Koulukiusaaja ihmissuhdeammattiin aikuisena?
Tunnetko ketään ex-koulukiusaajaa joka olisi aikuisena opiskellut ammattiin jossa tehdään läheisesti töitä ihmisten (mahdollisesti vaiketa asioita kokeneiden) kanssa? Esim. psykologi, sosiaalityöntekijä, opettaja, lääkäri?
Mitä ajattelet tästä? Millaiset seikat saavat kiusaajan valitsemaan ihmisläheisen ammatin? Voiko koulukiusaaja muuttua, vai onko siellä pohjalla aina loppujen lopuksi sama ihminen?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 11:52"]
Mielenkiintoinen kysymys. Itse tiedän monta (ex-)kiusaajaa, jotka ovat lastentarhanopettajia tai lastenhoitajia. Minustakin aika outo ammatinvalinta heille, enkä aluksi ollut uskoa parista tyypistä, että valitsivat tuollaisen alan.
[/quote]
Lastenhoitoalalla on todella huono työpaikkahenki, todettu monissa tutkimuksissa. Siirtyvät siis työpaikkakiusaajiksi...
Ihan hyvä, voivat sitten ihmissuhdeammateissa vaikka opettaa ainaisille kiusatuille ihmissuhdetaitoja, niin että osaisivat selvitä näistä tilanteista jatkossa muutenkin kuin uhriutumalla.
Tiedän yhden kiusaajan, joka on nykyisin ison koulun rehtori.
Juu minun pahin koulukiusaaja valmistui juuri kätilöksi. Ihan on varmaan hyvä ihminen nykyään mutta jos minun kätilöksi sattuisi niin pyytäisin kyllä jotain toista. Ja syynkin kertoisin ihan ääneen, tajuaisipahan joskus katua tekojaan.