Pojalle vaaleanpunaiset rattaat?
Tää on ihan hassu asia mut pienet ne on toisilla ongelmat.... ;)
Toista lasta odottelen, tosin vielä aika alkuvaiheessa, mutta kattelin emmaljungan sivuja ja näin siellä aivan ihanat musta-vaaleanpunaiset rattaat. Olen nähnyt nuo rattaat myös luonnossa ja ne on syötävän suloiset!! Tahtoisin ostaa ne pikkukakkoselle jo valmiiksi (ovat ilmeisesti tämän vuoden väri?). Vaunut on, mutta uudet rattaat täytyisi hankkia.
Ainoa ongelma on etten tiedä tulevan vauvan sukupuolta ja jos tulokas onkin poika niin onko hassua että pojalla on hempeän vaaleanpunaiset rattaat. Aluksi ajattelin etten varmasti osta rattaita ennenkuin tiedän vauvan sukupuolen, eihän pojalla voi olla pinkkejä kärryjä, mut nyt ne rattaat vaan ryörii mielessäni. Ne raskaushormonit...
Jos joku viittii kommentoida niin kerro mielipiteesi mitä pitäisi tehdä. Voiko pojalla olla vaaleanpunaiset rattaat? Ostaisitko itse?
Kommentit (26)
ja mieskin niissä poikaa työntelisi aivan varmasti. Näimme nuo vaunut kun oltiin istuinta ostamassa ja oli miehenkin mielestä upeat. Itse ostaisin ne kanssa jos vauva olisi suunnitteilla, oli musta tosi upeat. Ja kyllä niissä musta poika vauva menisi samassa kuin tyttö.
En minä ainakaan luule, että kaikki jolla on siniset vaunut, niin on poika ;)
Meillä on kanssa miehellä pinkkejä kalsareita ja vpun vaatteita ja käyttää niitä siinä missä sinisiäkin. Ja poika tallustaa kotosalla harva se päivä siskojen vaaleanpunaisissa mekoissa. On tosin siitä joskus joku miessukulainen sanonut, että taitaa pojassa tulla tietynlainen. hiljaiseksi on mennyt, kun olen vastannut, että mitäs vikaa siinä olisi, yhtä rakas olisi meille silti.
Mahdollisille ihmettelijöille voi sanoa ystävälliseen sävyyn ettei ole olemassa minkäänlaista ohjetta, sääntöä tai lakia että vaaleanpunaista väriä saisi käyttää vain tyttöjen vaatteissa ja rattaissa.
Vaunuista kun on kyse, enemmänhän niitä äiti katselee kuin lapsi.
Tietenkin voit ostaa sellaiset vaunut, itse olisin kanssa halunnut sellaiset, mutta tyydyin ABC:n vaalean/tummansinisiin vaunuihin ja meillä on tyttö =))
Kuten aiemmista vastauksista näkyy, tämä on täysin makuasia. Jonkun mielestä miehille ei sovi vaaleanpunainen paita eikä poikalasta sovi kuljettaa vaaleanpunaisissa.
Itse (olen siis nainen) tykkään pitää päälläni vaaleanpunaisia vaatteita ja muitakin pastellisävyjä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että haluaisin esim. kotiini tai vaikka lapsen rattaisiin vaaleanpunaista. Niissä haluan, että värit ovat vähän klassisempia tai ajattomampia.
Epäilen kyllä, että jos ap ostaa osaksi vaaleanpunaiset rattaat, kylänmiehet kyllä automaattisesti olettavat, että kyydittävä on tyttö, mutta jos sekään ei alkuperäistä kysyjää haittaa, niin osta ihmeessä sellaiset rattaat, joissa on vaaleanpunaista! Jos itse on sitä mieltä, että voi kuskata omaa poikaansa osaksi vaaleanpunaisissa rattaissa, go for it!
Tähän asiaan ei löydy keltään sitä ainoaa, oikeaa vastausta. Mutta päätin kertoa oman mielipiteeni, kun kerran lukijoiden mielipiteitä ilmeisesti kysyttiin. :-)
Pojalla on kaksi isosiskoa, joten minä olen tottunut käyttämään kauniinvärisiä (huom. ei siis pelkkää tylsää sinistä...) tutteja jo heillä. Ja minä olen se, joka tutit valitsee, ei isosiskot.
Niinpä kuopus käyttää säännöllisesti paitsi sinisiä, punaisia ja keltaisia tutteja niin myös vaaleapunaisia ja pinkkejä. Enkä piittaa piiruakaan, jos joku kaupungilla luulee tytöksi (kaupungillekin otetaan eka käteensattuva tutti, eikä valita väriä. Ja näin tekee myös mieheni.)
Jos esikoinen olisi ollut poika, en luultavasti osaisi olla näin vapaamielinen värien suhteen. Mutta nyt kun on yhteen tottunut niin en kyllä luovu pinkistä ja vaaleanpunaisesta vain muiden ihmisten takia!
Ja ensi talven saa poika olla isosiskojen vanhassa, vaaleanpunaisessa Reimatec-haalarissa. En pelkän värin takia osta uutta!
pojalle, koska ne siniset rattaat on minusta jotenkin tylsät. Ja musta musta/harmaitakaan en halunnut.