Sopiva paino 166cm naiselle?
Normaalipainoon mahtuu paljon, mutta mikä teistä olisi sellainen "ihannepaino" ? Jos olette samaa pituusluokkaa, niin mikä paino sopii itsellenne parhaiten?
Kommentit (66)
Normaalipainon skaala on valtava. Itse oon 170 pitkä ja normaalipainon alue mulle on 53,5-72 kiloa. Mun paino pyörii nyt treenattuna 57-58 kilossa ja tässä painossa myös viihdyn. Olen laihimmillani painanut 51 kiloa mutta silloin en vielä treenannut, olin vain laiha. Ja isoimmillani 75 kiloa esikoisen synnytyksen jälkeen, silloin olin tosi iso ja olo oli tosi tukala. Kokemusta siis on kaikenlaisesta ja nyt on hyvä. Yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48-50 kg.
166cm naiselle 48kg on jo merkittävä alipaino, BMI on silloin 17,6. 50kg lievä alipaino. Enpä suosittelisi.
Mitä tarkoittaa BMI?
Body Mass Index https://www.laskurini.fi .
Nimenomaan, tuo on vanha kaava. Nykyään suositaan ja suositellaan tavoittelemaan tervettä, lihaksikasta vartaloa. Jos ei ole lihaksia, mikä pitää rangan koossa ja painon hallinnassa? Ei mikään. Ovatko laihelliinit ns laihoja läskejä? .parempi kaava olisi esim. pituus miinus 100.
En ole samaa pituusluokkaa vaan lyhyysluokkaa 159 Cm. :D painan 60-61 kg, nostan painoja ja lenkkeilen. Ei ole ylimääräistä missään kuin se pakollinen rasvan määrä mikä tarvitaan estrogeenin tuotantoon. Eli vyötärö löytyy ja lihaksia, näennäistä painosta huolimatta. Näytän terveemmältä kuin painaessani 56 kg ja veriarvot ovat parantuneet. Eli vastaus: se paino/olotila on hyvä, missä pysyt terveenä, jaksat liikkua etkä kärsi kohoavasta verenpaineesta ja esidiabeteksesta. Siihen ei muuten tarvita ylipainoa. Pelkkä kookasvyötärönympärystä riittää. Naisilla vyötärön ympärys oltava mielellään alle 80 cm. Eli mittaa vyötärönympärys, se kertoo enemmän kuin vaakalukema. Hyvää kevättä
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, tuo on vanha kaava. Nykyään suositaan ja suositellaan tavoittelemaan tervettä, lihaksikasta vartaloa. Jos ei ole lihaksia, mikä pitää rangan koossa ja painon hallinnassa? Ei mikään. Ovatko laihelliinit ns laihoja läskejä? .parempi kaava olisi esim. pituus miinus 100.
Tämän piti siis olla vastaus yhden osallistujan kirjoittamaan laskukaavaan pituus miinus 110. Mikä on aikuiselle ihan liian vähäinen paino.
Mä olen 70-kiloinen ja tuntuu siltä, että en laihdu kiloissa vaan tulee vain lihasta.