Mikä siinä on, etteivät vanhukset pysty heittämään mitään pois? Panevat roskat kiertämään
Ymmärrän, että ovat eläneet pula-ajan, mutta siitä on jo kauan. Ei voi kuormittaa muita ihmisiä omilla rojuillaan. Jogurttipurkitkin pestään ja pinotaan, ja sitten niitä on kaapeissa sata viemässä tilaa. Mielestäni väärin.
Kommentit (121)
Ehkä vievät muovinkeräykseen ja pesevät etteivät purkit haise.
Miksi se ap:n peppua kutittelee, mitä joku vanhus tekee kotonaan? Anna vanhuksen elää elämäänsä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat kolme vuotta keränneet niitä jogurttipurkkeja ja kaapit ovat niitä täynnä, niin milloinkohan he sitten olisivat mahdollisesti viemässä niitä muovinkeräykseen?
Vierailija kirjoitti:
Annapa heidän täyttää omat kaappinsa millä haluavat.
Mä pohdin tuota aloituksen kysymystä kun siivottiin mummoni omakotitalon jäämistöä. Päätin että itse en jätä samanlaista tavaramäärää muiden siivottavaksi. He olivat rakkaita, mutta ei siinä tavaran säästämisessä ollut kyllä pienintäkään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ap:n peppua kutittelee, mitä joku vanhus tekee kotonaan? Anna vanhuksen elää elämäänsä rauhassa.
Kuten joku muu toisessa ketjussa aloitti, tuovat vanhoja rojujaan meille.
Ja minkä ihmeen takia nykynuoret arvioivat jokaikisen kotitaloudesta löytyvän tavaran, että onko tarpeeton.
Suomeen tuodaan lumppua teollisuuden tarpeisiin, mutta omia ei voi kierrättää mihinkään. Roskiksiin vain.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sitä että se romuläjä tulee aikanaan perikunnan vaivoiksi... Huoh....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ovat kolme vuotta keränneet niitä jogurttipurkkeja ja kaapit ovat niitä täynnä, niin milloinkohan he sitten olisivat mahdollisesti viemässä niitä muovinkeräykseen?
Kysy heiltä, voisitko viedä muuvinkeräykseen heidän puolestaan. Voi olla logistinen ongelmakin.
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä ihmeen takia nykynuoret arvioivat jokaikisen kotitaloudesta löytyvän tavaran, että onko tarpeeton.
Siksi kun nykyään tehokkuusajattelu on vähän toista kuin Kekkosen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on jo törkeää, vaatia vanhuksia siivoamaan nurkkansa ennen kuolemaansa jotta perijät pääsisi helpommalla.
Iäkäs äitini rakastaa lajittelua ja se on hänelle oikein intohimon aihe. Kuin myös hyvä syy lähteä ulos lenkille rollaattorin kori tursuten muovia ja biojätettä. Mutta ne pienet muovipussit joka leivästä ja hedelmistä täyttävät hänen keittiössään yhden alakaapin. En raaski sanoa hänelle siitä, sillä äitini näkee ne käyttökelpoisina moneenkin.Olen ottanut tavakseni nappasta sieltä aina muutama "suojaksi" jollekin mitä häneltä vien pois pyykinpesuun tmv.
Se on vain sen aikakauden ajattelumalli. Ihmisiä, joiden oli pakko "tuunata" aivan kaikki alkaen vaatteista arjen käyttöesineisiin. Kaupasta ei saanut kaikkea kuin vasta Suomen elintason noustessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun nykyään tehokkuusajattelu on vähän toista kuin Kekkosen aikaan.
Vahusten eläminen ole kovin tehokasta muutoinkaan, eivätkä sätki jokaikisen muotivirtauksen mukana koska ei ole enää tarvetta osoittaa muille merkitystään maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pohdin tuota aloituksen kysymystä kun siivottiin mummoni omakotitalon jäämistöä. Päätin että itse en jätä samanlaista tavaramäärää muiden siivottavaksi. He olivat rakkaita, mutta ei siinä tavaran säästämisessä ollut kyllä pienintäkään järkeä.
Meillä sama. Romua saatiin ajaa monta päivää pakettiauton ja peräkärryn kanssa suoraan kaatopaikalle. Uskomatonta miten paljon tavaraa mahtuu niin pieneen taloon. Olisi ollut edes jotain hyödyllistä tai rahanarvoista.
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole aika hyvä kriteeri?
Vierailija kirjoitti:
a) kun tuovat niitä myös muille, eivätkä anna heittää pois
b) jokuhan ne läävät sitten joutuu raivaamaan kuolon korjattua
Itse täytän tänä vuonna 60 ja olen nyt reilun kuukauden raivannut varastoja, kaappeja, autotallia jne.
Lajitellut, setvinyt, lahjoittanut ja myynyt. En halua lapsilleni jäävän mitään sotkua ristikseen. Nämä myyntituotot he saa nyt puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen on jo törkeää, vaatia vanhuksia siivoamaan nurkkansa ennen kuolemaansa jotta perijät pääsisi helpommalla.
ÖÖÖÖÖööööö........ On kyllä ihan järkevää ottaa muut huomioon ja onhan se kuolinsiivous nykyään muodissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama. Romua saatiin ajaa monta päivää pakettiauton ja peräkärryn kanssa suoraan kaatopaikalle. Uskomatonta miten paljon tavaraa mahtuu niin pieneen taloon. Olisi ollut edes jotain hyödyllistä tai rahanarvoista.
Sama homma. Melkein kaikki meni kaatopaikalle. Ihan järkyttävää oikeastaan kun ajattelee. Joskus ne hiirensyömät/paskomat tavarat olisi ehkä olleetkin käyttökelpoisia jos niistä olisi osattu luopua, mutta kun ei pystytty. Esim. räsymattoja, verhoja, lakanoita löytyi vintistä ja ulkovarastoista ihan valtavia määriä, kaikki vuosikymmeniä käyttämättömänä ja pilalle menneinä siellä säilytyksessä. Aina joskus ehdotettiin että siivotaanko mutta ei saanut.