Miksi minua haittaa syvästi se, että exällä on uusi?
Koin päässeeni yli ja suhde ei olisi voinut toimia, mutta harmittaa todella paljon. Miksi? Onko tämä ihan normaalia? Erosta ei ole kauaa.
Kommentit (30)
Koska kuvittelet edelleen jollain tasolla omistavasi hänet.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin hänet, enkä kadu päätöstäni. Ehkä harmitus johtuu osittain siitä, etten ole itse tavannut ketään vähänkään kiinnostavaa vielä, mutta ex on itse jo suhteessa. Kuvittelen kauhuskenaariona, etten viidenkään vuoden päästä ole löytänyt ketään. Toisille se tuntuu olevan niin helppoa. Ap
Ymmärrän harmituksen jos ex on oikeasti ollut todella hyvä, kuten sinulla ilmeisesti on ollut. Silloin taas jos se ihminen on oikeasti ollut täysi idiootti, kuten minulla oli, ei voi olla kuin onnellinen että hän on jatkanut eteenpäin elämässään. En ottaisi enää takaisin vaikka olisi mahdollisuus, sillä tiedän että voin saada paremman. Se ei paljoa vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin hänet, enkä kadu päätöstäni. Ehkä harmitus johtuu osittain siitä, etten ole itse tavannut ketään vähänkään kiinnostavaa vielä, mutta ex on itse jo suhteessa. Kuvittelen kauhuskenaariona, etten viidenkään vuoden päästä ole löytänyt ketään. Toisille se tuntuu olevan niin helppoa. Ap
Ymmärrän harmituksen jos ex on oikeasti ollut todella hyvä, kuten sinulla ilmeisesti on ollut. Silloin taas jos se ihminen on oikeasti ollut täysi idiootti, kuten minulla oli, ei voi olla kuin onnellinen että hän on jatkanut eteenpäin elämässään. En ottaisi enää takaisin vaikka olisi mahdollisuus, sillä tiedän että voin saada paremman. Se ei paljoa vaadi.
Oli todella hyvä ex monin tavoin kyllä. Syy eroon taas painoi kuitenkin enemmän. Varmasti sekin vaikuttaa. Ap
Sisimmässäsi et vielä ole päässyt irti ja pelkäät ehkä eron olleen virhe. Exän uusi suhde korostaa eron lopullisuutta, sitä ennenhän paluu yhteen olisi ainakin teoriassa aina mahdollinen.
Jos on pitkään jonkun kanssa ollut ja tunteitakin on ollut, ei siitä noin vain irrottauduta. Tunnemuistot ovat ihan todellisia kuitenkin eikä yhteinen menneisyys lakkaa olemasta koskaan.
Sinä tajuat että joku toinen on sua parempi ja se nostaa mustasukkaisuuden ja kateuden pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tajuat että joku toinen on sua parempi ja se nostaa mustasukkaisuuden ja kateuden pintaan.
Pitäisi ajatella ettei parempi vaan sopivampi.
Kai sitä voi olla yhä jollain tasolla mustasukkainen ja omistuksenhaluinen vaikka itse ei edes exää haluaisi takaisin. Tai sitten on vain kateellinen jos toisella menee hyvin ja itsellä ei.
Minä jätin ja oli uusi ihana suhde ja minulle tuli vain myötähäpeä kun exä kävi kertomassa säätöjään. Vaikka ei tietenkään ollut minun häpeäni mutta tuntui että minäkin olen idiootti kun moisen idiootin kanssa olin ollut vuosia. Exä myös levitteli valheita minusta ja osa tutuista uskoi nekin ihmejutut. Luojan kiitos pääsin tyypistä eroon.
Tätä on muistaakseni ihan joku psykologikin tutkinut! Harvoin liittyy siihen itse eksään, vaan enemmänkin siihen että ihminen prosessoi sitä menetettyä elämää. Ei sellaista "tuon piti olla minä" vaan enemmänkin "minkälaista elämäni olisi ollut jos asiat olisivat menneet eri tavalla". Sitä haikailee tietää siitä toisesta polusta jota nyt ei saanut kulkea, vaikkei se tarkoitakkaan että haluaisi sillä polulla olla.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minulle tulee ensi viikolla täyteen tuo sinun pelkäämäsi 5 v sinkkuus. 😅.
Itse käyn välillä katsomassa mitä exälle kuuluu. Emme ole kavereita fb, koska hän poisti minut eromme jälkeen. Tämän 5 vuoden aikana hän on ollut ainakin 3:n eri naisen kanssa, joista nyt viimeisimmän kanssa näkyi menneen naimisiin.
Ihmiset on erilaisia. Toiset löytää aina heti uuden, toiset ei kirveelläkään 😅.
Mutta siis... miksi se exän ns onni kolahtaa. En osaa sanoa siihen mitään.
Usein kyse lienee vaatimuksista. Jos tärkeintä on että on kumppani eikä niin ole väliä millainen, tietysti löytäminen on helppoa. Sitten taas jos vaatii muutakin kuin oikeaa sukupuolta, voi mennä vaikeammaksi. Itse en viimeisimmän jutun päätyttyä ole mennyt mihinkään deittipalveluihin sun muihin etsimällä etsimään miestä, mutta siitä huolimatta jokunen mies on tullut itseään tyrkyttämään - ensimmäinen hyvin pian jutun päättymisen jälkeen, joten ei olisi tarvinnut olla kauaa yksikseen. Mutta kun kaikille ei suhteen aloittamiseen riitä se, että joku sattuu osoittamaan kiinnostusta.
Ap, minulle tulee ensi viikolla täyteen tuo sinun pelkäämäsi 5 v sinkkuus. 😅.
Itse käyn välillä katsomassa mitä exälle kuuluu. Emme ole kavereita fb, koska hän poisti minut eromme jälkeen. Tämän 5 vuoden aikana hän on ollut ainakin 3:n eri naisen kanssa, joista nyt viimeisimmän kanssa näkyi menneen naimisiin.
Ihmiset on erilaisia. Toiset löytää aina heti uuden, toiset ei kirveelläkään 😅.
Mutta siis... miksi se exän ns onni kolahtaa. En osaa sanoa siihen mitään.