Mitä tehdä hoitovapaalla kun korona estää sen mitä ennen teki?
Olen pienen lapsen kanssa kotona hoitovapaalla ja pitäisi keksiä tekemistä päiviin. Ennen koronaa käytiin perhekerhoissa, mutta ne lopetettiin täällä kun korona alkoi eikä niitä ole vielä aloitettu (ilmeisesti ovat kiinni kunnes korona loppuu). Asutaan yhdellä pahimmista korona-alueista, joten ei oikein tee mieli mennä mihinkään kauppakeskuksiin ja kahviloihin oleskelemaan lapsen kanssa (sitäkin tehtiin usein ennen koronaa). Kesällä vietettiin aikaa leikkipuistoissa, mutta ne on tyhjentyneet muista lapsista jo.
Mitä te muut teette kun korona on sulkenut perhekerhot ym?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me jatkoimme koronakeväänä ja -kesänä elämää ihan niin kuin ennenkin. Kävimme leikkipuistoissa, uimahallissa, kirjastossa, kahvilassa, kaveriperheen luona leikkimässä jne. Nyt lapsi on aloittanut koulun, joten puuhailemme enää iltaisin yhdessä.
Ota yhteyttä MLL:oon, srk:aan ja kansalaisopistoon ja kysy, mitä lapsiperhepalveluita heillä on tällä hetkellä voimassa.
Mll on sulkenut täällä perhekerhot koronan takia eikä niillä ole tilalle muuta pienille.
Meilläpäin ainakin meni keväällä kiinni uimahallit, kirjastot, kahvilat joten ei niissä voinut käydä. ApEli vellot vielä keväisissä asioissa? Mitä, jos tosiaan nyt ottaisit asioista selvää mitä on nyt auki jne. Niin ja sinne töihinkin voi palata.
Mikä sinua vaivaa? En minä keväässä vello ja olen erittäin tietoinen mikä täällä on nyt auki. Lapsi on vuoden ikäinen ja aion jatkaa kesään saakka hoitovapaalla. Ja johan kirjoitin että koronariskin takia en aio hengailla kahviloissa. Ap
Eli mikään ehdotus ei kelpaa vaan ruikutat koko ajan vastaan. Hauskaa pitäisi olla samalla kun elää umpiossa.
Tämä on nyt taas tätä ylireagointia ja sillä huomiota hakemista.
Tekemistä pitäisi keksiä, mutta mikään ei kuitenkaan kelpaa? Tilanteeseen ei ole lähiaikoina muutosta tulossa, joten...
Minäkin ehdotan jotain Facebook-ryhmää. Niistä voisi löytyä toinen äiti suunnilleen saman ikäisen lapsensa kanssa, joka pohtii ihan samoja juttuja. Voisitte sitten tavata, jos viestittelyn perusteella tuntuisi klikkaavan ja toinen asuisi sopivan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä pääkaupunkiseutu? Entä kuulutko facessa johonkin esim xxxkuiset 2019 tms ryhmään?
On kyseessä pk-seutu. En ole edes itse facessa joten en tiedä tuollaisista ryhmistä. Sain lapsen nelikymppisenä eli olen ns. vanha äiti ja ehkä siksi ei ole tullut niin mietittyä someryhmiä kun en sellaisissa ole oikein koskaan pyörinyt. Ap
Onpas täällä ilkeitä ja ikävänsävyisiä vastauksia. Tsemppiä ap! Täällä vähän sama tilanne, mutta perheessä useita lapsia, joten elämä pyörii lasten koulun ja harrastusten välillä. Ymmärrän, että pienen lapsen kanssa ei halua saada mitään flunssia saati koronaa. Ei varmasti tee mieli mennä mihinkään kahviloihin. Pienen lapsen hoito on rankkaa välillä muutenkin, saati sitten kuumeisena. Ehdottaisin että yrität löytää puistoista leikkiseuraa lapsella ja juttuseuraksi itsellesi.
Kyllä Helsingin puolella on ainakin toimintaa vauvaperheille leikkipuistossa. Vaativat ilmoittautumisen etukäteen, mutta toimintaa on. Samoin muskarit, perheliikunta tms kaikki pyörii suht normaalisti. Ostoskeskuksissa on päivisin väljää, mikäs siellä möllötellessä :)
Itse tuossa tilanteessa myöhäistäisin päivärytmiä että saisin lisää sosiaalista aikaa iltaan. Päivän keskittyisin siihen lapseen tai osan ajasta yksinoloon. Tekisin suosiolla juttuja kahdestaan kotona, pihalla, lähialueella. Sitten iltaisin ja viikonloppuna kun ne työssäkäyvät ystävät, sukulaiset ja hyvänpäiväntutut ovat vapaalla yrittäisin sopia näkemisiä niin pidät itsesi kiinni yhteiskunnassa ja aikuisen elämässä. Pieni lapsi ei vielä tarvi kaverikontakteja, älä siitä huoli.
Espoossa myös asukaspuistoissa ohjelmaa ja muskarit pyörii normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä pääkaupunkiseutu? Entä kuulutko facessa johonkin esim xxxkuiset 2019 tms ryhmään?
On kyseessä pk-seutu. En ole edes itse facessa joten en tiedä tuollaisista ryhmistä. Sain lapsen nelikymppisenä eli olen ns. vanha äiti ja ehkä siksi ei ole tullut niin mietittyä someryhmiä kun en sellaisissa ole oikein koskaan pyörinyt. Ap
Itse myös vanha ja se nimenomaan pakotti menemään näihin faceryhmiin ja muskareihin kun mitään verkostoa ei ollut valmiina. Varmaan vieläkin voisit liittyä esim kesäkuiset2019 tai vastaavaan ryhmään ja kysellä siellä. Ja sitten suosittelen menemään nyt niihin aktiviteettihib jotka toimii normaalisti, esim muskari.