Sopiva paino 166cm naiselle?
Normaalipainoon mahtuu paljon, mutta mikä teistä olisi sellainen "ihannepaino" ? Jos olette samaa pituusluokkaa, niin mikä paino sopii itsellenne parhaiten?
Kommentit (66)
Olen 168 cm ja kaikkein paras paino mulle on kokemuksen mukaan 58 kg. Mutta riippuu rakenteesta mikä paino sopii kullekin. Itse olen pieniluinen.
Oon 167cm ja mulle sopivin paino, jossa on mukava olo, on 70-75kg. Eli kevyesti pulskan puolella. Tuossa haarukassa paino pyörii menkkakiertoa seuraten.
Pituus miinus 110. Tämä laskukaava oli esillä jo ennen lihavuusepidemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
48-50 kg.
166cm naiselle 48kg on jo merkittävä alipaino, BMI on silloin 17,6. 50kg lievä alipaino. Enpä suosittelisi.
Mitä tarkoittaa BMI?
Vierailija kirjoitti:
59-62 kg. Itse olen juuri tuon 166 senttiä pituudeltani. Nyt viimeisillään raskaana, joten kohta ihannepainoa tavoittelemassa jälleen.
Yli 60 kg on liikaa, 55 kg on hyvä
Minulla ainoa siedettävä paino 165 cm pituudella oli 45 kg ja silti tällä palstalla jotkut sanoivat että näytän siltä että olen raskaana sillä olen aina ollut isomahainen. Nyt olenkin sitten 85 kilonen mätäri ja voin vaan kuvitella mitä palstalaiset sanoisivat nykyisestä kropastani jos laittaisin kuvan.
Itse olen 170 cm ja minulle hyvä paino on 56 kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille sopiva paino on pituudesta vähennetään 110 ja miehille sopiva paino on kun pituudesta vähennetään 100. Ja nyt on kyse keskiverto ihmisistä.
Aika hoikka sais silloin kyllä olla.
Ylipaino ei ole ihmisille kovinkaan terveellistä.
Ylipainon raja 166 cm pitkälle ihmiselle on 69 kiloa. Eli kaavasi pitäisi mennä pituus miinus 97 tai vähemmän.
Eikä ole. Nainen on auttamatta lihava jo noissa mitoissa. Tuon pituiselle miehelle tuo paino on ihan normaali.
BMI koskee ihan yhtä lailla naisia ja miehiä. Henkilökohtaisesti sinä t
Väittäisin että 166cm naiselle sopiva paino on noin 55-60 kiloa ja 166cm miehelle sopiva paino on 65-70 kiloa.
-eri
Itse tuon painoisena olin jo tosi hoikka eikä ollut oikein lihaksia eli mielestäni esim.65 kiloa on paljon terveellisempi paino.
Vierailija kirjoitti:
48-50 kg.
Tämähän on aika hyvä, miksi tässä paljon alapeukkuja, kaveri on tuon pituinen ja painaa 42kg ja on ehkä yhden numeron alipainoinen mutta ei mikään anorektikko tuokaa, että kyllä tuo 48-50g on tuon pituisella juuri sellainen terve ja hoikka.
Painan 52 kg (oon sentin lyhyempi). Ei haittaisi vaikka painaisin muutaman kilon enemmänkin mut näin on itselleni hyvä myös. Lähipiiri vain huomauttelee jatkuvasti että en syö tarpeeksi vaikka syön kyllä oikein hyvin enkä oo ikinä nälässä. N33
Kunhan on alle 50kg niin ei tarvii laittaa vaihtoon.
60-70kg.
Rintava, reitevä ja pyllyvä on mukava puristella.
t: ensiluokan kyrpyri
Vierailija kirjoitti:
Naisille sopiva paino on pituudesta vähennetään 110 ja miehille sopiva paino on kun pituudesta vähennetään 100. Ja nyt on kyse keskiverto ihmisistä.
Tämä! Läskit alapeukuttaa.
Mun paino oli tuon pituus miinus 110 mukainen joskus ja sain silloin kommentteja, että onko mulla joku sairaus, kun olen niin laiha. 😐
Vierailija kirjoitti:
Vaikka 5kg? Siis oikeasti nyt ei ole mitään kaikille sopivaa ihannepainoa.
Oikea paino on silloin kun vyötärönympärys on max 85 senttiä ja BMI enemmän kuin 18,5. Millään muulla ei ole väliä kun on terveydestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Oon 167cm ja mulle sopivin paino, jossa on mukava olo, on 70-75kg. Eli kevyesti pulskan puolella. Tuossa haarukassa paino pyörii menkkakiertoa seuraten.
Lihava
Vierailija kirjoitti:
Olen 168 cm ja kaikkein paras paino mulle on kokemuksen mukaan 58 kg. Mutta riippuu rakenteesta mikä paino sopii kullekin. Itse olen pieniluinen.
Luiden painossa ei juurikaan eroa. Kyllä ne isommat erot tulee lihasten koosta ja läskin määrästä.
Reference values for the skeleton weight of an adult male (10.5 kg) and adult female (7.8 kg), recommended by International Commission on Radiological
Vierailija kirjoitti:
BMI:n normaalialueelta sellainen paino, jonka pystyy ylläpitämään vaivatta monipuolisella ruoalla ja muutenkin terveellisillä elämäntavoilla.
Tavoitepainot ovat niitä ihmisiä varten, joilta puuttuvat elämästään oikeat tavoitteet.
Luonnollisin paino on se, mistä se ei laske eikä nouse helposti. Kehon paino asettuu omalle alueelleen. Tietenkään luonnollista painoa ei ole helppoa löytää, jos takana on useita laihdutuskuureja ja paino on noussut takaisin ja jopa yli siitä kun laihdutuskuuri on aloitettu. Kuten lääkärit sanovat: älä laihduttele.
Useimpien ylipainoisten ylipainon kertyminen on alkanut normaalipainoisena laihduttelusta. Laihdutellessa menetetään energiaa kuluttavaa lihasmassaa ja sen tilalle tulee vähän energiaa kuluttavaa rasvakudosta. Lihaskudos on tärkeää toimintakyvyn kannalta. Lihaskudos alkaa hävitä ilman laihdutustakin kolmekymppisenä. Puolet kuusikymppisistä naisista Suomessa ei pääse vessan istuimelta ylös ottamatta käsillään tukea jostain. Heillä ovat siis jalka- ja pakaralihakset niin vähissä ja huonossa kunnossa, ettei kertakaikkiaan ole voimia. Se muodostuu ongelmaksi iän lisääntyessä.
Vierailija kirjoitti:
Painan 52 kg (oon sentin lyhyempi). Ei haittaisi vaikka painaisin muutaman kilon enemmänkin mut näin on itselleni hyvä myös. Lähipiiri vain huomauttelee jatkuvasti että en syö tarpeeksi vaikka syön kyllä oikein hyvin enkä oo ikinä nälässä. N33
Ovat vaan kateellisia kun olet hoikka ja nätti 😍
Joku 85-90 kiloa on sopiva paino.