Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en pidä ihmisistä, jotka pukeutuu

Vierailija
19.09.2013 |

Marimekon raitapaitoihin. Aikuisista siis. Olen tehnyt tämän havainnon vuosikausien kuluessa. Jollain tapaa vaan aikuinen nainen, joka pukee Marimekon raitapaidan on niin kaukana minusta..Yleensä tähän pukeutumistyyliin liittyy myös likaiset hiukset (maantienväriset), silmälasit, meikittömyys sekä yleinen huolittelemattomuus. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän vika on silmälaseissa tai meikittömyydessä?

Itse en meikkaa kovin usein ja on lasit, tukka en myöskään värjää enää. Silti olen nätti ja muotietoinen nainen. Tyylikäs voi olla meikittömänä ja silmälasien kanssa!

Vierailija
2/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tähän sitten sanoisi. Ongelmansa kullakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä pidät?

Vierailija
4/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 22:25"]

Mitäs tähän sitten sanoisi. Ongelmansa kullakin?

[/quote]

Ei ongelmia. Tämä nyt vaan tuli mieleeni =) Ap

Vierailija
5/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 72-vuotias äitini on käyttänyt Marimekon vaatteita aina, myös raitapaitoja, ja sen siistimpää ihmistä en tunne.

Eli moneen junaan on raitapaidankin käyttäjiä.

Vierailija
6/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiksne kuitenkin oo aika kalliita? Mun käsitys on se, ettei täysin ulkonäöstään piittaamaton ihminen törsää mihkään Marimekkoon. Kauheimmat naisilmestykset, jotka olen kohdannut, ovat pukeutuneet johonkin Karjala- tai Lapin kulta t-paitaan. Siis johkin miehensä ilmaseks jostain saamaansa rättiin, joka on miehen lihomisen myötä käynyt itselle "sopivaks". 

Voihan nää raitapaidat tietty olla jotain oman äidin perintöä. 

Mut mä käytän joskus pallopaitaa. No lähinnä himassa kyllä. :)

Vierailija
7/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä Marimekon mistään tuotteista lukuunottamatta yksivärisiä kangaslaukkuja, sellaista en kuitenkaan omista. Mutta mulla on silmälasit enkä ole kovin huoliteltu. En halua piilolinssejä, hukkaisin kuitenkin ja ilman laseja en näe. Toisaalta kun tartten vain lähilasit, niin piilarit on siinäkin mielessä vaivalloiset. 

Vierailija
8/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lista ap, mä lisäisin tuohon vielä että uskovaisuus ja/tai työ seurakunnassa.

Vierailija
9/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän esim. päiväkotiin pitäisi pukeutua? Mielestäni on hyvä, jos hoitajat ja opet eivät hirveästi meikkiä käytä. Monissa on kuitenkin hajusteita, mitkä eivät ole kaikille lapsille hyväksi.

Puuvillapaidat on helppo pestä ja niissä on varmasi mukavampi liikkua, pukea lapsia, nukuttaa, vaihtaa vaippaa jne kuin jakkupuvussa tai paitapuserossa.

Puuvillan voi pestä korkeilla lämpötiloilla, joten pöpötkin lähtevät varmasti pois.

Puuvilla onm yös hengittävä materiaali, mikä tuollaisessa työssä on hyvä asia.

Vierailija
10/10 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 23:13"]

Mitenköhän esim. päiväkotiin pitäisi pukeutua? Mielestäni on hyvä, jos hoitajat ja opet eivät hirveästi meikkiä käytä. Monissa on kuitenkin hajusteita, mitkä eivät ole kaikille lapsille hyväksi.

Puuvillapaidat on helppo pestä ja niissä on varmasi mukavampi liikkua, pukea lapsia, nukuttaa, vaihtaa vaippaa jne kuin jakkupuvussa tai paitapuserossa.

Puuvillan voi pestä korkeilla lämpötiloilla, joten pöpötkin lähtevät varmasti pois.

Puuvilla onm yös hengittävä materiaali, mikä tuollaisessa työssä on hyvä asia.

[/quote]

Marimekon raitapaidat sopivat juurikin johonkin päiväkotityöhön. Suurin osa niiden käyttäjistä ei kuitenkaan taida olla päiväkodissa töissä. Ne on vähän semmonen vaatekappale, jolla kuvitellaan olevan jonkinlainen itseisarvo (kuten kaikilla Marimekon vaatteilla). Että ei tarvitse välittää miltä vaate näyttää päällä, kun se on Marimekkoa ja kaikki tietää että on tyyristä ja virallisesti tunnustettu hienoksi merkkivaatteeksi. Raitapaidat on kuitenkin ihan kammottavia vaatekappaleita. Niissä on pieni o-kaula-aukko, vaakaraidoitus ja ne loppuu lantion leveimpään kohtaan. Ei paljon epäpukevampaa vaatekappaletta ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi