Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitään vinkkejä katkonaisiin öihin?

Vierailija
13.11.2013 |

Menin viime yönä petiin klo 22. Puoleen yöhön mennessä oli rauhoitellut itkevää lasta kolmisen kertaa. Sen jälkeen valvoin 2 tuntia, 2x45 minuuttia rauhoittelin itkevää ja lopulta kirkuvaa lasta. Herätin lapsen (se on viimeinen oljenkorsi, tosin voi johtaa siihen, että lapsi ei saakaan unta heti, vaan valvoo iloisena hihkuen vaikka tunnin), rauhoittui ja nukahti. En saanut unta sen puolen tunnin unen aikana. Kahdesta viiteen nukuttiin. Viidestä puoli seitsemään torkuin, kun rauhoittelin lasta 20-30 minuutin välein, kun itkua alkoi tulla 10 minuutin välein, herätin lapsen. Heräämiseen meni hetki itkien ja viidn minuutin päästä sylissä oli hymyilevä, iloinen lapsi.

Lapsi on vuoden vanha. Nukkui 5-6 kk:n ikäisenä jopa 8h putkeen, sitten oppi kääntymään ja siitä lähtien ei ole nukuttu kunnolla. Kuvailtu yö oli muuten normaali, mutta noita 3h pätkiä on ollut viime kuukausina vain kaksi. Itku alkaa milloin tahansa rauhoittumisen jälkeen 2 minuutin- 2 tunnin päästä.

Lääkäri ei ole huolissaan lapsesta (kehittyy, kasvaa hyvin), toki meidän vanhempien jaksamisesta.

Mitään vinkkejä? Lapsen nukkumiseen, omaan jaksamiseen? On kai jollain muullakin ollu näin haastavaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on haastavaa, mutta eipä juurikaan toimivia vinkkejä tarjota. Meillä lapsi ei koskaan ole nukkunut hyvin. On nyt 3v ja nukkunut elämänsä aikana alle 5 krt kokonaisen yön. Välillä on ollut pahempia kausia, eli eipä voi muuta kuin toivottaa sinulle jaksamista. Yritä sinä nukkua myös aina kun mahdollista, eli päikkärit myös sinulle.

Vierailija
2/4 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hirveältä... Miten ihmeessä sinä jaksat kakkonen? Ootko töissä? Mä opiskelen nyt noin 20 tuntia viikossa (miehen vapaapäivinä) ja mietin, että miten ihmeellä tätä menoa jaksaisi vielä monta vuotta, kun jossain vaiheessa pitäisi töihinkin mennä.

Olen todella huono nukkumaan päiväunia, mutta pakkohan se on yrittää. Hommat näyttävät hoituvan, kaikilla on ruokaa ja puhtaat vaatteet päällä, mutta ei minun eikä miehen muisti oikein toimi, kaikki on pistettävä kalenteriin/muistilapuille ylös ja silti unohtuu. Ja kun tuota yöllistä huutamista ei pääse pakoon: vaikka toinen nukkuisi alakerrassa sohvalla, niin saattaa silti herätä. Kyllä harmittaa, kun mies lähtee pitkään työvuoroon muutaman tunnin unilla. Alkaa varmaan kohta olla turvallisuusriskikin...

Kiitos toivotuksista!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä on sun käsitys, miksi lapsi itkee? Ei kai se nuku yksin omassa huoneessaan? Veikkaan, että siinä se syy ja ratkaisukin sitten tosi helppo!

Vierailija
4/4 |
13.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän helpottaisi kovasti ongelmaa, jos tietäisin miksi lapsi itkee.

Ei ole lapsella omaa huonetta. Lapsi on nukkunut sairaasta kotiutumisestaan lähtien joko meidän kanssa samassa sängyssä tai omassa sängyssään sivuvaunussa. Nyt laitetaan nukkumaan iltaisin omaan sänkyyn (jos mennään itse vasta myöhemmin nukkumaan, ei pääse putoamaan), edelleen siis sivuvaununa ja yön aikana siirretään meidän sänkyyn jonkin itkusession aikana.

Sekin "teoria" on testattu, että me häiritsemme hänen untaan ja olemme kokeilleet nukkua itse työhuoneen lattialla (emme tosin kokonaisia öitä, kun ramppaaminen kävi raskaaksi). Ei minkäänlaista vaikutusta suuntaan tai toiseen.

Kiitos kuitenkin vinkistä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän