Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 5 lapsen äiti. Haluatko kysyä suurperheen elämästä jotain?

Vierailija
14.11.2013 |

Lapset saatu:

30v = v. 1995

35v = v. 2000

38v = v. 2003

40v = v. 2005

43v = v. 2008

Itse en koe meidän perhettä ees kamalan suurena, vaan mulle 5 lasta on juuri sopiva lapsiluku ja enempää lapsia ei ole myöskään tulossa. :)

Asiallisia kysymyksiä vain sitten!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:13"]

Luinpa huolimattomasti! Olitkin jo 30v kun sait esikoisen. 2

[/quote]

"jo". No en mielestäni ole mitenkään kamalan vanha nyt kuitenkaan ollut jos 30-vuotiaana se esikoinen syntynyt. :) ihan normaalin ikäinen minusta.

[/quote]

jo = vanha??!! En minä sinua vanhaksi haukkunut :) Ollaan jo (ei vanhoja) sen ikäisiä, ettei pitäisi vääntää sanoja :) 2

[/quote]

Niin kun tuosta olisi voinut saada sellaisen käsityksen että sinä leveilit vähän ikään kuin sillä, että olet saanut lapset noin nuorena ja sitten mulle rupesit vielä koreilemaan että oho, saitkin vielä vanhempana vasta esikoisesi. Vasta 30-vuotiaana. Riippuu ihan ihmisestä miten sen asian ottaa. Mutta kuten sanoin, pahoittelin jo, että minä ymmärsin väärin asian. Saatan joskus hieman olla negatiivinen/tosikko tyyppi.

Vierailija
22/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea ap asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko oikeasti että olette suurperhe?

Itselläni on 9 lasta enkä oikeastaan ajatellut meidän olevan suuurperhe ennen kuin alkoi tulla vävyjä, miniöitä, lapsenlapsia jne.

Vierailija
24/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:43"]

Missä päin Suomea ap asut?

[/quote]

Asumme keski-suomessa.

Vierailija
25/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:42"]

[/quote]

"jo". No en mielestäni ole mitenkään kamalan vanha nyt kuitenkaan ollut jos 30-vuotiaana se esikoinen syntynyt. :) ihan normaalin ikäinen minusta.

[/quote]

jo = vanha??!! En minä sinua vanhaksi haukkunut :) Ollaan jo (ei vanhoja) sen ikäisiä, ettei pitäisi vääntää sanoja :) 2

[/quote]

Niin kun tuosta olisi voinut saada sellaisen käsityksen että sinä leveilit vähän ikään kuin sillä, että olet saanut lapset noin nuorena ja sitten mulle rupesit vielä koreilemaan että oho, saitkin vielä vanhempana vasta esikoisesi. Vasta 30-vuotiaana. Riippuu ihan ihmisestä miten sen asian ottaa. Mutta kuten sanoin, pahoittelin jo, että minä ymmärsin väärin asian. Saatan joskus hieman olla negatiivinen/tosikko tyyppi.

[/quote]

Hankala av ja ihana ap :) 2

Vierailija
26/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:44"]

Itselläni on 9 lasta enkä oikeastaan ajatellut meidän olevan suuurperhe ennen kuin alkoi tulla vävyjä, miniöitä, lapsenlapsia jne.

[/quote]

No varmasti jonkun kaavan mukaan olemme. Kun olemme 7 henkinen perhe. Äiti, isä ja 5 lasta. Jos ajatellaan niin että pieni perhe on sellainen johon kuuluu äiti, isä, yksi lapsi. Perus setti olisi sitten se äiti, isä, 2-3 lasta ja jos on 4 tai yli lapsia niin eikös ne sillon ole vähän sitten niitä suurperheitä?

Vierailija
27/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää on niin totta! Minulla myös 5 lasta ja kyllä pitää pöydällä olla pituutta jotta mahtuu lasten kumppanit ja lastenlapset mukaan. En edes pysty kuvittelemaan teidän tilannetta.

Vierailija
28/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hankala av ja ihana ap :) 2

[/quote]

Haha kiitoksia :)

Vierailija
29/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:48"]

[/quote]

Tää on niin totta! Minulla myös 5 lasta ja kyllä pitää pöydällä olla pituutta jotta mahtuu lasten kumppanit ja lastenlapset mukaan. En edes pysty kuvittelemaan teidän tilannetta.

[/quote]

No meillä nyt ei onneksi vielä tälläistä tilannetta ole. Kun esikoinen on 18 ja kyllä on siinä seurustelu iässä, mutta tuskin vakavampaa vielä tulossa pitkään aikaan ja sitä seuraava tuo poika on nyt 13 ja onhan hälläkin niitä seurustelu juttuja ollu, mutta hänen ikäisellään vielä vähemmän vakavia juttuja. :D

Vierailija
30/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ruokamenot teillä on?

Entäs joulu? Hankitteko paljon lahjoja ja paljonko on joulun budjettinne?

MIllaisessa työssä olette?

Minkä kokoinen talo?

Vierailija
31/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokapöytä ongelma ratkaistiin sillä, että rakennettiin 30m2 lisäosa.

Mittaamaan en jaksa lähteä mutta nyt on iso pöytä. Jouluna meitä on, me vanhemmat, 5 lasta, 4 avo/aviopuolisoa ja 4 lastenlasta. Vielä on 5 paikkaa vapaana, saas nähdä mitä keksitään kun pöytä jää pieneksi.

Vierailija
32/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 5 lasta ei ole mikään suurperhe. Meillä on 7, eikä tunnu vieläkään mitenkään "suurelta". 

Omat lapset saatu:

20v 

22v

24v

26v

28v

30v

32v

Olen nyt 32-vuotias. Ei olla lestadiolaisia. Olen jopa opiskellut tässä ohella itselleni amk-tutkinnon. Nuorena jaksoi valvoa, nyt ei enää samalla tavalla. Nykyään tosin vanhemmista lapsista on jo hirveästi hyötyä, pienet rakastavat isosiskojaan ja -veljiään ja isommat jaksavat leikittää ja hauskuuttaa pieniä. Ensimmäisten kolmen kanssa talo oli ihan räjähtänyt koko ajan, nyt on koko ajan siistiä. 

Ihan tavallista perhe-elämää vietetään. 

Vierailija
33/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:53"]

Millaiset ruokamenot teillä on?

Entäs joulu? Hankitteko paljon lahjoja ja paljonko on joulun budjettinne?

MIllaisessa työssä olette?

Minkä kokoinen talo?

[/quote]

No ruokaanhan menee aina ihan mukavasti rahaa, kun on seitsemän suuta ruokittavana. Yritetään kuitenkin aina tehdä mahdollisimman järkevästi ruokaostokset, jotta ei mene rahaa hukkaan, eikä muutakaan.. mitään tiettyä summaa en osaa sanoa. Vähän se riippuu aina päivästä.

Joulu ollaan tehty nyt niin että minä ostan miehelle jotain kivaa mitä hän toivoo ja hän sitten puolestaan mulle. Vanhin lapsi alkaa myös olla jo sen ikäinen että kun on sitä omaa rahaakin niin hän myös ostaa meille vanhemmille kuulemma jotkut lahjat ja sitten salaa haluaa muistaa myös nuorempaa veljeänsä (tätä 13-vuotiasta) kun he ovat hirmu läheisiä keskenään ja pientä siskoaan, mutta pelkään sen aiheuttavan eripuraa meidän kahdessa muussa lapsessa jotka ei siskolta sitä lahjaa saa... Mutta minä ymmärrän sen että sisko ei tee sitä tahallaan, vaan rakastaa heitä myös hirmuisesti, mutta pelkään että nämä 10 ja 8-vuotiaat eivät taas sitten sitä ymmärrä, joten minä ja isänsä joudutaan ostamaan vähän extraa heille. Mutta periaate on se, että isomman kohdalla säästetään. Hänellä kun on omaa rahaa jo, niin hän pystyy itselleen ostamaan kyllä sitten aina muuta kivaa kun haluaa ja kun hän on yli täysi-ikäinen eli 18-vuotias ja nuori aikuinen niin hän saa sillon meiltä sen yhden toivomansa lahjan. Muut lapset saa 2 lahjaa meiltä vanhemmilta + pari poikaa ne pienet extrat vielä meiltä kun he eivät saaneet siskoltaan nyt mitään.

Minä olen tarjoilija ja mies ajaa rekkaa.

No talossa meillä on taas sillä tavalla että meillä vanhemmilla on oma huone, mut sit on kaks makuuhuonetta. Vanhimmalla tyttärellä oli oma huone, 3 poikaa nukkuu samassa ja nuorimmainen on nukkunut meidän kanssa. Sisko kun lähti 16-vuotiaana, niin hän lahjotti 11-vuotiaalle veljelleen oman huoneen joten hän pääsi kolmen veljen lukaalista sillon pois. Nuorimmainen on sitten jakanut 3-vuotiaasta lähtien huoneen kahden muun veljensä kanssa. Että tilasta tekee vähän tiukkaa.

Vierailija
34/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 13:05"]

Mulle 5 lasta ei ole mikään suurperhe. Meillä on 7, eikä tunnu vieläkään mitenkään "suurelta". 

Omat lapset saatu:

20v 

22v

24v

26v

28v

30v

32v

Olen nyt 32-vuotias. Ei olla lestadiolaisia. Olen jopa opiskellut tässä ohella itselleni amk-tutkinnon. Nuorena jaksoi valvoa, nyt ei enää samalla tavalla. Nykyään tosin vanhemmista lapsista on jo hirveästi hyötyä, pienet rakastavat isosiskojaan ja -veljiään ja isommat jaksavat leikittää ja hauskuuttaa pieniä. Ensimmäisten kolmen kanssa talo oli ihan räjähtänyt koko ajan, nyt on koko ajan siistiä. 

Ihan tavallista perhe-elämää vietetään. 

[/quote]

Mukava kuulla! :) niin meilläkin, siis ihan tavallista perhe-elämää vietetään.

Vierailija
35/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:20"]

Millainen auto teillä on tai oli silloin kun lapset oli pieniä?

Meillä on nyt neljä lasta ja tekis mieli viidettä, mutta ihmettelen että miten autoon (seitsemän paikkainen) saa taaperoistuimen lisäksi vauvan turvakaukalon telakoineen, siten että isommatkin lapset pääsee ja mahtuu kyytiin.

[/quote]

Meillä on Renault Grand Scenic. Takimmaiset penkit tosin on ärsyttävän ahtaita mutta lapsia ei haittaa, ne tykkää matkustaa ihan perällä. On tilava, luotettava, uudehko, vähäkulutuksinen perheauto.

ei ap

Vierailija
36/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v - 2005

19v - 2006

21v - 2007

26v - 2012

27v - 2013

Vierailija
38/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap oli siis tämä joka linkkasi nämä kuvat perheen autoista.

Vierailija
39/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.thecanadiangroup.com/eastprinceauctioneers/images/2002FordFocusWagon.jpg

Tyttärellä tällä hetkellä sitten tälläinen. :)

t. ap

Vierailija
40/40 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä äippä x7 ja odotan 8 lasta. Asumme etelä-suomessa. Olemme yrittäjiä ja lapset kotona hoidettu 5vuotiaaksi asti. Lapset syntyneet vuosina 2000,2002,2004,2007,2009,2011 ja 2012. Iltatähti syntyy 3/2014.Ikää nyt 40v. Hyvin on  jaksettu, lapset hyviä nukkumaan ja  terveitä . Iso omakotitalo ja autona Mersun pikkubussi. Maailman paras mies ja kaikkien lasten isä siis sama . Monesti jos kerron lasten lkm kysytään heti onko sama isä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi