Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun lapset ovat aina minun perässäni/kimpussani

Vierailija
13.11.2013 |

Lapset 3v. ja 7v.

Lapset ovat aina minun perässäni ja kimpussani. Jos tulee hätä, kenet huudetaan paikalle. No äiti. Jos tulee riitaa niin taas huudetaan äitiä paikalle kurkku suorana. Minä en saa rauhassa käydä edes suihkussa tai vessassa kun heti on jotain asiaa ja sitten hakataan ovea kunnes suostun avaamaan sen. Sama asia olisi voitu kertoa isällekin, joka sitten olisi auttanut. Mutta ei.

Esimerkkinä tältä päivältä. Minä olin keittiössä ja lapsi istui isänsä vieressä sohvalla kunnes onnistui pureksimaan kynttään niin että tuli verta. Ja taas tultiin äidille sanomaan että anna laastari. Siitäkin huolimatta, että isä istui vieressä.

En oikein tiedä, miten selittäisin tämän mutta tuntuu ihan siltä, että isä olisi ilmaa lapsille ja he näkevät ja kuulevat vain minut. Lasten isä osallistuu lasten kasvatukseen yhtä paljon kuin minäkin ja on aina ollut paljon läsnä. Eli vastuu lapsista ei ole ollut vain minulla.

Mieskin on huomannut että ärsyynnyn nykyään joka ainoa kerta kun kuulen sanan "äiti" jommankumman lapsen suusta ja pyrkii siihen, että hän hoitaa tilanteen (useimmiten ei toimi koska lapsi/lapset haluavat juuri äidin).

Joo, tiedän. Onpahan taas valituksen aiheet mutta kiitos että sain purkautua noista kahdesta takiaisesta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme