Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsiin käyttää saman verran rahaa?

Vierailija
15.11.2013 |

Jos vanhemmat (tai isovanhemmat) haluavat ostaa toiselle lapselleen jotain kallista (esim. pari tonnia maksavaa), niin pitääkö tasapuolisuuden vuoksi ostaa sille toisellekin samalla rahalla jotain tai antaa tilille, jotta lapsi voi käyttää sen rahan haluamallaan tavalla (esim. kahvitteluun ja meikkeihin)?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien tulee olla tasapuolisia lapsilleen. 

Onneksi omat vanhempani ovat olleet tässä asiassa erittäin tarkkoja. Miehen vanhemmat taas ovat erittäin epätasa-arvoisia; sisko ja siskon lapset saavat enemmän kuin mieheni. Mieheni on todennut, että tilit tasataan sitten perinnön jaossa. 

Vierailija
22/25 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 18:00"] Jos saman perheen saman ikäiset kaksoset, niin kyllä - molemmille saman verran. 

[/quote]

Mitä jos toinen niistä kaksosista harrastaisi lajia, jonka vuosimaksuihin, kisoihin, tarvikkeisiin menisi tuhansia euroja vuodessa. Toinen ei haluaisi sitä lajia (tai mitään muutakaan kallista lajia) harrastaa. Saako toinen pitää kalliin harrastuksensa? Pitääkö toisen tilille laittaa n. tonnit säästöön? Mitä jos perheellä ei ole varaa?

[/quote]

No meillä ei ole varaa kummallekaan maksaa kovin kallista harrastusta, saavat valita sitten sen hintaisista joihin meillä olisi varaa maksaa molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 16:54"]

Esikoinen saa aina eniten. Esikoinen näkee kaiken ensiksi, joten ne ovat automaattisesti hänen, paitsi siis esikoinen onkin tyttö ja toka on poika niin sitten toinenkin lapsi huomataan ja hän saa myös.  Maailma ei ole reilu ja tasapuolisuuteen ei kukaan kykene.

[/quote]

Ei pidä yleistää :D 

Olen itse esikoinen, kun täytin 18 sain äidiltä synttärilahjaksi noin sadan euron arvoisen laukun. Viisi vuotta nuorempi siskoni sai 18v täyttäessään äidiltä monen tonnin arvoisen auton lahjaksi.

En ole katkera, enkä todellakaan odota että saisin äidiltä ikinä mitään niin arvokasta. Sisko on aina ollut se hemmotellumpi lapsi, mutta itse koen saaneeni äidiltä arvokkaamman lahjan, kun olen kasvanut siihen, ettei kaikkea voi aina saada...

Vierailija
24/25 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään että kaikki saisi vähintään sen mitä tarvii. Välillä on aika hankala olla tasapuolinen kun raha ei riitä ihan kaikkeen. Esimerkiksi vanhin on saanut uuden pyöränä ja se jää sitten nuoremalla sisarukselle jne. Ei ole ollu rahaa että olisi ostanut kaikille aina kaiken uutena, jos kotona on jo ollu valmiita vähän käytettyjä tavaroita. Toivottavasti saan puntit tasattua että loppujen lopuksi kukaan ei olisi katkera ja tuntisi jääneensä vähemmälle. Vanhin läksi jo maailmalle ja kyllä hän on saanut eniten, mutta nämä kaksi kotiin jäänyttä saa nyt enemmän, eli tilanne alkaa tasoittua.

Vierailija
25/25 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen jää aina vähemmälle. Ensimmäinen ja viimeinen saanneet kertaalleen uudet pyörät kun keskimmäiselle on vielä siskon entinen vanha pyörä. Sama juttu mopojen kanssa. Lisäksi ensimmäiselle uusi auto kun ensimmäisen työpaikan sai. Ei ole sellaista tänne kuulunut.. Tulipahan sitten itse auto maksettua aikoja sitten. En sais mennä näköjään naimisiinkaan ennenkuin ensimmäinen menee vaikka miestä ei ole, itse kuitenkin ollut jo 5 v avoliitossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi