Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi olen elänyt vauvojen imettämisajan 90-luvun alussa

Vierailija
13.11.2013 |

enkä nänninatsien syyllistävillä aikakausilla 2000- 2010-luvuilla. Olisin nuorena äitiniä varmaan ahdistunut kaikista vaatimuksista olla täydellinen imetysautomaatti 1-2v, kutoa luomuvillasta pissapöksyt ja pestä pyykitkin pähkinöillä.

Tuntuu, että nykyisin ei saa olla rauhassa äiti pienokaisilleen, kuunnella omia tuntemuksiaan, keskustella oman äitinsä ja mummunsa kanssa. Sain neuvolastakin paljon hyviä ohjeita, nykysin neuvolaa vissiin kuuluu vihata? Naiset syyllistävät toisiaan verissäpäin keskustelupalstoila ja leikkipihoilla ja miehet ovat hiljaa taustalla, kun eivät kuitenkaan osaisi edes vaunuja työntää oikein. Anteeksi, liinaa sitoa oikein. Vaunuja ei kai enää saa käyttää? Tai ehkä sellaisia, joiden kanssa juostaan raskauskilot pois 4 viikossa.

Kriittiset lonkerot ulottuvat vauvan sosepurkkeihin, makuuhuone-elämään, kampauksen malliin, meikin määrään, kasvatusaatteisiin, vaatteisiin, päivähoitoratkaisuihin, KAIKKEEN.

Olen saanut lapsia toisen kierroksen liki nelikymppisenä, kaiken tämän keskelle. Suorituspaineiden kasaantumiselta on suojannut vain ikä ja kokemus.

Mten te tämöän päivän pikkuvauvojen ja vaippaikäisten vanhemmat jaksatte? Uskallatteko olla omaa mieltä kaikessa?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 15:26"]

90-luvulla ei ainakaan ollut tällaista kamalaa lasta stressaavaa julki-show-imetysrumbaa.

[/quote]

Lieköhän tää se sama julki-imetyshullu, joka tehtaili muutama kk sitten jatkuvasti asiaan liittyviä juttuja...

[/quote]

En tiedä imetyshullu(i)sta, mutta olen huomannut että itseäni on alkanut stressata imetys tuon taannoisen Näsinneula-kohun jälkeen. Vaikka olisin kauppakeskuksen käytävällä, kärryt edessä, vauva visusti harson ja huivin alla, mietin silti, onko se jonkun mielestä ällöttävän näköistä. Ruokkimatta en ole jättänyt enkä jätä, mutta kyllähän ne ärhäkät puheenvuorot jälkensä jätti. 

Mieheni on ollut ihmeissään, kun olen alkanut kysellä onko tämä nyt härskin näköistä ja viitsiikö tässä nyt jne. Mutta tarkoitus ei ollut aloittaa imetyskeskustelua alusta, kommenttina vain noihin edellisiin.

-ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla