*_*_* TAMMIkuisten torstai *_*_*
Kommentit (28)
Kamala kun luin eilen mitä kirjoitin siihen reseptin kanssa,rupesin sit aattelee,että tostahan vois joku loukkaantuu,kun eri ihmisillä on erilainen huumori,toivon ettet loukkaantunut??kääk..
Maria: Ei hätää:) Nauroin vain ja ymmärsin sen juuri niinkuin olit tarkoittanutkin, en loukkaantunut! Ja kiitos siitä reseptistä ylipäänsä, pitääpä koittaa seuraavan kerran kun jotain vähän fiinimpää jälkiruokaa tekee mieli:)
Chicca: Kiitos kun kerroit niistä supistuksista. Onneksi ne on pysyneet poissakin, mutta kyllä viestisi rauhoitti paljon. Toivottavasti niitä ei tuu enää kummallekaan kun vasta sitten kun on oikea aika.
(.)Eipä mitään kuulu. Yksi sukulainen, jolla on luontaistuotekauppa suositteli mule pellavansiemenöljyä raskauden ajaksi ja antoi pullonkin ihan ilmaiseksi. Mua vaan mietityttää, kun en siinä tajunnu kysyä että kun ne pellavansiemenet vissiin on " kiellettyjen listalla" , niin mites on öljyn laita. Oon nyt parina aamuna ottanu sitä ja tänään piti suoraan juosta lavuaarin luo kun tuli kauhee oksennusrefleksi. No kyllä se sit sisällä pysy. Niin ku siis tää sukulainen on jo aika iäkäs, niin aattelin et ei hän varmaan tiiä että pellavansiemenet on nykyään pannassa neuvolan mukaan. Mut tietääkö kukaan mitään öljystä?
Nyt on pakko ruveta tekemään jotain hyödyllistä. palailen myöhemmin kurkkimaan kuulumisia.
beijaflorrv 15+3
Hyvä jos ymmärsit,kun joskus on käynyt niinkin että on ollu huumori jonkun kans niin eri tasolla ja toinen on loukkaantunu...
Luulen että kait tuo öljy kuuluu ihan samaan kategoriaan,eli kielletty ??
kysy neuvolasta..
Tänään meillä on täynnä rv 17+0! Hui sentään, se tuntuu jotenkin tosi isolta lukemalta. Enää kolme viikkoa raskauden puoleenväliin...
Omppu: Mullakin on tässä viimeisen viikon aikana esiintynyt melkein päivittäin päänsärkyä. Ei niin kovaa, että pitäis ottaa särkylääkettä, mutta kuitenkin epämukavaa. Tietäiskös joku kertoa, mistä johtuu ja kuuluuko asiaan?
Tärppäysgallup: Meillä ei edes varsinaisesti tätä pienokaista vielä yritetty. Yhdessä puhuttiin miehen kanssa, että jätetään pillerit pois ja saa vauva tulla jos on tullakseen. Tällä oli siis niin kova hinku maailmaan, että tärppäs saman tien toisesta kierrosta. Ja ilmeisesti pillereiden lopettamisen takia on kierto ollut hieman sekaisin, kun laskettuaikaa piti siirtää kuusi päivää siitä, mitä se olisi kuukautisten mukaan ollut.
Mut tässäpä olisi seuraavaa galluppia: Jokos teille on neuvolassa puhuttu valmennuksista tai oletteko edellisissä raskauksissa sellaisissa olleet? Millaista valmennusta teidän neuvolat tarjoavat? Oletteko kokeneet valmennuksen hyväksi ja onko miehenne kokenut valmennuksen hyväksi (jos on ollut mukana)?
Eilen juuri neuvolakäynnillä th puhui, että meidän neuvolassa on uusi kokeilu tänä syksynä. Synnytysvalmennusta on laajennettu niin, että sitä on 5 kertaa ennen synnytystä ja 3 kertaa synnytyksen jälkeen sekä erikseen vielä fysioterapeutin pitämä tunti. Aiemmin on ollut ainoastaan kaksi kertaa valmennusta sekä fysioterapeutin tunti. Kritisoin sitä, että 6 näistä kahdeksasta kerrasta on aamulla klo:08-10, joten mies joutuisi olemaan pois töistä, jos aiotaan osallistua.
Mä olen tässä tehnyt lähtöä lenkille jo hetken aikaa. Se ei vaan yksin ole mitään kovinkaan kivaa puuhaa. Seura ei olisi pahaksi :)
Sulina + " Papu" rv 17+0
Ollaan lähdössä maalle mummolaan ja tulin vielä nopeasti vilkaisemaan viimeiset kuuluumiset.
Beijaflor: Sä olet oikeassa sen pellavansiemenöljyn kanssa- sitä ei suositella raskaanoleville tai imettäville naisille. Se nimittäin vaikuttaa kehon estrogeenitasoihin ja saattaa sitä mukaa aiheuttaa vakavia vaurioita sikiön kehitykseen. Samaisesta syystä sitä ei suositella myöskään alle 12-vuotiaille lapsille tai hormonitasapainoon vaikuttavaa syöpää sairastaville.
Tänään on lyhyestä virsi kaunis. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
¨c¨ 16 tasan, jee!
Eipä kai 1,5 lusikallisesta ehtiny vielä koituu mitään vauriota. No tulipahan sekin asia tietoon. Söin kyllä viikonloppuna pellavansiemen leipääkin..neuvolan papereissa lukee aika hassusti..siinä kohderyhmänä on " lapset ja aikuiset" ei siis raskaana olevat (sain siis sellaiset ruoka-ainesuositukset, joissa lukee muidenkin ryhmien kun vaan raskaana olevien ruoka-ainesuositukset) ja pellavansiementen kohdalla lukee max 2-4 kertaa/vrk, max 10 % elintarvikkeessa pellavansiemeniä. No syöty mikä syöty.
Sulina: Juu on puhuttu neuvolassa valmennuksesta tai siis siitä että ilmeisesti rahat ei riitä sitä järkkäämään. Mukavaa kyllä lukea että toisilla on joku special uudistus ja toiset ei saa edes sitä tavallista:( Ei sitä päätöstä kuulemma olla tehty ihan vielä, mutta pahimmassa tapauksessa tavataan yhden kerran joku ravintoterapeutti ja kaikki valmennus on sit siinä (eikä tuo ravintoterapeutti tietenkään liity edes synnytykseen). Luulen kyllä että oon ihan tarpeeks valmentautunu, mutta miehelle se ois varmaan tehny hyvää:)
Ottaa kyllä niin päähän, että muutossa siirsin kirjat helsingistä tänne landelle. Siellä ois saanu kaks ultraa ja vaukirjan ja ties mitä ja täällä ei saa yhtään mitään. No enpä kyllä ois jaksanu loppuraskaudessa kerran viikkoon matkustaa sinne neuvolaan enkä tiiä muutenkaan oisko se ylipäänsä toiminu niin et jos pidän kirjat siellä ni oisin saanu siellä käydä neuvolassa.
Vali vali:) sori, ei tää oo kenenkään teidän vika, jotka sen valmennuksen saa:)Mut pitääpä johonkin tilittää tätäkin:)Ja tosiaan on vielä sellainen mahdollisuus että täälläkin se järjestetään, mutta mielestäni TH oli aika pessimistinen, hän kuului itse siihen porukkaan, jonka se päätös on tehtävä.
Juu, nyt lähen kattoon josko Marimekon alessa ois söpöjä potkupukuja:) Äiti oli jo aamulla ostanu Helsingistä yhden.
Jos yhtään lohduttaa,mä en ainakaan saanut silloin aikanaan mitään irti valmennuksesta,vaik niitä 8 kertaa oli... saman tiedon ja enenmmän sain kun luin kasoittain eri vauva lehtiä yms...
Eli saman saat kun luet lehtiä ja nettiä ja katsot jonkun linkin kautta jonkun karmivan synnytys videon :)
Niistä muuten saa jotenkin hassun kuvan,näin synnyttävän vinkkelistä,sillä tavallaan se kuitenkin(kuinkas ees muuten voiskaan )kuvataan ulkopuolisen silmin,joten ehkä isä siitä saa vähän kuvaa,että saattaa näyttää hurjalta :)
Nyk. miehen kanssa sitten mä vaan sille selostin asiat ja saatiin tutustumis käynti sairaalaan...
Eniten oli miestä kummastuttanut ponnistus vaihees " rutut" jotka oli vauvan päässä,kun vauvan pää tuli vähän ulos ja vetäyty hieman takas niin tietty se löysä nahka jäi rutuiksi reunoille :D
Mut katso netistä etukäteen jotkut hyvät sivut joita voitte sit miehen kans katella...
Olit luonamme hetken, ihan pienen vaan.
Et pitemmälle enää, jaksanutkaan.
Ei koskaan tavattu, tunnettiin vain,
liian pienen hetken sinut pitää sain.
Ei tullut äitiä, ei tullut isää,
vain itkua, kipua, surua lisää.
Pilven reunalla teitä jo liikaa on,
äidin ja isän kaipaus on loputon.
Ei muuta voi kuin rukoilla vaan
että seuraavan jo pitää saan.
Ei tullut vauvaa meille vieläkään, vaan neljäs keskenmeno rv 12 + 6. Menin eilen rutiini np-ultraan, jossa todettiin pieni kuollut tytttövauva, kehitys oli pysähtynyt jo muutama viikko sitten, mutta pieni sydän oli jaksanut lyödä vielä ainakin viime torstaihin saakka. Eilen illalla olin kaavinnassa ja tänään pääsin kotiin.
Toivottavasti olin viimeinen tammikuinen, jolle kävi näin. Tätä ei toivoisi kenellekään. Turvallista odotusta ja ilontäyteisiä hetkiä kaikille tammenterhoille!
-murtunut Ottiilia-
Voi Ottiilia! Olen todella pahoillani puolestanne ja otan osaa suureen suruunne. Halaus teille!
Veti mielen nyt sen verran matalaksi, että omien tuntemusten kirjoittelu tuntuu tällä hetkellä turhalta.
Taneli
Otan osaa suureen suruunne! Tuntuu niin epäreilulta että näin voi käydä ja vielä sinulle jolla on useampia keskenmenoja takana.
Olen todella pahoillani, muuta en osaa sanoa.
Aiemmin jo tammikuisista poistunut DreamOne
Ottiilia!! Otan osaa suruunne, se on varmasti valtaisa!! :( Itse seitsemän keskenmenoa kokeneena voin hyvin ymmärtää tuntemuksesi... Tuntuu niin väärältä ja käsittämättömältä, että vielä tuossa vaiheessa pitää pieni elämä ottaa pois... Sniif! :´( Elämä tuntuu varmasti tyhjältä ja turhalta nyt. Surkaa suru pois, ajan kanssa sekin helpottaa. Ei olisi enää ketään tammiksista luovuttanut, mutta kohtalo olikin toinen :( Hurjasti voimia teille, olkaa miehenne kanssa toisillenne tukevana olkapäänä ja kuulevana korvana...
Nasu
Ottiilia olen syvästi pahoillani valtavasta menetyksestänne :..( Uutisesi koskettaa meitä kaikkia. En varmasti osaa kuvitella sitä surun määrää jota miehesi kanssa olette joutuneet kokemaan, mutta uskon että olette varmasti toistenne parhaat tukijat tässä surussa. Suljen teidät rukouksiin, toivon sydämestäni että näiden pettymysten jälkeen saatte pian ilon ja vahvuuden tukea muita saman kokeneita.
Voimia ja toivon säteitä,
Hiljamaari
Pahoitteluni keskenmenosta. Ei ole sanoja.. suru on suuren suuri. Voimia!
Ottiilia, ei ole oikein sanojakaan. Olen todella pahoillani menetyksestänne! Surullista, jotenkin olin jo tuudittautunut siihen, ettei listalta enää tippuisi ketään =( *hali*
-tau-
Olen pahoillani! Toivottavasti teille pian suodaan oman pieni nyytti. Minä uskon siihen, että kaikella on jokin rakoitus, mutta tällaisia uutisia kuullessaan, " vakaumus" meinaa vähän horjua. Voimia teille!
Murjaani
Kaikki on mennyt tähän asti hyvin. Vessassa ravaaminen on tullut parin viimeviikon aikana tutuksi;).
Otan osaa suruunne. Itsekin tänä aamuna neuvolassa säikähdin kun ei sydänääniä meinannut löytyä millään. Onneksi sitten muutamaksi sekunniksi saatiin syke, ennen kuin vauva ilmeisesti vaihtoi asentoa ja äänet katosi taas. Muutama oma sydämenlyönti taisi siinä jäädä lyömättä ja pelko sai posket kihelmöimään ja pahin hiipi mieleen.
Aronia 14+3
Ottiilia: Minäkin olen tosi pahoillani kokemanne menetyksen takia! Voimia teille! *halaus*
-Sulina-
voi ottiilia:( en osaa sanoa oikein mitään, mitä ei olisi jo sanottu.
hiljaiseksi vetävät tuollaiset uutiset, ei oikein tee mieli vaan rupatella...
(.) ei mitään, salille palasin tänään olin jumpassa mukana omalla fiiliksellä, muuten en tänään ookkaan mitään saanut aikaiseksi.
ehkä huomenna taas puheliaampana
tikru ja simppis 16+5
ps: tupla-jarrusukat meille lopuille, riisutaan ne sitten vasta kun rv 38 ylittyy että pikkuiset pääsis pihallekkin
Piti heti alkaa kirjottaa,mutta sitten olikin pakko juosta vessaan,söin eilen paljon mansikkaa,arvatkaa loput ;)
Haettiin eilen poikien kanssa torilta 10 kiloa mansikkaa,siinä ilta menikin,peratessa ja rasioihin laittaessa... Oli aivan mahtavia mansikoita,olivat vähän kalliimpia,mutta en juuri montaa pois heittänyt,olivat jätti polka-lajiketta.. mahdottoman isoja mutta hyviä ja kiinteitä,ei mitään mehu mössöä..
Hitsi,aamulla pommppasin puoli kahdeksan ylös,kun luulin jonkun hakkaavan ovea! mutta ei,naapuri hakkas autotallinsa katolla jotain,hitto että kiehahti,kun kerrankin unta olis riittänyt,sain hetkeksi sitten pyörimisen jälkeen unta ja noustiin sit pikku pojun kanssa kattoo salkkareita...
(.)ei kummempaa..
Pitääs alkaa siivoon,kun iltapäivällä tulee puheterapeutti kotikäynnille katsoon taas tuota meidän herra 7veetä,jolla on siis se dysfasia..
Maria ja himpula 14+4