Tabletissa ei toimi netti
Ongelmana on siis Android 4,2, 3G tabletin netin toimittomuus.
Haimme kyseisen tabletin tänään Honkkarista eikä ohjekirjassa lue kuinka netin saa toimimaan, olen käynyt useita nettivisuja jo lävitse, mutten saa niistä huolimatta nettiä tableen vieläkään toimimaan.
Tabletissa ei ole itse sim-kortti paikkaa vaan mokkula-paikka. Mokkulaan olen laittanut saunalahden prepaid-kortin mutta liittäessäni mokkulan itse tablettiin, ei netti siltikään toimi. Vihreä valo vilkkuu mokkulassa, muttei se pyydä tapansa mukaan 4-kirjaimista pin-koodia tai ilmoita mitään merkkejä/ ikkunoita itsestään.
Toisena ongelmana on myös se, etten saa WI-FI verkkoakaan toimintaan. Wifi- verkkoja kyllä löytyy, mutta yrittäessäni saada langatonta verkkoa läppäristämme tablettiin, pyytää se jonkinlaista vähintään 8-kirjaimista salasanaa, enkä tiedä mitä siihen täytyisi laittaa?
Läppärimme mokkula on sama jota yritän tablettiin laittaa, läppärissä toimii moitteettomasti.
Auttakaa hyvät ihmiset, olen jo tunteja tämän asian kanssa taistellut.
- Shamrock
Kommentit (12)
Luulisi että teillä on suojattu verkko, etkö todellakaan tiedä sen salasanaa?
Vaikka tabletissa olisi USB-portti, se ei tarkoita, että laitteen käyttöjärjestelmä tukisi kaikkia USB-laitteita siinä missä esim. Windows-käyttöjärjestelmä. Esimerkiksi joissain tableteissa käytettävä Windows RT:kään ei tue mokkulaa, vaikka muuta voisi kuvitella.
Wlan-verkon salasanaksi pitää, ylläri, laittaa teidän wlan-verkon salasana. :)
Toivottavasti aloittaja saa vastauksen. Tietääkö joku mitä tabletteja voi käyttää mokkulan kautta?
Windows 8- ja 8 Pro -tableteissa toimii mokkulat. RT:ssä ei.
Sinun pitää asentaa mokkulaa varten tablettiin sopiva ajuri. Jos taas Wifiä haluaa käyttää, Wifin salasana määritellään halutunlaiseksi tabletin Wifi-asetuksista
Niin kuin joku jo sanoikin niin ostamasi tabletti ei ilmeisesti tue mokkulaa.
Ja ilmeisestikään et tiedä kenen wlan-verkkoon yrität kytkeytyä kun et salasanaa tiedä! onko teillä omaa wlan-verkkoa?
Ilmeisesti teillä on läppäri, laittakaa se mokkula siihen ja muodostakaa läppärillä wlan verkko ja tähän verkkoon kytkeydytte tabletilla.
Minäkin ostin Honkkarista Anroid 4.1 tabletin eikä siinä Saunalahden nettitikku toimi. Löysin sattumoisin kirpparilta Huawei Mobile Connect Model E270 ja nyt netti toimii WiFi:llä. Sim-kortti vain Huawei Mobile Connectin sisälle. Saattaa olla uudempiakin laiteita. Mutta en noista enemää tiedä. Sattumaa oli tämä kirpparin löytö. Nörtin mukaan nettitikku ei voi toimia suoraan näissä Android laitteissa jossa sim.kortin paikkaa ei ole. Toivottavasti on apua.
Minäkin ostin tuon laitteen leluksi. Uskon että mokkula toimii siinä, jossain siellä asetuksissa oli jopa lista tikuista jotka toimivat. Ja tuohan on perus Android 4.2.2 joten mitä sen kerneliin on laitettu niin toimii kunhan saa kiinni USB liitäntään.
Yllättävän kelvollinen laite.
Ota selvää, mikä on teidän wlan verkon salasana.. Tai jaa puhelimesta netti.
Onko tabletin asetuksissa dataverkkotila tms. ?