Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokia laittaisit, jos olisi rahasta todella tiukkaa?

Vierailija
13.11.2013 |

Jotain muuta kuin puuroa.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ruoka on paljon riittoisampaa kuin hyvä ruoka.

Vierailija
22/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja (paketti taitaa maksaa alle euron?) ja riisiä, jos haluaa extraa niin kermaviili kastike (49 senttiä maksaa rainbow kermaviili). Keittoja, paljon perunaa ja juureksia (porkkanaa, lanttua) ja vaikka makkaraa tai sikanautaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luista ja kalanperkeistä liemiä ja niistä keittoja ja kastikkeita. Monen mainitsemat kaalilaatikko, hernekeitto ja linssipadat on herkkua muutenkin. Pataruokia sitkeämmistä ja halvimmista ruhonosista, soijarouhetta jauhelihan jatkeeksi. Perunankuoret tulisi käytettyä ravinnoksi ja marjat ja sienet kerättyä ja säilöttyä sekä kaikki mahdolliset luonnon antimet.

Huonoa olisi että luomumunat joutuisi vaihtamaan häkkikananmuniin ja ostamaan ties minkämaalaista lihaa mitä halvimmalla saisi.

Vierailija
24/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonia tai jotain keittoja. Keittoihin ei tarvii edes lisukkeita. Ja itse leipomaan.

Vierailija
25/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvimmat ruhonosat käyttöön luineen ja muine herkkuineen. Ensin vaikka porsaan lapaa uuniin juurespedille, haudutetaan niin monta tuntia, että liha irtoaa hiutaleina kun lusikalla painaa. Kun herkkupalat on syöty pottujen ja juuresten kanssa parempii suihin, on jäljellä vielä luu ja herkullinen liemi. Seuraavana päivänä keitellään hernesoppa, johon laitetaan tietysti se edellisen päivän luu ja osa liemestä (ja lihaa jos on vielä jäljellä), toinen osa lientä säilötään seuraavia keitoksia varten.

Kuvailin juuri viiden hengen perheen kahden-kolmen päivän pääaterian. Hintaa muutama hassu euro.

Vierailija
26/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkoa (tai ihan vana kaalipaistosta), munakkaita, uunijuureksia, keitettyjä juureksia, jauhelihakeittoa, broilerikeittoa, makaronilaatikkoa, kiusauksia tai muita vastaavia.

Aamupalaksi kananmunia keitettynä tai paistettuna, maustamatonta jogurttia ja siihen marjoja omasta pakastimesta. Leipää itse leipoen, päälle juustoa ja ehkä edullisia leikkeleitä. Kurkku ja tomaatti on vielä aika edullista.

Näin meillä syödään aina.

Vierailija
27/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risottoa. Peruna-porkkanakeittoa.

Vierailija
28/58 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillaisia pata ja laatikkoruokia.Ja tietysti keittoja.Häränhännistä kuten joku mainitsikin saa tosi hyvää pataa.Lisää joukkoon vielä kikherneitä tai papuja ja tietysti muutama peruna,tomaattisosetta ja mausteita maun mukaan.Hauduta pitkään.

Vierailija
29/58 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/58 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa ja siihen pilkottuna lenkkimakkaraa. opiskelijana, en lapsilleni tarjoaisi.

Makaronia ja keitettyjä/paistettuja munia. Tai nöttköttiä.

Porkkanakeittoa tai keitettyjä perunoita.

Vierailija
31/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkari on tainnut lukea tätä palstaa ;).

Vierailija
32/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja kotimaisista juureksista, kaalista, herneistä, linsseistä ja pavuista. Patoja ja kastikkeita samoista aineksista. Isoja satseja laatikkoruokia pakastimeen. Maustaisin hyvin yrteillä, valkosipulilla, sitruksilla (jos rahat riittäisivät vaikka sitruunoihin tai tarjousappelsiineihin).

Euroshopperin tomaattimurska ei paljoa maksa. Juureksia voi saada alle euron kilo, samoin kaalia. Kuivatut herneet, pavut ja linssit on todella halpoja eivätkä vaadi juuri mitään vaivaa kun likoavat ja kiehuvat itsekseen. Pusseissa selkeät ohjeet. Siitä sitten vaan ruokaan tai sopivina annospusseina pakastimeen. 

Vierailija
33/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakasta

pannukakkua

Lettuja

Makaronilaatikkoa

Uuniruokia: perunaa, juureksia, kalaa/lihaa

Keittoja, myös hernekeittoa

pizzaa ja piirakkaa jämistä

erilaisia jämäruokia ml köyhät ritarit

Vierailija
34/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamaton jogurtti on todella kallista. 2,5 euroa maksaa halvimmillaankin se litran törppö kun maustettu jogurtti (johon voi kans lisätä niitä omia marjoja sekaan) maksaa euron litra.

Vierailija
35/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpylöitä ja kasvissosekeittoa. Aivan pirun hyvää eikä maksa juuri mitään.

Vierailija
36/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin täyteen kaikkea ilmaista ja tarjouslihaa ja kalaa. Itse tehdyt leivät ja leivonnaiset. Sitten vaan tekemään vaikka mitä herkkuja, vaihtelevasti kasvis, kala, soppa, liha, puuropäiviä.

Vierailija
37/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 16:10"]

Maustamaton jogurtti on todella kallista. 2,5 euroa maksaa halvimmillaankin se litran törppö kun maustettu jogurtti (johon voi kans lisätä niitä omia marjoja sekaan) maksaa euron litra.

[/quote]

Katoppa niitä tuoteselosteita... Rasvattomasta jugurtista tuskin saa hirveenä energiaa... kun rahat on tiukalla, niitä kaloraitakin kannattaa varmaan tuijotella :D

Vierailija
38/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tällä viikolla oltu sairaana, joten siksi ei oo jaksanu panostaa terveelliseen ruokaan. Mutta halvalla mun mielestä pääsee kun itse valmistaa alusta asti kaiken ja muistaa käyttää kaikki jämät hyödyksi. Ei siis heitä mitään roskiin ja pyrkii ostamaan tuotteita muualtakin kuin perus-marketista. Tällä viikolla ollaan syöty ke-iltana tehty makkara-makaronipata (siitä riitti to-aamuksikin), to iltana keitetty jauhelihakeitto, pe-aamuna makkara-makaronipadan jämät pannulla paistettuna, pe-iltana jauhelihakeiton jämät. Lauantaina lounaaksi syötiin kylmäsavulohipastaa (kylmäsavulohet oli saatu lahjaksi, se nyt ei muuten ois halpaa) ja illalla lämpimiä leipiä (leivät haettu leipomosta ja päällä kaikenlaisia jämiä jääkaapista/pakastimesta, esim. kinkkua, aurinkokuivattua tomaattia, ananasta, tonnikalaa, fetajuustoa, juustonkannikat raastettuna). Tänään syötiin kympin kilohinnalla ostettua poronlihaa (ostettu suoraan poromieheltä), perunamuussia ja uunijuureksia. Tässä muutamia mun hyväksi kokemia vinkkejä.

Vierailija
39/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, toki olen katsonut. Nyt puhuttiinkin hinnasta eikä terveellisyydestä. Toki oon samaa mieltä, että on paljon järkevämpää syödä maustamatonta jogurttia, mutta halvaksi sitä ei mun mielestä voi sanoa.

Vierailija
40/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yhtä monipuolista, kuin nytkin. Yhtä paljon, kuin nyt, eli sitä yhtä ruokaa voi syödä 2-3 päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme