Pettymykset lapsuuden synttäreillä?
Miten olet pettynyt omilla tai muiden synttäreillä lapsuudessasi?
Aloitan.
-80 alussa oli kuulemma köyhää ja lapset eivät olleet missään arvossa.
Minulle ei koskaan, ei koskaan järjestetty muuta kuin sukulaissynttärit, koska kaverisynttärit olisivat olleet pelkkää turhaa rahankulua.
Omilla synttäreilläni juotiin ylilantrattua Mehukattia ja syötiin kummitädiltä lahjaksi saatua kuivakakkua ja mamman leipomia pullia. Aikuisille tarjotiin kahvia.
Mutta, serkkujeni syntymäpäivillä taas lapsille tarjottiin sipsi- ja popcornlautanen, karamelliä ja ihan oikeaa kermakakkua. Jälkiruuaksi oli vielä vaniljajäätelöä johon sai päälle itse laittaa säilykehedelmäsalaattia.
Kertokaa kokemuksianne, tiedän että en ole yksin.
Kommentit (10)
Tais kummitäti käydä ja se oli siinä sitten. :D
Vierailija kirjoitti:
Anna jo anteeksi se lapsuutesi
En koskaan, kuolkoon vanhempani helevetin kiirastulessa maailmankaikkeuden loppuun asti.
Kenellä on ollut ns. kivat lapsuuden syntymäpäiväjuhlat?
Olen 50-luvulla syntynyt ja minulle ei koskaan, ei koskaan järjestetty synttäreitä, tokko edes onniteltiin
syntymäpäivänä. Nyyh.
No muutama naapurin lapsi oli aina synttäreillä. En muista tarjoiluja tarkalleen.
Omani ovat keväällä joten muistan että yleensä leikittiin kai pihaleikkejä lapset keskenään.
Perheen kesken taidettiin tehdä synttärisankarin lemppariruokaa ja järkkäriä.
Sen kerran, kun minulle kaverisynttärit järjestettiin, kukaan ei tullut synttäreilleni. Veljeni kaveri tuli muuten vain käymään meillä sinä päivänä, joten tarjosimme niitä synttäriherkkuja sitten hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on ollut ns. kivat lapsuuden syntymäpäiväjuhlat?
Tämä. Pitäisikö tehdä uusi aloitus?
En ole ollut koskaan ns. juhlijatyyppiä, tai siis itse juhlien keskipisteenä, en edes lapsena. Koin lähinnä helpotuksena, kun äiti kysyi 8-vuotissynttäreiden jälkeen, että haluanko enää ensi vuonna synttäreitä ja sanoin ei. Luulen, ettei äitikään erityisesti nauttinut niiden juhlien järjestämisestä, mutta luuli, että ne ovat minulle tärkeitä, niin siihen asti järjesti. Ja minä luulin, että synttärien järjestäminen on joku pakollinen juttu kun kaikki niitä piti.
Anna jo anteeksi se lapsuutesi