Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä on nykyään iha eri meno kuin 3,4 tai 5 vuotta sitten

Vierailija
18.09.2020 |

Todella surullista. Mutta tänään on viisivuotinen vuosipäivä siitä kun tulin ensikertaa kirjoittamaan AV:lle. Silloin viisi vuotta sitten ihmiset olivat täällä paljon ystävällisempiä ja eri aiheista kuten elokuvista, tv-sarjoista, kirjoista ja sisustuksesta sai puhua ilman se ns uu ria.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milleniaalit ovat pesiytyneet tänne ja jos olet eri mieltä parikymppisen kaikentietäjän kanssa alkaa boomerin huutaminen.

Ok Karen

Vierailija
62/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin vuonna 2000. Silloin kannustettiin toisia. Ja vielä 10 vuotta sitten oli aivan toista.

Aika kultaa muistot. Valitettavasti silloinkin oli ikävää kirjoittelua paljon ja taistelua oli esimerkiksi tissimaito/korvike, kiinteiden aloituksen ajankohta, sektio/synnytys jutuissa jne.

Nyt muista, silloin oltiin ehdottomia noista asioista.

Yhtä muistoa aika ei kuulla: kun erosin, niin pidin ”päiväkirjaa” täällä ja 99% kaikesta 900 vastauksesta oli positiivisia. Kukaan ei heti syyttänyt minua tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

Miksiköhän tämä Aika kultaa muistot -kirjoitukseni oli poistettu? Tätä tämä nykytoiminta on..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE TV2 Pe 18.09.2020 klo 12.20

Mahtavaa!

Eka jakso telkkarissa alkaa. Ei tarvi pikkuruutua tihrustaa:-D

Vierailija
64/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin vuonna 2000. Silloin kannustettiin toisia. Ja vielä 10 vuotta sitten oli aivan toista.

Totta. Ainakin vielä vuonna 2007 palsta oli hyvä paikka. Viestit olivat pitkiä. Täältä sai oikeasti neuvoja, tukea ja apua eri tilanteisiin.

Persut ovat pilanneet palstan.

Nykyisin ei kannata kirjoiottaa mitään pohdittua koska on suuri mahdollisuus että viesti katoaa kuin pieru saharaan. Syy on vain ja ainoastaan näiden peppukipuilevien loukkaantujien.

Vierailija
65/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä että täälä on nuorisa vahinkoäitejä, joilla ei ole sivistynyttä koulutusta ja siellä missä vitunhaju siellä myös syrjäytyneet miehet trollaamassa ja ahdistelemassa. Pthui!

Vierailija
66/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderointi on ainakin mennyt ihan älyttömäksi, ei mitään logiikkaa siinä mitä viestiketjuja poistetaan ja mitkä saavat jäädä. Tällä palstalla modet eivät myöskään käy lainkaan vuoropuhelua käyttäjien kanssa tai perustele moderointilinjaansa (koska sitä ei ole?).

Vierailija
67/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vastaajat, jotka syyttävät palstan tason laskusta pelkästään miehiä, ovat itse osa ongelmaa.

Vierailija
68/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän trollausta täällä esiintyy. Ja ehkä jyrkkiä asenteita eri asioiden välillä. Maailma muuttuu ja some muuttuu. 

Olet väärässä. Vielä nykyäänkin on olemassa hyviä keskustelupalstoja. Yhteistä niille on se, ettei siellä ole persuja. Persut ovat pilanneet tämän palstan. Maailman ja somen muuttuminen huonompaan suuntaan ei ole mikään luonnonlaki, persut ovat tehneet sen tahallaan ilkeytensä ja pahuutensa takia.

Hoet persuja nyt sellaiseen tahtiin, että mene hoitoon. Tai älä menekään, palstahulluja aina tarvitaan.

Vierailija
69/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ilmiö näkyy kaikilla keskustelupalstoilla, tai en ainakaan tiedä yhtään minkään alan keskustelupalstaa, jossa ei olisi tätä samaa mölyämistä ja niitä vakiohulluja jankuttajia. Yli 20 vuotta olen eri palstoja lueskellut ja kirjoitellut. Ehkä jossain 2012-13 alkoi huononnus näkyä; jostain ilmestyi ilmeisen nuorista (miespuolisista) henkilöistä koostuva "keskustelijajoukko", joilla on niin paha olla, että vievät palstat mukanaan. En tiedä missä he ennen olivat ja mikä tähän on syynä.

2000-luvun alussa ei laitteita ollut juuri kuin korkeakoulutetuilla, mutta nykyään jokaisella. On tullut se sukupolvi, joka on netin kanssa elänyt koko ikänsä. Keskusteluun ei enää suhtauduta kuten oikeaan keskusteluun. Ei ajatella, että siellä on oikea ihminen kirjoittamassa. Ja sivistys, lukutaito ja asioiden ymmärtäminen tuntuu laskevan koko ajan. Toistellaan netistä opittuja fraaseja ymmärtämättä niitä edes.

Ehkä 2010-luvulla netin sisältö oli saavuttanut sen pisteen, että epäasiallista materiaalia oli jo niin paljon, että samanmieliset pystyivät siitä ammentamaan ja vaikutus levisi. Selvä ero on keskustelupalstoilla nykyään ja 10 vuotta sitten.

Lieneekö yksi tekijä se, että julkisesta keskustelusta tehdään koko ajan korrektimpaa ja varovaisempaa, joten ihmisistä tuntuu ettei asioista saa enää puhua oikeilla nimillä. Nämä anonyymit palstat ovat sitten viimeisiä paineenpurkuventtiilejä. Vaikka näilläkin sensuuri jyllää enemmän tai vähemmän. Asiat kun eivät katoa sillä, että niistä puhuminen estetään ja lajitellaan mielipiteet oikeisiin ja vääriin. Päinvastoin, ne alkavat muhia piilossa ja niistä kuoriutuu jotain pahempaa.

Vierailija
70/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kultaa muistot. Valitettavasti silloinkin oli ikävää kirjoittelua paljon ja taistelua oli esimerkiksi tissimaito/korvike, kiinteiden aloituksen ajankohta, sektio/synnytys jutuissa jne.

Ei ole kyse mistään muistojen kultaamisesta.

Netissä on vieläkin tallella vanhat viestit. Niitä voi siis tänäkin päivänä verrata nykyajan viesteihin. Fakta on se, että ennen persuja palsta oli paljon parempi paikka.

Sitä en kyllä ole ymmärtänyt että mistä hiton kuun takaa nämä persut ilmestyivät kuin tyhjästä Suomeen kun heitä ei ennen täällä ollut.

Nats*t lähettivät heidät raketilla maahamme sieltä kuun pimeältä puolelta. Lol.

T. Itsekin persupropagandaan kyllästynyt

Vierailija
71/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika harva vielä käytti nettiä 2002-2003. Se ei ollut edes somen aikaa silloin. Tottakai silloin on ollut rauhallisempaa.

Ah, joo. Pahimmat jääräboomerit eivät vielä uskaltaneet käyttää tietokoneita. Kaikki muut niitä jo käyttivätkin. Nyt ne jääräboomerit ovat viimein löytäneet tämän palstan ja he ovat jämähtäneet tänne palstan hamaan loppuun saakka.

Vierailija
72/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo vastaajat, jotka syyttävät palstan tason laskusta pelkästään miehiä, ovat itse osa ongelmaa.

Samaa mieltä. Mielestäni miesten palstalle tulo antoi toivottua ryhtiä tänne. Kun täällä oli aikanaan vain juuri niitä typeriä "sektio ei ole oikea synnytys", "rintareppu vastaan kantoliina", "vauvat pois korvikemaitoa antavilta vanhemmilta" ja "en ymmärrä äitejä, jotka antavat lapselleen purkkiruokaa" taisteluita, niin miesten tullessa ne katosivat onneksi. Ja vaikka tämäkin kirjoitus varmaan poistetaan, niin valitettavasti juuri tällaisia juttuja täällä oli 10, 15 ja 20 vuotta sittenkin.

Olin useita vuosia pois palstalta lasteni ollessa pieniä, mutta totuushan tämä on vaikka kuka mitä väittäisi.

Vierailija
73/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika harva vielä käytti nettiä 2002-2003. Se ei ollut edes somen aikaa silloin. Tottakai silloin on ollut rauhallisempaa.

Oli täällä porukkaa silloinkin vaikka kuinka. Minä myös. Eikä ollut kovin rauhallista.

Vierailija
74/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista, naiset itse ovat pilanneet palstan omalla naisvihallaan. 

Eihän tätä palstaa voi pitää edes öisin auki kun suollatte niin kamalaa törkyä ilma sensurointia 

Vierailija
75/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milleniaalit ovat pesiytyneet tänne ja jos olet eri mieltä parikymppisen kaikentietäjän kanssa alkaa boomerin huutaminen.

Ok Karen

Tuo nimitys on lähinnä mustien käyttämä sana valkoisesta naisesta, viitaten rasismiin.

Vierailija
76/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan tänne ovat todellisuudessa pesiytyneet boomerit. Tällaiset keskustelupalstat ovat kuoleva perinne ja nuoremmat ja elämäniloisemmat keskustelevat muilla alustoilla. Katkerat pitkäaikaistyöttömät täällä päästelevät aivopierujaan lähinnä.

Miten voi olla vaikea tajuta että BOOMERIT OVAT 70v ja sitä vanhempia!!! 40v ei ole boomer. 50v ei ole boomer. Edes 60v ei ole boomer.

Asiaa on helpompi ajatella syntymävuoden perusteella, sellaiset kuitenkin on ainakin löyhästi määritelty näille eri sukupolville.

Boomerit 1946 - 1964

Generation X 1965 - 1980

Milleniaalit 1981 - 1996

Generation Z noin 1995 - 2010

Jos nämä nyt niin tärkeitä ovat.

Vierailija
77/77 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä huomaa mitään eroa. Kirjoitin 5 vuotta sitten aloituksen äitiini liittyen ja minua alkoivat heti jotkin palstalaiset kiusata siinä ketjussa. Solvata ja olla halveksivia. Olen siitä lähtien antanut niille p a s k a päille takaisin.

Menehän burgeri jätelootaan siitä inisemästä. Pikku huumori mahtuu aina arkeen. Ke .harit vain eivät tätä tajua, vaan ottavat tosissaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi