Lihottaako kauramaito erityisesti?
Huomaan että samalla kun olen vaihtanut tavallisen kahvimaidon kauramaitoon on myös paino noussut 1,6v aikana noin 3kg. Voiko sillä olla jotain yhteyttä? Litkin ihan kunnolla kahvia (kuten ennenkin) noin 6 isoa kuppia päivittäin.
Kommentit (71)
Aiheuttaa syöpää. Kauramaitoa prosessoitaessa syntyy flataatteja, joka aiheuttaa syöpää.
Miten sellainen voi lihottaa, mitä ei ole olemassa?
Katso se kauramaitopurkista löytyvä energiamäärä ja vertaa sitä aiemmin käyttämäsi kahvimaidon energiamäärään. Sen jälkeen lasket päivittäisen eron energiamäärässä kauramaidon/kahvimaidon välillä ja kertaat sen 1,6 vuoden päivien lukumäärällä.
Oatlya juon. Mikä juttu tää syöpää aiheuttaminen on? Haluan tietää ootko tosissasi vai onko provo. Linkkiä johonkin jos tosissasi kiitos.
Ap
Onko oatly iKaffe? 59 kilokaloria desiä kohden. Mitä käytit kahvimaitona? Rasvattomassa maidossa desissä on 34, kevytmaidossa 46 ja täysmaidossa 64.
Jep. iKaffen Oatly ja ennen kevytmaitoa, eli tuleehan tuosta jonkun verran enemmän. Ehkä 2,5dl menee päivässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko palmuöljymaitoa vai kauramaitoa? Moni kauramaito ei juurikaan sisällä kauraa.
Kauramaidot eivät sisällä palmuöljyä, vaikka sinä sitä tällä palstalla taidat päätyöksesi jankata. Maito sisältää 87 % vettä, joten maidostakin voi sanoa, ettei maito sisällä juurikaan maitoa.
Olen juonut kaurajuomaa n. 3,5 vuotta ja paino on noussut - ilman muita ruokavaliomuutoksia. Selittynee sillä, että kauramaidossa on sokeria kohtuullisen runsaasti ja elimistö reagoi
kaurajuoman vitamiini- ym. lisiin eri tavalla kuin esim. maidosta luonnollisesti saataviin ravintoaineisiin. Kaurajuomahan on 10% kauraa, 90 % aineita joilla se tehdään "maitomaiseksi" ja lisättyjä vitamiineja.
Eiköhän se ihmisen elimistö pidä luonnollisesta keinotekoista enemmän! Nykyisin juon Vanhan ajan maitoa (homogenoimatonta) ja voin paremmin...ja paino & turvotus on laskusuunnassa.
Olen kuulut tuon jutun että kauramaito ei ole erityisen hyvä: ultraprosessoitua ainakin. Mahdollisimman luomu täysmaito on oma valintani.
Meinaatko kauravettä vai maitoon sekoitettua kauraa ?
Vierailija kirjoitti:
Onko palmuöljymaitoa vai kauramaitoa? Moni kauramaito ei juurikaan sisällä kauraa.
Yhdessäkään kauramaidossa ei ole palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Oatlya juon. Mikä juttu tää syöpää aiheuttaminen on? Haluan tietää ootko tosissasi vai onko provo. Linkkiä johonkin jos tosissasi kiitos.
Ap
No ei aiheuta syöpää, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut kaurajuomaa n. 3,5 vuotta ja paino on noussut - ilman muita ruokavaliomuutoksia. Selittynee sillä, että kauramaidossa on sokeria kohtuullisen runsaasti ja elimistö reagoi
kaurajuoman vitamiini- ym. lisiin eri tavalla kuin esim. maidosta luonnollisesti saataviin ravintoaineisiin. Kaurajuomahan on 10% kauraa, 90 % aineita joilla se tehdään "maitomaiseksi" ja lisättyjä vitamiineja.
Eiköhän se ihmisen elimistö pidä luonnollisesta keinotekoista enemmän! Nykyisin juon Vanhan ajan maitoa (homogenoimatonta) ja voin paremmin...ja paino & turvotus on laskusuunnassa.
90 % aineita, joilla se tehdään maitiomaiseksi? Tarkoitat siis vettä?
En tiedä lihottavuudesta, mutta kauramaito aiheuttaa happohyökkäystä toisin kuin tavallinen maito, joten hampaat ainakin ovat kovemmalla kun käyttää kauramaitoa kahvimaitona.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuulut tuon jutun että kauramaito ei ole erityisen hyvä: ultraprosessoitua ainakin. Mahdollisimman luomu täysmaito on oma valintani.
Prosessointia moni vastustaa, mutta harvemmin osaavat selittää mikä prosessoinnissa itsessään on huono juttu. Tai mitä kukin prosessoinnilla tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prosessointia moni vastustaa, mutta harvemmin osaavat selittää mikä prosessoinnissa itsessään on huono juttu. Tai mitä kukin prosessoinnilla tarkoittaa.
Täysjyväruisleipäkin on luokitukseltaan ultraprosessoitu.
Kauramaito on vettä ja kasviöljyä😅
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tietämättä, mitä maitoa aiemmin joit, niin tässä vähän vertailua:
Oatlyn iKaffessa on rasvaa 3g/100g / energiaa 61 kcal/100g
Täysmaidossa on rasvaa 3,5g/100g / energiaa 64 kcal/100g
Kevytmaidossa on rasvaa 1,5g/100g / energiaa 47 kcal/100g
Rasvattomassa maidossa tietenkin on 0 g. / energiaa 33 kcal/100g
Eli jos vaihdoit täysmaidon kauramaitoon, saat ihan hitusen vähemmän rasvaa ja energiaa, mutta muiden maitojen kohdalla saakin nyt enemmän rasvaa ja energiaa.