Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäistä töissä isossa talossa

Vierailija
13.11.2013 |

Tiimi ja asiantuntijat ovat hajautettuna ympäri Suomea ja Eurooppaa. Palaverit käydään puhelinpalavereina. Palaverit käydään englanniksi, niin kaikki pysyvät asiassa ja puhutaan ainoastaan se välttämätön.

Ihmiset ovat etänä tai luurit korvilla omissa palavereissaan.

Tässä istun omassa kuutiossani kaikki päivät, en näe ihmisiä, en tapaa ihmisiä. Kaikki kommunikointi mailitse, puhelimitse, chatilla, eri järjestelmien välityksellä. Mulla ei ole ketään kenen kanssa käydä kahvilla, kaikki työkaverini ovat jossain "muualla". Ei sen puoleen kukaan enää ehtisikään olla kahvilla.

Ankeeks menny.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuollainen paikka, mutta minä NAUTIN siitä täysillä, että voi mennä viikkokausia ettei tarvitse puhua kenenkään kanssa. Sähköpostilla ja office communicatorilla hoituu asiat. Joskus harvoin livemeeting. 

Kahvit haen omaan työpisteeseeni ja lounaalla käyn itsekseni missä milloinkin. Minulle erakkoluonteena sopii tämä täydellisesti.

Vierailija
2/3 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuollainen paikka, mutta minä NAUTIN siitä täysillä, että voi mennä viikkokausia ettei tarvitse puhua kenenkään kanssa. Sähköpostilla ja office communicatorilla hoituu asiat. Joskus harvoin livemeeting. 

Kahvit haen omaan työpisteeseeni ja lounaalla käyn itsekseni missä milloinkin. Minulle erakkoluonteena sopii tämä täydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen meillä oli työtiimi, jossa kaikki istuivat samoissa tiloissa ja tehtiin yhdessä töitä, asiantuntijat ja pomot. Samalla pystyi juttelee kaverin kanssa ja kysymään neuvoa, ehti vähän vitsaileekin välissä. Töitä oli hyvin ja kaikki ok. Silloin kun mulle tarjottiin muualta töitä en edes miettinyt lähteväni firmasta, koska työyhteisö ja ihmiset siinä olivat niin tärkeitä.

Sitten alkoi YT:t, vieruskaverit lähti, työ hajautettiin, tehostettiin, globalisoitiin - ei ole enää työyhteisöä, ei ole varsinaisia työkavereita, on vain ihmisiä joiden kanssa teen tätä hommaa - voisin lähteä ihan hyvin lähteä firmasta jonnekin muuallekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän