Maksatteko laskut sitä mukaa kun ne tulee etukäteen säästämättä
Siis esim isot laskut kerran vuodessa, kuten kotivakuutus, kiinteistävero, öljylasku. Ja sitten kituutatte sen kuun kun tuli 'yllättäen' iso lasku
Kommentit (58)
Kaikki mitkä voi maksaa koko vuoden osalta maksan (verot, vakuutukset, bussikortit, jne)
Eletään aivan TTT rajalla niin että joku kk saataisi ja joku ei. Eli pienillä tuloilla.
Isommat laskut ylittää kk tulot joten niihin täytyy säästää. Meidän on kuitenkin pidettävä "puskuria" muutenkin joka tapauksessa sillä yllättäviä menoja tulee aina. Eli elämäntyyli on se että säästämme arjessa kaikesta mahdollisesta jotta rahat riittää tasaisesti koko vuoden. Ei varsinaisesti juuri sitä kiinteistöveroa, vakuutusta ja joulua varten. Aina on siis rahat riittänyt eikä nämä isommat laskut, pesukoneen uusimiset ym. ole kaataneet taloutta.
Luen viivakoodin mobiilipankkiin ja laskut mapitan eräpäiväjärjestyksessä, siinä se. Tilillä on rahaa maksaa laskut eräpäivinä. Lisäksi säästän toiselle tilille. Eikö kaikki tee näin, joilla on raha-asiat hallinnassa?
Huom, tienaan noin tonnin kuussa käteen, eli ei tarvitse syytellä poroporvariksi. Ei kyllä ole velkaakaan.
Säännölliset maksut on kaikki automaattisessa maksupalvelussa. Vakuutukset, auto- ja kiinteistövero. sähkö- ja vesilaskut ynnä muut menee tililtä silloin kun menee. Muut maksut naputtelen menemään pankkitililtä niiden eräpäivinä, esimerkiksi nuohouslasku, tienhoitomaksu.
Isompiin kuluihin kuten auton vaihtamiseen tai isompaan remonttiin säästän etukäteen. ei tule koskaan "yllättävän suuria" laskuja kun suunnittelee taloutensa.
Vakuutus ja autoveot on ainoat isommat laskut mitä on, ja ne on jaettu 4 osaan. Maksan kun tulee, ja välillä neljänneslasku vakuutuksistakin kirpaisee. Mutta hyvin pärjätään.
Laskun erääntyessä kuluvan kuun aikana maksan heti. Laskun erääntyessä seuraavalla kuulla maksan aina ensimmäisenä arkipäivänä. Pidän tilillä aina rahaa, ettei pari laskua sitä kaada.
Minulla menee erilliselle laskujenmaksutilille joka kuukausi sama summa. Joten on aina varaa maksaa laskut heti. Tämä myös vähentää stressiä koska ikinä ei mene enempää kuin se sama summa. Laskin kaikki vuoden laskut yhteen ja jyvitin ne 12 kuukaudelle, sitten laskin päälle muutaman kympin puskuria. Siitä muodoistui rahasumma joka menee joka kuukausi.
Minulla on kaikki laskut e-laskuina ja menevät tililtä itsekseen. Sähkölaskussa ja vakuutusmaksussa olen sopinut laskutuksesta kolmen kuukauden välein niin ei tarvitse maksaa koko vuoden summaa kerralla. Pienistä tuloista se olisi vähän liikaa.
Laskut tililtä aina eräpäivänä. En periaatteesta maksa etukäteen ja tilillä sen verran aina rahaa ettei laskujen tulo aiheuta kituuttamista.
Olisi hölmöä kituuttaa, kun isot laskut voi helposti jakaa maksettavaksi osissa. Tosin itselläni mikään lasku ei niin suuri ole, että edes koko vuoden maksut ajaisivat kituutuslinjalle. Sähkölasku suurin, se on vuodessa alle 400€
Maksan laskut heti, kun ne saapuvat. Olen tehnyt niin aina, ja talous on pysynyt tasapainossa. Tili ei koskaan mene tyhjäksi, vaikka kuulun pienituloisiin palkansaajiin.
Mulle tulee kaikki laskut e-laskuna.
Oli jo sopimuksia tehdessä itsestään selvää, että rahaa on eräpäivinä.
Helppo homma, ei tarvitse enää huolehtia, että laskut tulee maksettua.
Tilillä on aina tarpeeksi rahaa, koska käyn töissä, on säännölliset tulot.
Laitan maksuun menemään eräpäivänä.
Laskut menee maksuun eräpäivänä ja mahdollisuuksien mukaan olen halunnut laskutusväliksi kerran vuoteen. Yleensä pärjään kuukausipalkalla kuukauden kulujen kanssa. Joskus voin ottaa säästötililtä lisuketta tai käytän luottokorttia siirtääkseni jonkin kulun seuraavan kuukauden maksettaviin.
Minulle ei tule mitään aloituksessa mainituista laskuista. Mutta noin yleisesti ottaen maksan laskut tietenkin saman tien kun ne saan. En näe mitään lisäarvoa sille että vitkuttelisin asian kanssa, ei ne rahat mitään korkoa kasva niiden muutaman päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tule mitään aloituksessa mainituista laskuista. Mutta noin yleisesti ottaen maksan laskut tietenkin saman tien kun ne saan. En näe mitään lisäarvoa sille että vitkuttelisin asian kanssa, ei ne rahat mitään korkoa kasva niiden muutaman päivän aikana.
Eikö sinulla ole edes kotivakuutusta?
Joo, maksan kerralla mutta en kituuta kun on hyväpalkkainen työ ja hyväpalkkainen mies. Sitä paitsi vakuutusmaksut menevät bonuksista, en maksa niistä rahalla. Kiinteistövero on vähemmän kuin viikonlopun ravintolalasku. Kuka tupauuno muutenkaan lämmittää enää öljyllä?
Laskut tulee pääasiassa eLaskuina, joten ne menevät maksuun eräpäivänä. Jos taas tulee laskuja muita reittejä, ne maksan yleensä saman tien (riippumatta eräpäivästä). Luottokorttilaskuista maksan koko saldon pois, ellen ole oikeasti ostanut jotain isompaa, tarkoituksena lyhentää saldoa kuukausittain. Tätä viimeistä tapahtuu kyllä harvoin, en edes muista milloin viimeksi (en ehkä viimeiseen kymmeneen vuoteen, jos auton osamaksusopimusta ei lasketa).
Eikä meillä kituutteta.
Maksan mutta en kituuta, koska talous on tasapainossa.