Mies ei pidä laihtumisestani
Olen laihtunut tässä vuoden sisällä 15 kg. Olin lievän ylipainon puolella ja nyt olen normaalipainossa. Voin hyvin ja olen tyytyväinen uuteen peilikuvaani. Mies taas jatkuvasti pitää sitä, että pylly on kuihtunut olemattomaksi, ei ole tissejä, selkä on ihan luinen, posket lommolla jne. Enkä tosiaan ole mikään luinen, vaan ihan normaali/hoikka ja varmasti olisi vielä kiinteytettävää, jos tarkkaan katsoo. Mies sanoi, että ennen olin parempi ja hän tykkäsi muodoista. Olen ihan ymmälläni ja tuntuu pahalta... Luulen, että hän on osittain kateellinen, koska ei ole onnistunut laihduttamisessa, vaikka hänelläkin syytä olisi ja on ylipainoinen.
Kommentit (29)
Mies ilmiselvästi pelkää, että sinusta tulee liian seksikäs ja muutkin miehet alkaa katselemaan.
Vaihtoehtoja: 1. Pelkää että lähdet toisen matkaan ja tiedostaa, että uusi ulkomuoto lisää katseita, kehuja ja tuo itsevarmuutta. Yrittää ns-vähän lytätä ja ehkä jopa toivoo että olisit pullukkaa jottei muut miehet niin katselisi. 2. Kerroit että mieskin yritti laihduttaa ei onnsitunut, sinä onnistuit on kateellinen saavutuksestasi ja piikettelee siksi... oli niin tai näin ikävä tilanne, sano miehelle että olt tyytyväinen juuri noin etkä sinäkään kiusaa häntä ulkomoutonsa perusteella.. mikäli ei opi kun hän heittää onpa luinen perä, heitä takaisin mielummin luinen kun taas läskinen niinkuin sulla.. jospa tajuisi sitten miltä tuntuu turha ilkeily...
Ehkä hän tykkää vain enemmän muodoista. Itse olen hoikka, mutta on tullut vähän lisää, niin tykkää enemmän. Ja olen tyytyväinen. Jutelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei AP ja tsemppiä! Minulla samanlainen kokemus, pudotin 16kg reilussa vuodessa ilman fitness-vouhotuksia tai kaloreiden laskentaa ja mieheltäni alkoi tulla samanlaista tekstiä suusta. Vuoden verran kuuntelin piikittelyä ja vi tt uilua, kunnes kuppi meni kunnolla nurin. Meillä oli kunnon itkuhuutoriita ja sen yhteydessä mies sitten myönsi että pelkää minun lähtevän toisten miesten matkaan eikä osa käsitellä mustasukkaisuutta kun ei ollut koskaan aikaisemmin kokenut oloaan uhatuksi. Juteltiin yön yli ja saatiin asiat selvitettyä. Mies suostui pariterapiaan kanssani mitä on nyt vuosi takana ja suhde voi todella hyvin. Mieskin on tiputtanut muutamia kiloja ja makuuhuoneessa on paljon aktiivisempaa. Yritä siis saada miehestä kaivettua todellinen syy tuolle ivaamiselleen, olen täysin varma että sielläkin syy on huono itsetunto ja menettämisen pelko Joka ilmenee mustasukkaisuutena ja sinun mielialan nujertamisena.
Kiitos. Onneksi teillä on kaikki mennyt loppuviimein hyvin :) voihan se olla, että miehellä on myös jotain mustasukkaisuutta/pelkoja, vaikka ei ole mitään siihen viittaavaa sanonut. Ja juuri tuo, kun ei ole mitään laihdutusvouhotusta ollut missään vaiheessa, vaikka toki olen iloinnut, kun painoa on tippunut ja vaatteet näyttää omaan silmääni kivoilta päälläni.
Olen myös paljon energisempi, kuin aiemmin ja uusien harrastusten myötä olen saanut lisää sisältöä elämääni. Mies on ollut ainakin minun silmiini onnellinen, kun olen löytänyt hyvää oloa vaikka joogasta ja hän on jopa alkukankeuden aikaan tsempannut, että kyllä sinä sinne joogaan nyt menet, kun on meinannut sohva ja tv viedä voiton.
Ongelma hänelle on jotenkin tämä uusi ulkomuotoni ja sitä on pitänyt jotenkin negatiivisesti moittia, vaikka suuttumiseni jälkeen on yrittänyt kääntää sitä huumoriksi ja ei hän kuulemma tarkoita mitään pahaa. Ei hän koskaan ennen laihdutusta moittinut makkaroitani. Ja kyllä myönnän, että itseäkin saattaa vähän harmittaa nuo pienentyneet tissit, mutta harmituksen poistaa se, että olen ylpeä pienemmästä pepusta ja vatsasta! Tarvitsee kyllä ottaa puheeksi tämä oikein tosissaan, että mikä mättää. Enkä minä ole sinänsä kovin herkkä ja osaan kyllä ottaa huumorin huumorina, mutta mielestäni tuo hänen muka huumorinsa ei ole sitä huumoria, johon olen tottunut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies voi myös pelätä, että muut miehet alkavat nyt kiinnostua sinusta.
Tämä on melko varmasti syynä arvosteluun.
Tämähän on aivan selvä juttu, ei ole ensimmäinen kerta kun mies alkaa ulisemaan kun nainen laihduttaa ja on jopa tyytyväinen ulkonäköönsä. Syynä on pelko..pelko siitä että vaihdat parempaan jne. Pahimmillaan mies voi yrittää pakottaa sinua lihomaan takaisin..Jos kundilla on joku läskifetissi(pitää olla niitä muotoja eli makkaroita) heitä se mäkeen koska sinä ansaitset kumppanin joka arvostaa sinua sellaisena kun olet.
Niin, hyvin voi olla että tykkää vaan vähän muodokkaammasta. Meillä on myös niin päin, että mies tykkää enemmän nyt kun minulle on tullut pikkasen täytettä.
Joka tapauksessa tietenkin asiatonta kuittailla tai piikitellä toisen painosta oli mihin suuntaan ja mistä syystä tahansa.
Hei AP ja tsemppiä! Minulla samanlainen kokemus, pudotin 16kg reilussa vuodessa ilman fitness-vouhotuksia tai kaloreiden laskentaa ja mieheltäni alkoi tulla samanlaista tekstiä suusta. Vuoden verran kuuntelin piikittelyä ja vi tt uilua, kunnes kuppi meni kunnolla nurin. Meillä oli kunnon itkuhuutoriita ja sen yhteydessä mies sitten myönsi että pelkää minun lähtevän toisten miesten matkaan eikä osa käsitellä mustasukkaisuutta kun ei ollut koskaan aikaisemmin kokenut oloaan uhatuksi. Juteltiin yön yli ja saatiin asiat selvitettyä. Mies suostui pariterapiaan kanssani mitä on nyt vuosi takana ja suhde voi todella hyvin. Mieskin on tiputtanut muutamia kiloja ja makuuhuoneessa on paljon aktiivisempaa. Yritä siis saada miehestä kaivettua todellinen syy tuolle ivaamiselleen, olen täysin varma että sielläkin syy on huono itsetunto ja menettämisen pelko Joka ilmenee mustasukkaisuutena ja sinun mielialan nujertamisena.