk:n aikana uinut metriäkään minnekään. En järvessä enkä sen paremmin uimahallissakaan!
Miekään en osaa. :/ Ironista, et kaupungin (kylän) molemmil puolil o kaks eri järvee. :D M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat lapseni on uimamaistereita. On olemassa uimakouluja ettei tarvitse itse opettaa uimaan. ap
Aikuisillekin on uimakouluja jos haluat opetella. Uimataito voi joskus pelastaa henkesi. Hienoa, että lapsesi ovat saaneet oppia uimaan etkä ole rajoittanut heidän uimistaan.
Googlaa aikuisten uimakoulut. Otat asiaksi sen oppimisen.
Vedessä on eri fysiikan lait, siellä olet kevyt. Kellut ja liikuttelet käsiä ja jalkoja. Siitä se lähtee, kun vaan on oikea asenne.
Mä olen 46 enkä osaa uida. Olin (jo) lapsena sairaalloisen arka ja pelkäsin muiden asioiden ohessa vettä ja hukkumista. Uimaan yrittivät opettaa jo vanhemmat mutta ei siitä mitään tullut kun minä pelkäsin ja he yrittivät pakottaa ja moittivat miten olen omituinen arka mukula. Lopulta vaan kiljuin suoraa huutoa kun yritettiin edes puhua veteen menosta.
Koulussa oli uimahallikäyntejä kerran kuussa mutta koska kammosin vettä niin kovasti, sain mennä käsipohjaa lastenaltaassa vielä yläasteellakin. Siinä vaiheessa aloin välttää käynnit lintsaamalla sitten.
Eipä ole koskaan haitannut etten osaa uida, enkä aio opetellakaan. En vaan mene vesille, en edes uima-altaisiin koskaan. Kylpyammekin aiheuttaa jo kauhua.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 46 enkä osaa uida. Olin (jo) lapsena sairaalloisen arka ja pelkäsin muiden asioiden ohessa vettä ja hukkumista. Uimaan yrittivät opettaa jo vanhemmat mutta ei siitä mitään tullut kun minä pelkäsin ja he yrittivät pakottaa ja moittivat miten olen omituinen arka mukula. Lopulta vaan kiljuin suoraa huutoa kun yritettiin edes puhua veteen menosta.
Koulussa oli uimahallikäyntejä kerran kuussa mutta koska kammosin vettä niin kovasti, sain mennä käsipohjaa lastenaltaassa vielä yläasteellakin. Siinä vaiheessa aloin välttää käynnit lintsaamalla sitten.
Eipä ole koskaan haitannut etten osaa uida, enkä aio opetellakaan. En vaan mene vesille, en edes uima-altaisiin koskaan. Kylpyammekin aiheuttaa jo kauhua.
Ihminen ei myöskään osaa lentää, mutta eipä näitä näytä paljoa haittaavan se asia kun tunkevat lentokoneisiin lomille rynnätessään. Voihan se tipahtaa siinä missä joku laivakin upota ja sitten kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti entisessä elämässä, jopa kahdessa, tullut hukkuneeksi.
Toinen vaihtoehto on, että sinä olet vauvana tippunut ammeeseen tms. Jotenkin saanut huonon kokemuksen niiltä ajoilta joita et muista.
Surettaa kun tässä slummissa jossa asutaan, ei moni vanhempi opeta lapsiaan uimaan. Meidän lapset oppi ihan itse 5 ja 6 vuotiaina.
Riitti kun vei kesällä rannalle ja pari kertaa talvella halliin.
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit välttämään koulun uimaopetuksen?
Minkä? 46 v ja ei ainuttakaan kertaa uimaan koulusta koko peruskoulun aikana.
Älä oleta, että koska sulla on ollut, kaikilla on ollut.
(Mä osaan tosin uida.)
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa sinun on pakko ollut uida se 200m!
Mitä käy jos ei ui? Joutuu olemaan armeijassa eläkeikään asti?
Vierailija kirjoitti:
Melko vaarallista. Miksi et opettele?
Itse asiassa uimataitoisuus on vaarallisempaa, jos viittaat hukkumisriskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei myöskään osaa lentää, mutta eipä näitä näytä paljoa haittaavan se asia kun tunkevat lentokoneisiin lomille rynnätessään. Voihan se tipahtaa siinä missä joku laivakin upota ja sitten kuolevat.
Tiedän tuon ja hassua kyllä, en erityisemmin pelkää kuolemista itsessään. Se paniikin ja kauhun tunne vaan mikä tulee veteen joutumisesta on vaan jotenkin täysin epärationaalista eikä lievity mistään järjen perusteluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti entisessä elämässä, jopa kahdessa, tullut hukkuneeksi.
Toinen vaihtoehto on, että sinä olet vauvana tippunut ammeeseen tms. Jotenkin saanut huonon kokemuksen niiltä ajoilta joita et muista.
Joltain tuollaiselta tosiaan vaikuttaa että jotain on tapahtunut mitä en tietoisesti muista. Arka ja varovainen olen kaikessa, esim. Pyörällä ajamaan opettelukin oli hidasta ja vaikeaa sen takia, samoin kuulemma jo pikkulapsena kävelemään opettelu kun en kaatumisen jälkeen olisi uskaltanut yrittää ollenkaan enää. Mutta ainoastaan veteen liittyy paniikkikohtauksia aiheuttavaa, lamaannuttavaa kauhun tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa uimataitoisuus on vaarallisempaa, jos viittaat hukkumisriskiin.
Niin, taitaapa enemmän niitä uimamaistereita hukkua kun saavat suonenvetoja ajankuluksi uidessaan yms. kun taas uimataidottomat ei luonnollisestikaan hakeudu veteen hukkumaan.
Sitten vaan menet ja opettelet. Ei se sen ihmeellisempää ole. Harva kaikkea maan ja taivaan välillä osaa tehdä.