Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroan hallituksen varajäsenen pestistä?

Vierailija
18.09.2020 |

Kyseessä puolison Oy, johon oli minut nimennyt hallituksen varajäseneksi lupaa kysymättä.
En ole käynyt, missään kokouksissa, enkä ole muistini mukaan juuri mihinkään paperiin nimeä laittanut. Olen siis ollut paperilla hallituksen varajäsen jo muutaman vuoden. Puoliso on jopa joskus tokaissut, ettei firman asiat minulle kuulu.
Nyt epäilen ja olen kuullut huhuja, että firmassa tapahtuu yhtä sun toista epämääräistä, joten haluan tämän "paperisuhteen" lopettaa

Pelkään hänen nimeävän aikuisen lapsemme siihen tilalle. Siksi olen asian ratkaisua viivytellyt. Haluaisin tietää myös, onko tällainen käytäntö, kuinka yleistä Suomen maassa. Siis, että aviopuoliso laitetaan automaattisesti tähän pestiin. Itsestäni tuntuu oudolta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus PRH:lle riittää. Et tarvitse siihen lupia tai suostumuksia.

Vierailija
2/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on yleistä, että puoliso on mukana Oy:n kuviossa. Eroa vaan, jos et halua olla asemassasi. Henkilökohtaista korvausvastuuta sinulla ei osakeyhtiössä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Pitää miettiä seuraava siirto tarkkaan. Onkohan noin, etten joudu vastuuseen, jos firmaan tehdään esim. verotarkastus ja löytyy pimeää työvoimaa tai kassan sivusta maksettua käteistä. Puoliso on laittanut harrastukseen niin paljon rahaa vähälle aikaa, että ihan hirvittää. Ei normaaleilla ihmisillä ole tuollaisia summia käytettävissä. Käyn itse töissä ja maksan verot normaalisti. Maksan puolet perheen menoista. Olen perusluonteeltani lainkuuliainen ja ärsyyntynyt tästä asiasta.......

Kenellekään en voi purkautua, kun hävettää......

Voiko verotarkastajat haastatella hallituksen varajäsentä. Valehtelemaan en kuitenkaan rupea......

Vierailija
4/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3/3 

Ap

Vierailija
5/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole osallistunut missään vaiheessa hallitustyöskentelyyn, ei siitä mitään seuraamuksia oikein voi tulla, koska varalla olet vain varalla.

Vierailija
6/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Tuota en tullutkaan ajatelleeksi. Varalla on varalla tosiaan. Sitten minun ei kannata erota, jos lapseni joutuu tilalle. Vaikka ärsyyntynyt olen. 

Ap

Vierailija
7/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen jäsen on vastuussa niistä päätöksistä joita on ollut mukana tekemässä. Mikäli nimeäsi ja allekirjoitustasi ei löydy kokouspöytäkirjoista, ei sinua voida vetää vastuuseen yhtänä mistään. jos nimeis ja allekirjoitukseis löytyy ja et ole ollut niissä mukana, teet tutkintapyynnön väärennyksestä ja petoksesta poliisille. Tässä vaiheessa sinulla voi olla jo avio-ongelmiakin.

Vierailija
8/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiitos vastauksesta! Ei pitäisi allekirjoituksia löytyvän. Jotenkin huojentunut olo, kun tämä asia niin ahdistanut.  Onneksi on AV :)

Vierailija
9/9 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö täältä muita yrittäjien puolisoita, jotka epäilee/tietää vilunkia tapahtuvan. Ärsyttääkö teitä? 

Itse olen jopa avioeroa harkinnut. Tosin muitakin syitä löytyy kuin iso tukku käteistä. Välillä tekisi mieli tehdä jopa verovilppi-ilmoitus, ainakin niinä päivinä kun pms-oireet painaa lisäksi päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi