Olisiko tämä hyvä joululahja 4v kummitytölle?
Haluaisin antaa jonkin kestävän joululahjan juuri 4v täyttäneelle kummitytölle ja mikä parempi kuin lapsen ensimmäiset jalokivet ;) Sain itse oman ensimmäisen timanttikaulakorun äidiltäni kun täytin 5, minulla on se vieläkin.
Löysin Jenkeistä kivan Barbie-korun joka ruusukultaa ja pinkit safiirit
toisessa versiossa ruusukultaa ja timantti
Mitä mieltä, olisiko tämä arvostettu lahja jossa ajatustakin? Ajattelin ostaa lisäksi jotain nättejä vaatteita esim. Baby Diorilta tai jonkun muun asusteen kuten lasten merkkiaurinkolasit :) Olen itse lapseton, joten on mukava "lelliä" toisen lasta joskus ja sijoittaa vähän enemmän rahaakin.
Kommentit (7)
Riippuu ihan täysin ko. lapsen vanhemmista ja siitä mitä he arvostavat. Mulla on sekä omia lapsia että kummilapsia ja kaikilla näiden vanhemmilla on hieman erilainen suhtautuminen kummilahjoihin. Esim. yksi arvostaa juuri tuollaista, että on vähä kalliimpaa ja pitempi-ikäistä, jota ei muuten tulisi lapselle hankittua, mutta jonka arvo säilyy. Toinen perhe taas ei ymärrä yhtään arvotavaroiden päälle eli heidän lapselleen jos jotain timanttikoruja ostaisi, niin voisi olla varma, että ne ovat mukana lasten leikeissä ja hajoavat ja hukkuvat alle aikayksikön...
Eli jos tiedät, että ko. lapsen vanhemmat ymmärtävät korujen päälle ja osaavat opettaa myös lapsen arvostamaan niitä, niin ihan hyvä lahja. Mutta jos et ole varma, niin sitten kannattaa kysyä vanhemmilta onko heillä jotain lahjaehdotuksia tai lapsella jotain toivetta.
Itse varmaan tunnet kummityttösi ja hänen vanhempiensa maun paremmin. Mutta voin sanoa, että oma kummityttöni kanniskelisi tuollaista korua muutaman kuukauden kaulassa erilaisissa leikeissä ja kyllästyisi siihen jossain vaiheessa. Itse olen ehkä vähän tylsästi antanut lahjaksi vaatteita, kirjoja ja jotain pieniä leluja.
Jos tuon korun ostat, niin ehkä sitten jotain käytänöllisempää siihen mukaan. Ei tuosta ole 4v lapsen käyttökoruksi, jää joka paikkaan kiinni ja ketju katkeaa silloin herkästi.
Mä luulen, että jos ostaisin tuollaisen 4-v. kummitytälleni lahjaksi, niin kukaan siinä perheessä ei tajuaisi eikä kellekään tulisi mieleenkään, että timantit ja kullat olisi aitoja, minkä seurauksena korulla leikittäisiin jonkun aikaa ja sitten hukkuisi tai hajoaisi...
Itse kannatan sitä, että juhliin lapsetkin puetaan juhlavaatteisiin, mutta moni ei Suomessa näin tee. Korkeintaan tytöillä on joku mekko päällä, joka voi olla aika arkinenkin. Tällaisilla lapsilla ei oikein koskaan ole luontevaa tilaisuutta käyttää aitoja timantti koruja.
Jos lapselle haluaa koruja antaa, antaisin ehkä kuitenkin ihan täydellistä rihkamaa, jota voi käyttää leikeissä tai jonkun yksinkertaisen hopeisen kaulakorun. Nuo linkin takaa löytyvät ei ehkä ole suomalaista tyyliä ja luulen,e ttä kovin moni ei niitä Suomessa arvosta.
Vau! Tämän vuoksi kannattaa ottaa kummiksi varakas lapseton henkilö tai pariskunta ;) Saa kaikkea ihanaa lapselle!
No höh, neljävuotiaalle yli tonnin koru, lisäksi babydioria ja merkkiaurinkolaseja..
eikä kukaan ole vielä provosoitunut.
no jos korun lisäksi lasit ja vaatteet, ihan ok lahja, joku matka disneylandiin tmv olisi kiva