Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloin itkeä kun luin tämän jutun. HS: He myivät lapseni

Vierailija
19.09.2020 |

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006639803.html

Naisen aviomies ja anoppi myivät miehen ja naisen esikoispojan vauvana. Nainen aloitti vuosien taistelun. Ensin ei edes kukaan kertonut mitä oli tapahtunut, sitten viranomaiset pompottelivat ja väittivät mielenvikaiseksi vuosien ajan, kunnes lopulta naisen onnistuikin väsyttämään viranomaiset ja hänelle kerrottiin, missä poika on.

Naisella edelleen 12 500 euroa velkaa, koska on joutunut käyttämään taisteluunsa paljon rahaa (varmaan todella iso summa kiinalaiselle).

Aivan uskomatonta julmuutta. Jos minulla olisi paljon rahaa, ottaisin yhteyttä toimitukseen saadakseni tuon naisen yhteystiedot, ja maksaisin hänen velkansa pois. Elää nykyään yksinään kahden lapsensa kanssa, koska ymmärrettävästi ei halua olla ex-miehen kanssa missään väleissä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vinkkasit jutusta ap! Oli tosiaan kiinnostava aihe ja hyvin kirjoitettu. Virkistävää vähättelyä näihin perus iltapäivälehtien julkaisuihin "jenny muroissa oli toukka, katso kuvat!", "Huulitäytteet menivät pieleen, katso kuvat!", "Poikani ajattiin pois huvipuistosta kun rikkoi vuoristoradan. Pitäisi ymmärtää,että pojat on poikia, tuohtunut äiti puuskahtaa"

Olisi kiva auttaa tätä pientä perhettä jotenkin. Sisukas nainen ja pienikin(meidän mittapuulla) rahamäärä tuolla on suuri. Jotenkin tämmöinen iskee omaan auttamishaluuni kun on todella taistellut tuulimyllyjä vastaan ja ei ollut itse aiheutettu ongelma. Nämä 16 lapsen köyhät perheet Afrikassa ja ties missä leireillä ja kerjuut, että saisivat rahaa ruokaan ei hetkauta yhtään. Ihan omaa tyhmyyttä lisääntyä köyhissä oloissa siihen tahtiin. Mitenköhän tätä näistä voisi auttaa?

Vierailija
42/46 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun vinkkasit jutusta ap! Oli tosiaan kiinnostava aihe ja hyvin kirjoitettu. Virkistävää vähättelyä näihin perus iltapäivälehtien julkaisuihin "jenny muroissa oli toukka, katso kuvat!", "Huulitäytteet menivät pieleen, katso kuvat!", "Poikani ajattiin pois huvipuistosta kun rikkoi vuoristoradan. Pitäisi ymmärtää,että pojat on poikia, tuohtunut äiti puuskahtaa"

Olisi kiva auttaa tätä pientä perhettä jotenkin. Sisukas nainen ja pienikin(meidän mittapuulla) rahamäärä tuolla on suuri. Jotenkin tämmöinen iskee omaan auttamishaluuni kun on todella taistellut tuulimyllyjä vastaan ja ei ollut itse aiheutettu ongelma. Nämä 16 lapsen köyhät perheet Afrikassa ja ties missä leireillä ja kerjuut, että saisivat rahaa ruokaan ei hetkauta yhtään. Ihan omaa tyhmyyttä lisääntyä köyhissä oloissa siihen tahtiin. Mitenköhän tätä näistä voisi auttaa?

Siis virkistävää vaihtelua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thaimaassa ja naapurimaissa lapsia myydään seksiorjiksi, että ei tuo nyt niin kauhea kohtalo lapselle kuitenkaan ole. Länsituristit sitäkin bisnestä pitävät pystyssä, eli nyt olisikin mielenkiintoista tietää, miten koronakriisi on vaikuttanut niihin tyttöihin? Ketään ei kiinnosta.

Miten niin ketään ei kiinnosta? 

ap

Oletko koskaan lukenut esimerkiksi suomalaisesta lehdestä juttua ongelmasta? Et. Näet vain kauniit instaotokset ja kuulet miessakkien Thaimaan reissuista, mutta et tiedä, mistä on kyse.

https://www.scmp.com/news/asia/southeast-asia/article/3030265/inside-th…

"Worldwide, an estimated 1 million children are forced into prostitution every year and the total number of prostituted children could be as high as 10 million. Inadequate data exist on the health problems faced by prostituted children, who are at high risk of infectious disease, pregnancy, mental illness, substance abuse, and violence. Child prostitution, like other forms of child sexual abuse, is not only a cause of death and high morbidity in millions of children, but also a gross violation of their rights and dignity. In this article we estimate morbidity and mortality among prostituted children, and propose research strategies and interventions to mitigate such health consequences."

https://zenodo.org/record/1259781

Kyllä minä tiedän, mistä on kyse. Olen mm. suositellut tällä palstalla katsomaan Yle Areenasta dokkarin "Whore's Glory". Suosittelen edelleen, jos se on vielä katsottavissa. Itku tuli sitäkin katsoessa. Googlasin dokumentin tekijää, koska olisin halunnut kiittää häntä erinomaisesta työstä, mutta kävi ilmi että hän on kuollut. 

Yle on suomalainen mediatalo, joka on tuon dokumentin ohjelmistoonsa ostanut.

ap

Vierailija
44/46 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyyköhän kiinalaiselle yksityishenkilön tilille siirtämään rahaa ilman, että saajalle tulee ongelmia? Tietäisikö joku? Itse olen persaukinen, mutta voisin laittaa tuolle naiselle vaikka sen 50 euroa, jonka yleensä säästän pahan päivän varalle. Jos 250 ihmistä tekisi saman, naisen velat olisi kuitattu.

ap

Vierailija
45/46 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyyköhän kiinalaiselle yksityishenkilön tilille siirtämään rahaa ilman, että saajalle tulee ongelmia? Tietäisikö joku? Itse olen persaukinen, mutta voisin laittaa tuolle naiselle vaikka sen 50 euroa, jonka yleensä säästän pahan päivän varalle. Jos 250 ihmistä tekisi saman, naisen velat olisi kuitattu.

ap

Jos tuo aiemman kommentoijan tieto kiinalaisen km. palkasta pitää paikkansa, voisi ajatella että 50 euroa tuntuu ehkä tuon kiinalaisnaisen pussissa samalta kuin 200 euroa tuntuisi suomalaisesta. Eli silläkin rahalla saa jo jonkinlaista helpotusta arkeen hetkeksi. Luopuisin todella mielelläni tuosta summasta naisen hyväksi. Hän on ollut uskomattoman sitkeä ja saanut itsensä kammettua epätoivoisesta tilanteesta omalla aktiivisuudellaan, vaikka asuu kansalaisiin vihamielisesti suhtautuvassa maassa.

ap

Vierailija
46/46 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksumuurin takana klikkiotsikko He myivät lapseni, joka herättää kysymyksen miten kukaan ulkopuolinen voi myydä perheen lapsen. Mutta tästä ei siis ollutkaan kyse, vaan isä myi lapsensa mahdollisesti äidin tietämättä. Julmaa, mutta turha meidän sitä on täällä pallon toisella laidalla päivitellä.

Kyllähän siellä tätäkin tapahtuu ja ihan systemaattisesti. Lapsia katoaa kaduilta ja pihoilta. Ylellä oli ymmärtääkseni siitäkin dokumentti, jota en tosin itse ole nähnyt.

ap